“GEEN VOGELGRIEP, MAAR BIOSCOOPGRIEP”.  “Bioscopen hebben het zwaar”  “Bioscoopjaar begint dramatisch slecht” slecht”  “Bioscoopbezoek in vrije val”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

OP DE VIERKANTE METER.
SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
KWALITEITSZORG november 2012
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Een getal met een komma noemen we een decimaalgetal.
PIRATERIJ IS DE GROOTSTE BEDREIGING VAN ONZE BRANCHE
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Natuurlijke Werkloosheid en de Phillipscurve
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Meisjes en wiskunde (Waarom) is wiskunde moeilijk?
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Probeer te begrijpen wat de Midzomernacht zon betekent
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Afrika: Topo nakijken en leren.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Cijfers Zorg en Gezondheid
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Filmstimuleringsbeleid Toekomst van de Nederlandse film.
0 HJ Breen Wisselbeker Seizoen Veld en Zaal minst gepasseerde keeper/keepster Geldrop, dinsdag 19 juni 2012.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
20/08/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Van Kavel tot Kasteel. Copyright Networks Unlimited 2002 Format en propositie 2006 Voor de 4e maal in successie.
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Maandag 30 mei corveerooster Corvee rooster week 23 (6 juni t/m 10 juni): Grote Beer en Melkweg 10.30, en uur: 2T Melkweg en Grote Beer
1 Week /11/ Dalende beurzen Blijkbaar is de macht van de centrale banken in de wereld overroepen Men kan niet blijven de mensen.
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 Week 38/ /11/ Voor oktober vrezen velen onder ons een crash Wat denken wij?? Voor de VS zien we weinIg kans van een crash gezien.
Serving The Planet?.
10/01/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Us$ stijgt en de VS markten en grondstoffen markten+ obligatie markten storten ineen.
ZijActief Koningslust
Gemeente Culemborg > Keurmerk Veilig Ondernemen Pavijen Huub van Oorschot Wethouder Economische Zaken.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Informatie avond leerjaar 4
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Transcript van de presentatie:

“GEEN VOGELGRIEP, MAAR BIOSCOOPGRIEP”

 “Bioscopen hebben het zwaar”  “Bioscoopjaar begint dramatisch slecht” slecht”  “Bioscoopbezoek in vrije val”  “Flinke daling bioscoopbezoek in NL”  “Daling bioscoopbezoek zet door”

STELLING VAN DE DAG Telegraaf : Film kijk je het lekkerst in de bioscoop NEE 50% JA 47%

 Rumoerige medebezoekers & dure versnaperingen (69%)  Prijzige toegangskaartjes (61%)  Bioscooppersoneel dat niet optreedt tegen lawaaiige bezoekers (46%)  Gebrek aan beenruimte (30%)  Eindeloos durende voorfilmpjes (25%)  Geritsel van zakjes (22%)  Temperatuur in de zaal (14%)  Te hard geluid (11%)

BEZOEK EN RECETTE ’93 - ’ % % Bezoekers 1e kwartaal 2006: tov 2005: (-15%) (voorlopige cijfers NVF!)

BEZOEKERS EERSTE KWARTAAL 2006 (t.o.v. 2005)  Week 1 t/m 4: -1,3%  Week 5 t/m 8: -24%  Week 9 t/m 12: -12,5% Totaal -15% (voorlopige cijfers) Bron: NVF

BIOSCOOPBEZOEK NAAR LEEFTIJD Bron: MarketResponse

INVLOED DOWNLOADEN OP FILMBEZOEK NAAR LEEFTIJD PER KEER Bron: MarketResponse

DOWNLOADEN VAN FILMS NAAR LEEFTIJD Bron: MarketResponse

ZAKEN DIE NIET-BEZOEKERS KUNNEN OVERHALEN OM NAAR DE BIOS TE GAAN Bron: MarketResponse

REDENEN GEEN BIOSCOOPBEZOEK Bron: MarketResponse

BELANGRIJKSTE NEGATIEVE PUNTEN BIOSCOOPBEZOEK Bron: MarketResponse

BEZOEKFREQUENTIE NL 4+ NAAR LEEFTIJD Bron: MarketResponse

COLLECTIEF KUNNEN EN MOGEN WE NIET ALLES, VANAF NU “P” VAN PROMOTIE

MARKETING MIX VAN DE BIOSCOOPBRANCHE  P- Product is een gegeven NL product, exploitanten en verhuurders moeten meer betrokken worden bij keuze script, welk product.  P- Plaats, meer lobby voor bioscopen, makkelijker vestigingsbeleid etc.

