MOBILE MARKETING
Definitie “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van producten of diensten.” LET OP: Het doel kan ook anders zijn, bijvoorbeeld het vergroten van naamsbekendheid.
Voordelen Mobile marketing is persoonlijk Locatie specifiek Tijd specifiek Lage productie- en voorbereidingskosten Interactieve campagnes Bronnen: Marketing Communicatie (Pearson Education), Mobile marketing: finding your customers no matter where they are (Cindy Krumcop, 2010),
Waar wordt het ingezet Apps Mobiele websites Videos Augmented Reality Diensten en services
Apps Geregeld door advertentie diensten zoals AdMob en iAds. Doelgericht adverteren, subtiel verwerkt in apps.
Mobiele websites Voordelen: Geoptimaliseerd voor kleine schermen, betere gebruikservaring. Lage productiekosten, mobiele website werkt op alle platformen.
Videos Veel mensen klikken door op advertenties. Gebruikers bekijken filmpjes meestal voor minimaal 2/3 van de lenge van de video.
Augmented Reality Laag bovenop de werkelijkheid. Mogelijkheid voor locatiegericht adverteren
Diensten en services Voorbeeld: Blyk is prepaid mobiel bellen, iedere maand 3000 gratis sms’jes en 3000 Blyk-naar-Blyk belminuten. Je ontvangt iedere dag een bericht over producten, evenementen of kortingsacties.
Laatste ontwikkelingen Steeds meer bedrijven maken mobiele websites. Het adverteren in apps wordt steeds populairder. Het gebruikmaken van SMS-berichten nog zeer effectief, de meeste mensen hebben hier beschikking over.