Introductiepresentatie Regioadviseurs social Media Koninklijke Horeca Nederland 1 Kansen voor de HORECA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Kansen voor de Horeca met de inzet van nieuwe media
ONTSPAN JE..., LUISTER ..., EN BEWONDER
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Bibliotheek.nl Mobiele App Bibliotheek.nl Jan-Pieter Laauwen 23 maart 2010.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Thema HACCP
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Presenteren voor starters
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Persoonlijk worden.
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Pasen & Pinksteren op één dag!
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Lezing door Kick de Wolff
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Meer bekendheid via je Website
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
JOUW WERELD MIJN WERELD
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Het nieuwe solliciteren:
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Online marketing Expert (in een week)
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Online filmpjes maken. (
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Sociale media. Wat zijn sociale media? Social media is een paraplubegrip voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met.
Maak je website beter vindbaar!
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

Introductiepresentatie Regioadviseurs social Media Koninklijke Horeca Nederland 1 Kansen voor de HORECA

Kansen voor de Horeca met de inzet van Social Media Koninklijke Horeca Nederland Regioadviseurs Afdeling Ledenservice 2

Creëer ruimte om te bouwen 1. Revitaliseren van imago 2. Center of excellence 3. Ondernemen & Samenwerking 4. Nieuwe Media 5. Maatschappelijk verantwoordelijkheid 6. Beroepstrots en vakmanschap 7. Toekomstbestendigheid 8. Op zoek naar de beste mensen 3

Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 4 ? ?

Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 5 ? ?

6

Social Media 7 Kansen voor Horeca met inzet van Nieuwe Media Wat is ? Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video) worden gedeeld via social media websites.

Social Media 8 Kansen voor Horeca met inzet van Nieuwe Media Wat is ? Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video) worden gedeeld via social media websites. Met andere woorden, social media is: 'Media die je laten socialiseren met de omgeving waarin je je bevindt'.

Social Media 9 Voorbeelden social media websites Bekende voorbeelden van internationale social media toepassingen zijn Facebook, YouTube, Linkedin, Twitter en Foursquare maar ook bijvoorbeeld WikiPedia en Gowalla. Voorbeelden uit Nederland zijn Hyves, NuJij en Feest.je.FacebookYouTubeLinkedinTwitterFoursquareWikiPediaGowalla HyvesNuJijFeest.je Jaartallen gekoppeld aan de diverse social media sites: 2001-Wikipedia, 2003-Wordpress, 2003-Linkedin, 2004-Facebook, 2005-Youtube, 2006-Twitter, 2009-Foursquare, 2010-Gowalla Kansen voor Horeca met inzet van Nieuwe Media

Social Media 10 Hoe werkt Social Media? Bij Social Media draait het vooral om de rol van de virtuele bezoekers. Zij zorgen meestal voor de inhoud van o.a. community- site’s, zij bepalen voor een groot gedeelte de koers. (bij YouTube uploaden de gebruikers de video's en bij WikiPedia kan iedereen zelf artikelen maken en bewerken). Dit wordt ook wel User generated content genoemd.User generated content Kansen voor Horeca met inzet van Nieuwe Media

11 Kost Geld Kost Tijd Gasten overtuigen met dure advertenties hen iets te verkopen Gasten gratis overtuigen met adviezen en probleemoplossing d.m.v. externe advertenties & gidsen Maak zelf je content en deel deze gratis

12 Wat kan social media voor u doen: 1. Vergroten van uw gastenbestand 2. Verhogen van de bezoek frequentie 3. Verbeteren van de gemiddelde besteding

13 • Waar moet ik aan werken ? 1, 2 of 3? Welke middelen zet ik daarvoor in ? • Zowel online als offline! Hoe organiseer ik dat het actueel blijft? • Waar haal ik de tijd vandaan ? Wie kan mij daarbij helpen? Waar begin ik ?