 P- Prijs, consument vindt gemiddelde prijs te hoog.  P- Promotie, Promotie met AH  P- Personeel, wat kan de totale industrie doen om personeel nog meer servicegericht en film minded te maken?

 P- Programma, eindelijk weer een klein TV programma, kunnen we nog meer steun aan geven. •Zender: RTL5 •Genre: gesponsord programma over nieuwe films & DVD’s •Doelgroep: 18+ •Lengte: 25 min. •Timeslot: wekelijks, zondag uur •Periode: 27/8/06-27/05/07 •Aantal: 39 afleveringen •Presentatie: Voice Over

 P- Parkeren, meer lobby noodzakelijk?  PR- Niet alleen nieuwjaarsreceptie, maar year round PR plan voor bioscoopbranche.  P- Politiek; too little, too late

EERSTE KWARTAALCIJFERS B.O. Europa  UK-8%  Spanje -2%  Duitsland -3%  Italië -3,3% (bezoekers)  Frankrijk +18%  Noord Amerika: -2%

ANDERE FACTOREN  Lokale Films  Ticketprijzen  Piraterij  Video Windows  DVD prijzen  Aantal nieuwe releases  Economische teruggang

LOKALE FILMS MARKTAANDEEL Frankrijk34%35% Duitsland16%13% Italië13%16% Spanje13%14% Zweden18%23%

GEMIDDELDE TICKETPRIJS (€)

EUROPESE VIDEO WINDOW in weken UK2020 Duitsland2122 Spanje2021 Italië1920 NL2022 België2123 Europa2021 US2120

AANTAL NIEUWE FILM RELEASES

BEZOEKERS WEST EUROPA in miljoenen

P- Potje voetbal WK VOETBAL DUITSLAND 9 JUNI TOT 9 JULI 2006

INHOUD  TV Kijkers  Analyse  Aanpak voor 2006

GEMIDDELD AANTAL TV KIJKERS /BEVOLKING EURO 2004 NATIONAL GAMES OTHER GAMES NL (13+)44% 19% ZWE38% 14% DEN35% 15% POR33% 12% ITA32% 12% UK30% 12% DU (14+)26% 12% CZECH REP (15+)21% 10% FRA20% 10% SPA18% 8% RUSSIA 6% 3%

WAT LEREN WE VAN HET KIJKERSGEDRAG  Landen die meer “voetbal-gek” zijn: ITA, UK, DU FRA, SPA Landen die minder “voetbal-gek” zijn:  Grotere kijkdichtheid in kleinere landen: NL, ZWE, DEN  In Nederland keek 20% van de bevolking naar wedstrijden die niet van het nationaal elftal waren.

Aanname:  De zomer wordt slecht, de consument is niet met film bezig.  Wij moeten het bioscoopseizoen eind augustus “starten”.

AH FILMWEKEN 2006  Actiemechanisme: - 2e bioscoopkaartje gratis bij besteding van € 20,00  Actieperiode week 34, 35 (36) 2006  Inleverperiode bioscoopkaartje: - 6 weken, waarvan 3 weken themaperiode en 3 weken daarop volgend. daarop volgend.  AH ToGo integreren in thema i.v.m. sterke match doelgroep - Bij € 5,00, 2e bioscoopkaartje gratis ( transacties per week) per week)  Media-inzet: - vergelijkbaar met 2005, echter zonder 1/1 dagblad maar met Metro advertentie AH ToGo met Metro advertentie AH ToGo  Slogan van de bioscopen ‘Beleef het groots in de bioscoop’ in het AH Filmmagazine verwerken.

 2 weken TV  3 of 4 weken inleveren  Start Net/RTL 5  Normaal 6,6 in 3 weken  ToGo – extra  Reminder aan het einde van de actie  Geen grote actie met voetbal, het nationale mechanisme  Geen actie Nationale Bioscoopbon … Actieve periode in week 34 & 35

2-1 actie 2005 Bron: Bedrijfsleidersevaluatie AH Filmweken 2005 Totaal 1,2 miljoen AH 2006

BEDRIJFSLEIDERSENQUÊTE Bron: Bedrijfsleidersevaluatie AH Filmweken 2005

HOUDING ACHTERAF TEGEN 2-1 Bron: Bedrijfsleidersevaluatie AH Filmweken 2005

AH PROMOTIE 2006?

PRIJSPERCEPTIE  Onderzoek  Succes 2-1  Klachten consumenten •Meer beleid •Functie nationale acties?

“GRIJZE HAREN”- PLAN  Doelgroep  Ander produkt, prijzen, vertoningstijden etc.  Gold Card  D-base & E-marketing  Samenwerking Stichtingen, belangenorganisaties, etc.  Werkgroep moet marketingbeleid verder uitwerken.