IMPACT VAN E-COMMERCE OP AANKOOP- EN VERKOOPFUNCTIES ESF onderzoek door Tempera i.o.v. Cevora An Bollen (Cevora) – Johan Desseyn (Tempera)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

The customer centric software company
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Business mapping Business model canvas.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Businesstoepassingen
Module 6: Kantoortechnieken
Wat is interactieve marketing?
Branche-analyse Boekenbranche
Titelblad E-commerce E-Commerce
Zaakgericht Werken.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Economie, juni 2013.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Dokter Klik BV Algemene presentatie Dokter Klik We kunnen u heel goed vertellen wie we zijn en wat we u kunnen bieden. Maar liever nog presenteren.
FEWEB ON TOUR 20 oktober 2011 Testimonial An Verschooten – Legal Online Stepstones bij de opstart van een webshop
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
E-procurement. 1. E-procurement 2. SCM 3. Integratie van de back-office 4. Procurement Evolutie.
Advanced Business Information Solutions
Hans-Peter Hioolen.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Hom Com Ledenvergadering 17/12/ synchroniseren De tijd van slechts 1 account Is voorbij Je hebt er minstens al je webmail bij, bij je.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
Achmea en Geodata Bert van Rest Achmea IM&IT, Analytics & Geo.
Werkgroep Communicatie Jaarvergadering 24 mei 2014.
Business Marketing Management
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
© Shopping 2020 TRENDS EN ONTWIKKELINGEN INKOOP EN SUPPLY CHAIN expertgroep Inkoop en Supply Chain Juni 2014.
International Business Adviser
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Detailhandelsmarketing
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Online marketing tools Google 1.Google tracking pixel installeren 2.Keyword planner gebruiken 3.Trends spotten 4.Remarketing lijst maken in google adwords.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
INSPIRATIESESSIE.
Marketingplan.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
De talenten van mensen met autisme leiden tot grote toegevoegde waarde voor onze klanten
WAAROM ADVERTEREN IN NEWSBRANDS?
Online Marketing voor het MBO
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Kanaalstrategie ANWB retail
Transcript van de presentatie:

IMPACT VAN E-COMMERCE OP AANKOOP- EN VERKOOPFUNCTIES ESF onderzoek door Tempera i.o.v. Cevora An Bollen (Cevora) – Johan Desseyn (Tempera)

Contexta formation doit  < kwalitatieve prognose van competentiebehoeftes in de groothandel  toekomstige profielen voor verkoop en aankoop  E-business als één van de onderzochte trends

E-businessa formation doit  Online interface met de klant  Verkoop: de belangrijkste trend  Inkoop: een trend naast anderen

E-business en verkoop formation doit  Eigenheid medium gebruiken om info in te winnen en terug te koppelen  Aanvaardbare reactiesnelheid neemt af  Nieuwe media hanteren zoals chat, sms, Skype

E-business en verkoop formation doit  Online presentatie van producten stelt specifieke eisen  Scheidslijn tussen verwachtingen back- office en buitendienst wordt dunner

E-business en inkoop formation doit  Aanvaardbare reactietijd neemt af  Input geven aan assortiments- vernieuwing, -verbreding, -verdieping (nieuwe markten)  Inkoper evolueert naar category manager

Dag van de verkoper 2014

Opleidingen E-business (NL) formation doit  Sociale media marketing (SMM)  Fundamenten digitale marketing  Marketing via Mobile Media  Websites en zoekmachine optimalisatie  marketing  Resultaat Digitaal Adverteren

Opleidingen E-business (NL) formation doit  Sociale media professioneel gebruiken  Conversation management  Social media: analytics en tracking

Opleidingen E-business (FR) formation doit  Concept d’e-business  Stratégies d’ e-marketing liées à l’e- commerce  CMS spécifiques à l’e-commerce  E-commerce concevoir une fiche produit  Prestashop: créez votre boutique en ligne  Ergonomie spécifique à l’e-commerce

Meer info?formation doit  An Bollen – studiedienst Cevora   Tool op komst