If you want it, come and Get-It !. Inleiding •VLAJO + verhaal •Bankrekening Fortis •De mini-onderneming •Naam,logo en slogan •Organigram •Producten •Leveranciers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het secundair onderwijs
Advertisements

BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
verenigings- communicatie
Marketing Marketingmix
Kwartaalresultaten en financiële vooruitzichten voor het boekjaar 2007 Adventure Works | Marie Margaux | Juli 2008.
UNILEVER BELGIUM Aandelenoptieplan.
Huren is heerlijk Wat een moderne woningbouwvereniging allemaal kan
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Twee onvervalste kroegstoelen Item 1; 2 stuks Kroegstoelen Bieden vanaf; € 10,-
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 PENSIOEN - INFOSESSIES - 7, 15 en 22 november 2011 Pensioen INFOSESSIES en 22 november 2011.
Elimineer het dollarrisico uit uw portefeuille
Beleggingsstudieclub
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
14 februari 2014 Ondernemersplan - Financieel plan.
VEILIGE MOBILITEIT: THE GOOD, THE BAD & THE UGLY BRON: TOSHIBA EUROPE GMBH.
Kopen en werken Hoofdstuk 5: Een eigen bedrijf
Lisette Vlassak, CO1C. Strenghts • Duidelijke indeling.
Step into the easy way of life!
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
Inhoud Algemene Bedrijfsvoorstelling Producten Marketing strategie
bomen in de akkers voor meer rendement
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
België en de wereldhandel: Wat is de reden van de achteruitgang? Hoe kan de situatie worden verholpen? Guy Quaden Gouverneur ICC Belgium, 3 mei 2010.
LEARNING BY DOING Leren ondernemen op VMBO, HAVO en VWO Presentatie VECON 18 maart 2010 Martine van Schaik.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
6.1 Wat wordt de prijs? Winkeliers mogen zelf weten voor welke prijs ze hun producten verkopen. Hoe berekenen ze die prijs? Wat hebben vraag en aanbod.
Trias steunt ondernemende mensen in het Zuiden. Aandelen in ondernemerschap, aandelen in ontwikkeling.
Het Management Informatie Portaal
Elke 7 seconden een nieuw getal
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Rotaract Lokeren heeft het genoegen
Beau Mertens & Robert Vanhees
Voorstel Richtlijn Hernieuwbare Energie 2020 Vlaams Energieagentschap Lieven Van Lieshout CCIM-stakeholderoverleg 25 februari 2008.
Tevredenheidsonderzoek 2009 Sinte-Maartenschool, Meise.
Vlaamse Jonge Ondernemingen. Historiek - De beweging Jonge Ondernemingen ontstond in 1919 in de Verenigde Staten - In 1963 waaide het initiatief over.
Het gezicht van een ondernemer. Mathys van Abbe blog:
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
K.O.: het getal is x A.: het getal is 60. K.O.: de getallen zijn x, x +1 en x +2 A.: de getallen zijn 72, 73 en 74.
Gemaakt door Niels van der Geest
De Toekomst Marketing.
Aandeelhouders vergadering 20 september Introductie Management Harold ReitsmaCEO Bassam Abdel AlimCFO Ivo Deumens Marketing Manager Mustafa Hawadleh.
Doelen Soorten vormgeving.
Meer informatie? Ga naar:
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
3voor12.nl.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Algemene Ondernemersvaardigheden
Algemene Ondernemersvaardigheden
De Ronde van België Aktiviteiten 2015.
10/01/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
 A-94 A-94.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Ondernemerschap E43.
What will you do to change the
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

If you want it, come and Get-It !

Inleiding •VLAJO + verhaal •Bankrekening Fortis •De mini-onderneming •Naam,logo en slogan •Organigram •Producten •Leveranciers •Verkooppunten •Missie en doelstellingen •Concurrentie ? •SWOT-analyse •Waarde aandeel

VlAJO + verhaal tot nu •In België sinds 1977 •Doel: Opstarten virtueel bedrijf door jongeren. •Sint-Claracollege deed mee ! •Lln. 6 Ha hebben eigen bedrijf. •Get-It ! •Coördinator: Caroline Van Looy •Brainstormen producten en leveranciers : schooljaar •Bankrekening geopend: schooljaar •Eerste aandeelhoudersvergadering : mei 2008 •Bestellen van producten : september 2008 •Verkopen van producten : schooljaar •Tweede aandeelhoudersvergadering : januari 2009 •Derde aandeelhoudersvergadering : voorjaar 2009

Fortis •VLAJO verbonden aan Fortis. •Gratis bankrekening aan Get-It ! •77 aandeelhouders •Fortis Arendonk •Coördinator: Danny Snoecks

De mini-onderneming Naam:Get-It Adres:Kloosterbaan 5 Telefoon:014/ Producten:fietsenlampjes, Banana- appleguards en USB-sticks Oprichtingsdatum:schooljaar

Naam, logo en slogan If you want it, come and Get-It! Get-It: Korte, bondige naam over handige producten. Logo: Geel met zwart – kleuren die opvallen en blijven hangen in geheugen. Slogan: Wil je de producten? Dan zijn ze ter beschikking op de verkopen.

Oude organigram

Nieuwe organigram

Producten •Appleguard Opbergdoos en bescherming voor rond fruit. € 4,50 10cm hoog en breed verschillende kleuren aangepast aan elk rond fruit

Producten •Fietsenlampjes Voor en achterlicht in 1 pakket. € 3 LED 2 standen brand 100 u.

Producten •Bananaguard Opbergdoos en bescherming voor bananen. € 6,50 20 cm. lang gele kleur gaatjes voor het vershouden aangepast aan elke banaan

Producten •USB-stick Handig voorwerp om computerbestanden op te slaan. Marktprijs 2G, 4G en 8G 5 jaar garantie

Producten

Leveranciers •Amerone bvba : Bananaguard en Appleguard Amerone bvba Achterstraat 23 B-2520 Oelegem •AMB Import: Fietsenlampjes AMB Import De Spiker VC Harlingen

Leveranciers •Computrac: USB-sticks COMPUTRAC Meerhout Veldstraat MEERHOUT +32 (0)

Missie en doelstellingen •Groot publiek bereiken. •Waarde van het aandeel verhogen. •Verkopen van alle producten. •Zoveel mogelijk verkopen. •Eindigen als goede ondernemer.

Verkooppunten •Infoavonden SCC en BSC. •Avondlessen SCC •Lerarenkamer SCC •Maandelijkse markt Arendonk •Mond-aan-mond reclame •Jaarmarkt •Aandeelhoudersvergadering

Concurrentie ? •Banana- en Appleguard : Amerone •Fietsenlampjes : groot- en kleinhandels, fietsenwinkels … •USB-sticks : uitgebreide markt

SWOT-analyse •Strenghts : Handige producten voor dagelijks gebruik. •Weaknesses : Verschillende meningen binnen bedrijf. •Opportunities : Extra steun VLAJO en consument gaat rapper bij ons kopen. •Threats : De markt van de USB-sticks.

Waarde aandeel •Kosten € •Opbrengsten € •Waarde van het aandeel : € 12.68

Get-It