14

15

Waar begin ik ? Optimaliseer uw website; waarbij ALLES goed moet zijn. 16

De voorbereiding - Zorg dat EERST uw site 100% Google zoekmachine is geoptimaliseerd ! - Maak uw contactinformatie op uw site interactief & gebruik o.a. Googlemaps 17

Wat wordt er reeds over u geschreven? Controleer eens hoe en wat er over u en uw bedrijf geschreven wordt: - Laat Google automatisch naar zaken zoeken en deze naar u en: - Op twitter - Maar ook gewoon in Google 18

•GoogleMaps Hoe wordt uw bedrijf vermeld op GoogleMaps?GoogleMaps Hoe vinden uw gasten u op GoogleMapsGoogleMaps? Hoe wilt u vermeld worden op GoogleMaps 19

20

21

Minimaal 90% scoren, een score van 8% is dus niet goed! 22

23 Meta tags

Check dagelijks uw zaak online bijvoorbeeld met google alertsgoogle alerts 24

Maar vooral: maak uw “online ”aanwezigheid bekend! Op al uw uitingen, placemats, kassabon, visitekaartje. Geef vervolgens mensen een reden om naar de site terug te keren: verloot een 2 persoons diner, geeft 10% korting op wijn vouchers, etc Maak een mobile site! - of maak in ieder geval uw site mobiel leesbaar 25

Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 26 ? ?

Let op ! Mobiele telefonie heeft de toekomst! 27

–Vorig jaar smartphones verkocht –Dit jaar 1,5 miljoen ! –Totaal 3 miljoen begin 2011 –Gemiddeld horecabedrijf: ±2% omzet aan marketing/jaar

Smartphone 29

Iens 30

Gratis app voor de smartphone; direct online boeken bij hotel in de buurt! 31

My Order 32

33

Sla uw Piketpaaltjes: Uw gasten bepalen zelf hoe / waar en wanneer ze willen zoeken, zorg dat u daar te vinden bent!: - Meld uw bedrijf aan bij Google maps: - Maak een Linkedin account aan: - Maak een Twitter account aan: - Maak een Facebook account aan: - Maak een Hyves profiel aan - Maak een Foursquare account aan: en laat uw gasten zich aanmelden (creëer uw fans) 34

Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 35 ? ?

•Wat is Twitter Met Twitter kun je snel korte berichten uitwisselen met andere gebruikers. Dat wordt "twitteren" genoemd. Twitter is een sociaal netwerk waarbij je vrienden kan toevoegen van wie jij de berichten leest. Jouw vrienden kunnen ook jouw account "volgen" waardoor zij jouw berichten zien.twitteren •In Nederland groeit Twitter sinds 2010 razendsnel. •Twitter is helemaal gratis. Je kunt je simpel aanmelden op twitter.com en hebt alleen een adrestwitter.com nodig om je te registreren. 36

•Microblog Twitter wordt ook wel een microblog genoemd. Je zet korte berichten (maximaal 140 karakters) op jouw account. Die berichten worden vervolgens (indien zo ingesteld) via het internet, via SMS en via verspreid naar de mensen die jouw volgen. •Tweet en tweets, Twitteren en Twittert Een bericht op Twitter wordt ook wel een tweet genoemd. Jouw verzameling berichten worden daarom jouw tweets genoemd. Soms wordt Twitter fout gespeld als "Tweeter" en "Tweter". Iemand die op Twitter actief is, wordt een Twitteraar genoemd. Het werkwoord is twitteren. Je "twittert" dus.bericht op Twittertweettweets twitterentwittert 37

38 meer info: Twitter: Korte tekstberichten van 140 tekens

Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 39 ? ? ONDERZOEK WAT ER ALLEMAAL ON LINE OVER UW BEDRIJF TE VINDEN IS

40 KHN aanwezig met thema op Horecava: “Wie de gast heeft, heeft de toekomst!” - KHN heeft een online Social Media Gids - KHN presenteert nieuwe website KHN heeft applicaties in ontwikkeling voor Iphone - KHN heeft ledenapplicatie ontwikkelt voor Layar - KHN geeft 2011 regionale presentaties Social Media

41 Social Media Magazine

Foursquare 42

Medio juni LAYAR Feed

Zoekterm ingeven smartphone onafhankelijk

LAYAR Feed Van ‘Map’ naar ‘Reality’ KHN- Leden smartphone onafhankelijk

LAYAR Feed Van ‘reality’ naar ‘list’ smartphone onafhankelijk

LAYAR Feed Profiel KHN- Portal smartphone onafhankelijk

Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 48 ONDERZOEK WAT ER ALLEMAAL ON LINE OVER UW BEDRIJF TE VINDEN IS Presentatie staat op Slideshare Presentatie staat op Slideshare