Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Maken van een sollicitatiebrief.
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
In Aalst en het hinterland. •Waarom •Wat •Wie •Wanneer •Waar •Doel •Matching •Ondersteuning •Verwachtingen.
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Ondernemen in de praktijk
Jongeren, natuur en mobiele telefoons
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
Jobmarketing 2.0 Langenberg Advies in Verandering Vacaturepodium Match4U 13 februari 2014.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Wij zijn PraxisNetwerk we kijken mee naar jouw vraag. het antwoord kan zijn : opleiding, teambegeleiding, coaching, conflictbemiddeling organisatieadvies.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Implementeren doe je samen
Een startersgids voor innovatie
N I E U W S B R I E F tweemaandelijkse uitgave Eigen Werk Alkmaar 1/2010 Resultaten groep 10 Van thuiskapster, familiecoach tot voetbaltrainer !! Groep.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Ondernemen na je studie!
Ledenbeleid, een zaak van iedere Rotarian ?!
Welkom op onze thema-avond
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Koptekst Datum Cyclus succesvol ondernemen. Ondernemersvaardigheden Kamer van Koophandel Pieter Dijkhuis Voettekst.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
Speechen Naam__________
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Het nieuwe solliciteren:
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
AIN kerstdiner 6 december 2007
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Marketing Coen van Wetering
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
JUNIOR COMPANY TRAINING DOCENTEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Ik wens u veel personeel Personeel in de Praktijk Tips en Tools Melanie Andriessen, Auto Voskuilen Marleen van Reeden, BOVAG.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Kennismakingsbijeenkomst 2e jaars Management, Economie en Recht.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Online Personal Branding. Professie: Trainer / Mindset Reprogrammer & Personal Braning Coach Geboren: Nederland (43 jaar) Passie: Commerciele Talenten.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Welkom in “de Bovenkamer”
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Oost west thuis best Netwerken doe je zo..
Solliciteren met Social Media
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010 Gras groeit niet sneller door aan de sprietjes te trekken, maar door de wortels te voeden. Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010

Het programma voor vandaag Wat is netwerken? Waarom netwerken? Kort en krachtig voorstellen Het programma voor vandaag Netwerktips Soorten netwerken

Wie staat er voor u? Duco Scholtanus 46 jaar Didam Zorg – Verkoop – Marketing – Management Ondernemer sinds 2001 Trainer Ondernemerscoach Verandermanager Gastspreker Mijn aantekeningen: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Wat is netwerken eigenlijk? Het leggen en onderhouden van contacten en deze optimaal benutten

5 redenen om te netwerken 1. Nieuwe klanten werven 2. Opdrachten scoren 5. Sociaal bezig zijn 5 redenen om te netwerken 4. Goede doelen ondersteunen 3. Sparren met vakgenoten

Vooroordelen over netwerken Duur Tijdrovend Past niet bij mij Levert niets op Voelt als bedelen

Wat heeft u nodig om te kunnen netwerken? 1. Een helder doel 2. Zelfvertrouwen 5. De wil om succesvol te zijn en te blijven Wat heeft u nodig om te kunnen netwerken? 4. Een actieve instelling 3. Communicatie vaardigheden

Elevator pitch uw bedrijf in 15 seconden

Voorstellen in 15 seconden

Voorstellen in 15 seconden Introduceer uzelf in max. 15 seconden Maak de ander nieuwsgierig Zorg voor interactie

Wie durft…?

Soepel contact maken De eerste zin Luisteren en kijken Handdruk en oogcontact Houding en lichaamstaal Vragen stellen

De eerste indruk die u achterlaat, verbaal en non-verbaal, is belangrijk.

De eerste indruk die u achterlaat, verbaal en non-verbaal, is belangrijk.

5 tips om zonder schroom een gesprek te starten Doe net of u thuis bent Stel u kort en duidelijk voor Gebruik het pas ontvangen kaartje Stel vragen Geef uw kaartje, u krijgt er zeker een terug

Soorten netwerken

Traditionele netwerken Ondernemersverenigingen Brancheverenigingen Netwerkorganisaties Jong MKB VNO-NCW Service en sociale netwerken*

Service- en sociale netwerken Rotary Kiwanis Lions Club Vrouwen netwerken o.a. Entre Jeunes Netwerken voor allochtone ondernemers

Commerciële initiatieven Business Network International www.bni-europe.com/nederland Net Plus Work www.netpluswork.com Heritage Business Lounge www.heritagebusinesslounge.com

Digitale netwerken Hallo! www.kvk.nl/hallo Linked-In www.linkedin.com Twitter www.twitter.com

Informele netwerkkansen Beurzen Congressen Workshops Seminars Borrels en recepties Verjaardagen Niet de hele tijd over uw werk praten

Met wie wilt u graag in contact komen?

De koningin ontmoeten?

Iedere maand een nieuwe… Wie is úw Koningin? Iedere maand een nieuwe…

5 tips voor slim netwerken

2. Evalueer regelmatig uw netwerk 1. Stel vooraf heldere doelen 5. Netwerk ook als u het druk heeft 4. Maak ambassadeurs van uw klanten 3. Altijd een bedankje

Veel succes!