Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon Eelderink Welkom bij de etalagebijeenkomst
Wat gaan we doen? Minor oude stijl Ontwikkeling minor blended learning Uitvoering Evaluatie Successen en leerpunten
Minor oude stijl Structuur: 6 weken NL – 9 weken buitenland – 2 weken in NL Struikelblok: te korte stage in buitenland Voordeel: goede voorbereiding, studenten ‘hoefden’ niet zo lang van huis
Ontwikkeling minor nieuwe stijl Nieuwe leeromgeving (VLC) Training docenten, vergaderingen Videolectures Curriculum aanpassen (trainingsgericht) Opdrachten aangepast Werken met peer- feedback, meer focus op groepsbinding
VB NL Week 1Week 20 Stage in ontwikkelingsland EV NL 2 wk 14 wk Introductiekamp Bijeenkomsten Online leren (training) Online leren: VLC Begeleiding: Skype/telefoon (inhoud, uitvoering, peer feedback) Bijeenkomsten Online leren (training en reflectie) Minor nieuwe stijl
Uitvoering Online leren VLC training, ‘War room’ Groepsbinding maken Code of conduct Modereren Valideren van peer feedback Skype bijeenkomsten (individueel en consultation) Tussentijds bijstellen op basis van feedback studenten “You gave a clear introduction and explanation about the models. The models are very extensive, good job! I think you write everything very clear. Sometimes I miss the source references in the assignments and the lists of resources. Maybe you could have a look at the HAN site about the norms:
Self study (articles, video lectures, interaction on VLC) Creating a product and posting it on VLC Online peer feedback & other interactions on VLC Improving your productAssignments Composing final (end) products Assessment of products Organisatie van online leren Guidance meetings (via Skype) Introduction camp & 1st week in school
Evaluatie Survey Monkey HAN HBO Spiegel Focus groep Niels Maes
Succesfactoren Motivatie docenten en studenten Kunnen lezen van elkaars opdrachten verrijkend Goede samenwerking en samenstelling docententeam Aangepast aan de doelgroep (VLC) Transparant naar studenten + durven bijstellen Alert en accuraat zijn Structurering van de informatie
Leerpunten Internet Opdrachten op tijd op VLC (of USB) Meer video lectures Toetsing bij video lecture Bijstellen van opdrachten Peer feedback als teveel werk ervaren, maar…
Conclusie: waarom werkt blended voor deze minor? Verschillende landen, unieke onderzoeken Leren in eigen tempo en leerstijl Leren wat je interessant vindt Leren over wat je nu ervaart (+ reflectie) Intensieve leerervaring, persoonlijke groei, professionele ontwikkeling
Vragen?