Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
Etalage bijeenkomst Online Peer Feedback
Motivatie om te leren bij blended learning
Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Informeel leren en….. social media
Tips (beoordelingscriteria finale versie ) Diederik, “Three Sins”: Diederik, “Three Sins”: In introductie er niet veel omheen draaien In introductie er.
Docentontwerpteams en self-efficacy
Study visit Helsinki 17/10 – 21/10/2011 Better working Skills Through Lifelong Adult Education Chris du Pont.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Al doende leren training docenten
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
De rol van de docent en de vrijwilliger in online leren
BSc Honours Programme Informatiebijeenkomst. 30 credits extra Samenwerken met studenten uit andere opleidingen Verdieping binnen je eigen opleiding Persoonlijke.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Welkom bij xxx Bachelorvoorlichting Universiteit Utrecht.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
Alternatieve evaluatie- procedures in hoger onderwijs. Waar gaat het nu over? Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Mannen op de pabo en in het onderwijs. Wat cijfers Landelijk in primair onderwijs Veel meer vrouwelijke leerkrachten Landelijk op pabo’s Verhouding man-
PhD guidance AN INSIGHT INTO THE GUIDANCE PROVIDED TO PHD CANDIDATES by the UM Staff Career Counselling Services and the Staff Development Centre (SDC)
Scriptie workshop GW Renske de Kleijn Centrum voor Onderwijs en Leren (COLUU) Onderwijsadvies en Training 17 maart 2014.
EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN
Jaap van Lakerveld Directeur
Idee en visie ontwikkelen 7 ECTS 7 x 28 = 196 uur
Applied Sciences Teacher of the year Genomineerden
Vakwedstrijden & LOB Een waardevolle combinatie?!
PROFESSIONELE ONTWIKKELING VIA DE AQI: achtergrond en eerste ervaringen Seminar - 12 november 2015.
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Kennisclip Web toepassingen
Community Nurse Specialisation
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
The Future Teacher 3.0.
KOM NAAR DE INFOSESSIE OVER INTERNATIONALE STUDENTENUITWISSELINGEN
Transcript van de presentatie:

Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon Eelderink Welkom bij de etalagebijeenkomst

Wat gaan we doen?  Minor oude stijl  Ontwikkeling minor blended learning  Uitvoering  Evaluatie  Successen en leerpunten

Minor oude stijl  Structuur: 6 weken NL – 9 weken buitenland – 2 weken in NL  Struikelblok: te korte stage in buitenland  Voordeel: goede voorbereiding, studenten ‘hoefden’ niet zo lang van huis

Ontwikkeling minor nieuwe stijl  Nieuwe leeromgeving (VLC)  Training docenten, vergaderingen  Videolectures  Curriculum aanpassen (trainingsgericht)  Opdrachten aangepast  Werken met peer- feedback, meer focus op groepsbinding

VB NL Week 1Week 20 Stage in ontwikkelingsland EV NL 2 wk 14 wk Introductiekamp Bijeenkomsten Online leren (training) Online leren: VLC Begeleiding: Skype/telefoon (inhoud, uitvoering, peer feedback) Bijeenkomsten Online leren (training en reflectie) Minor nieuwe stijl

Uitvoering  Online leren  VLC training, ‘War room’  Groepsbinding maken  Code of conduct  Modereren  Valideren van peer feedback  Skype bijeenkomsten (individueel en consultation)  Tussentijds bijstellen op basis van feedback studenten “You gave a clear introduction and explanation about the models. The models are very extensive, good job! I think you write everything very clear. Sometimes I miss the source references in the assignments and the lists of resources. Maybe you could have a look at the HAN site about the norms:

Self study (articles, video lectures, interaction on VLC) Creating a product and posting it on VLC Online peer feedback & other interactions on VLC Improving your productAssignments Composing final (end) products Assessment of products Organisatie van online leren Guidance meetings (via Skype) Introduction camp & 1st week in school

Evaluatie  Survey Monkey  HAN HBO Spiegel  Focus groep Niels Maes

Succesfactoren  Motivatie docenten en studenten  Kunnen lezen van elkaars opdrachten verrijkend  Goede samenwerking en samenstelling docententeam  Aangepast aan de doelgroep (VLC)  Transparant naar studenten + durven bijstellen  Alert en accuraat zijn  Structurering van de informatie

Leerpunten  Internet  Opdrachten op tijd op VLC (of USB)  Meer video lectures  Toetsing bij video lecture  Bijstellen van opdrachten  Peer feedback als teveel werk ervaren, maar…

Conclusie: waarom werkt blended voor deze minor?  Verschillende landen, unieke onderzoeken  Leren in eigen tempo en leerstijl  Leren wat je interessant vindt  Leren over wat je nu ervaart (+ reflectie)  Intensieve leerervaring, persoonlijke groei, professionele ontwikkeling

Vragen?