Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Inleiding door Kees Neggers
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Ledenvergadering 26 / 09 / Cookies • Cookiewet (Nederland) – Websites moeten expliciet en ondubbelzinnig toestemming vragen om een cookie in uw.
Blok 7: netwerken Les 7 Christian Bokhove.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Netwerken. Wat is een netwerk? Je spreekt van een netwerk van zodra twee of meer computers met elkaar verbonden zijn. Je kan thuis een klein netwerkje.
SEEN “Sponsor Eens Een Notebook”. Wat? Notebook Probleem: voor studenten moeilijk te bekostigen Oplossing: verkoop van de vrije oppervlakte van de achterkant.
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Opdracht 25 IIIIk ga enkele informatie verzamelen over communicatie.
Tablets wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 december © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
De GigaPort GPRS-pilot Klaas Wierenga SURFnet Innovatiemanagement
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
The LAW VBI9A4.
Belang van sociale netwerken in dringende geneeskundige hulpverlening
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Mobiele Netwerken Op weg naar UMTS Tom Geysen – 3 BO.
Servers en Clients Servers = krachtige computers –die veel informatie kunnen versturen naar veel ontvangers –die veel informatie kunnen ontvangen –Nemen.
PVGE Computerclub Best
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Research. Over Forte Solutions Concurrentie Interactieve Boeken Onze Mogelijkheden Hoe inzetten? Welke uitgever? Voor- en nadelen.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
fly ng bytes interactieve software voor de begeleiding
Telfort Postpaid Buitenlandbundels - live op 28 juli
Media bekijken op afstand De mogelijkheden boven de €500.
10 redenen om facebook zakelijk in te zetten Anne Raaymakers.
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Dé enige Cloudoplossing voor Vast, Mobiel en Microsoft Lync
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Kennismanagement & Sociale media
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Opzet presentatie nieuwe communicatiemiddelen.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
TraceNet CLIFFORD Electronics Benelux B.V.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Reclame Masters | Ik en reclame!
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Toepassingen 5L week 10: ‘Koopjes’ KORTING 100,00 euro afslag een vermindering van 10 % 1/10 korting Betaal 15,00 euro minder! het tweede artikel aan de.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Transcript van de presentatie:

Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave

Inhoud Wat is Mobiele Communicatie? Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan? Toepassingen van Mobiele Communicatie in het bedrijfsleven Wat kunnen we van Mobiele Communicatie verwachten?

Wat is Mobiele Communicatie? Mobiele communicatie is het inzetten van alles wat mobiel, draagbaar en draadloos is om te communiceren.

Miscommunicatie http://youtube.com/results?search_query=berlitz&search_type=

Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan De eerste mobiele telefoon

ATF (1G) AutoTelefoonNetwork Pollux en Castor Niet mobiel 3 fases

GSM (2G) Global System for Mobile Communication Roaming tussen netwerken Spraak, SMS, WAP

GPRS (2.5G) General Packet Radio Services 100kbps ‘Always On’

UMTS (3g) Universal Mobile Telephone System Opvolger GSM Datanetwerk 2mbps

UWB (4G) Ultra Wide Band Maakt gebruik van radiogolven Extreme bandbreedtes tot wel 1Gps Wordt gebruikt in het leger

Mythes Gezondheid

Weetjes Wereldwijd 1.3 miljard telefoons, waarvan 15miljoen in Nederland 90 miljoen telefoon gesprekken per dag Wereldwijd worden er ongeveer 600 miljard smsjes verzonden per jaar In Nederland zijn dat 226 miljoen smsjes wat goed is voor zon 60 miljoen euro!

Mobiele Communicatie in het Bedrijfsleven Intern Extern

Intern Voordelen Nadelen Toegepaste technieken

Voordelen Interactief en innovatief Hoge leesbaarheid en attentiewaarde Overal bereikbaar Betere Communicatie

Nadelen Hoge kosten Moeilijke regel en wetgeving

Toegepaste Technieken Location Based Services Imago Zorg en Veiligheid Voorlichting Organisatie Arbeidsmarktcommunicatie

Extern Voordelen Nadelen Toegepaste technieken

Voordelen Grote respons Lees gerantie Interactie Gerichte Marketing Mobiel staat ongeveer 20 uur per dag aan Zeer geschikt voor jongeren

Respons op Mobiele Marketing

Wordt het gelezen

Gebruik van Mobiel Internet

Nadelen Wet en Regelgeving Irritatie Persoonlijk Hoge Kosten

Toegepaste Technieken SMS Acties Mobile Couponing In Store Promotions

SMS Actie Een verpakking wordt voorzien van een unieke code. Wanneer je deze code naar een bepaald nummer sms-t is er kans op een prijs. Direct antwoord Goede evaluatie Lage kosten

Filmpje Over Mobiele Barcode http://youtube.com/watch?v=dpiLbQBx84E

Mobile Couponing Versturen van een barcode naar een mobiele telefoon. Dit levert korting of toegang op bij het tonen van de barcode Mobiel altijd bij je On demand delivery Actie aanpasbaar

In Store Promotions Op vertoon van een sms bericht ontvangt de consument een gratis monster. Genereert store traffic Combineert andere media

Bluetooth Bluecasting Vooral in Engeland Beperkt door de wetgeving

Voorbeelden van Bluecasting

Wat de toekomst ons zal brengen Convergentie media, PC, internet en mobiel Multimedia Content Open portal Structuur

Samengevat Gebruiker bepaalt zelf wat hij/zij wilt Betere PR Extra verkoop Merk beleving Stukje entertainment Stroom naar winkels toe

Reacties van de Consument 60% ligt niet wakker van het privacystorende effect 20% staat open voor reclame via de sms en wil daar best voor betalen 25% van de studenten in Engeland zegt open te staan voor aanbiedingen via bluetooth

Conclusie Ride the wave, go with the flow GO MOBILE !

Vragen???