Money, pesa, argent, dinero, roepie, dinheiro Van geld krijgen naar ook zelf fondsen werven Heleen Reedijk en Peter Jansen 16 maart 2013 – Hilversum.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe duurzaamheid inbouwen in je project.
Advertisements

Op zoek naar de ware Over de zoektocht naar een christelijke partner
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Op zoek naar de ware This material is freely provided to help you build your own Power Point presentation to meet the needs of your group. 1 Based on eBook:
Visie, missie en kernwaarden
I love you.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
DONEREN EN LEGATEREN FONDSENWERVING VAN DE WIEG TOT OVER HET GRAF.
Leiderschap en HR Meerkat Relatiedag 2010.
Interrogative sentences
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
‘Geef uw team vleugels’
Vragen stellen Vormen van ‘to be’ kunnen de enige werkwoorden in de vraagzin zijn. Ben ik je beste vriend? Am I your best friend?
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 Click Klik.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Tienerdienst 29 mei 2005 GOAL !!! Thema:.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Mercy Publishing 1/4 DRAW ME CLOSE TO YOU (Kelly Carpenter) Draw me close to You Trek.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Joel Houston/Hillsong Publishing 1/6 EVERYDAY (Joel Houston) 1. What to say Lord it's.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Nieuwjaarssonnet 2011 Geven en Nemen New year‘s sonnet 2011 Give and Take © paul verstraete 2011.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
02_05_2009 mama dank je voor wie ik ben dank je voor alle dingen die ik niet ben vergeef me voor de onuitgesproken woorden en voor de keren.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Presteren onder druk.
Chapter 4 Going out Grammar Stepping Stones 2 kgt.
Woordvolgorde in Engelse bevestigende en vragende zinnen.
Dictionary Skills!?.
De taaltaak
Chapter 4 Going out Grammar Stepping Stones 2 kgt.
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
ACTmodel van psychopathologie
English 23 April 2018.
Dynamic Architecture What about you?
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Transcript van de presentatie:

Money, pesa, argent, dinero, roepie, dinheiro Van geld krijgen naar ook zelf fondsen werven Heleen Reedijk en Peter Jansen 16 maart 2013 – Hilversum

In Vogelvlucht| 2 Fondsenwerving: eerst de vragen dan vragen • Waarom? • Wat nodig? • Wie nodig? • Wanneer? • Hoe? • Hoeveel?

In Vogelvlucht| 3 Waarom? • Duurzaamheid van het project – Inbedding in de gemeenschap • Onafhankelijkheid van de projectpartner – Financieel fundament binnen de gemeenschap

In Vogelvlucht| 4 Wat nodig? • Ondernemingszin – De visie, de wil en de bereidheid om te investeren • Een PLAN – met een DOEL A plan without a goal is a wish and the only result is wishful thinking

In Vogelvlucht| 5 Wat nodig? • Andere mindset – Vraag niet wat een donor voor jou kan doen maar wat jij voor een donor kunt doen People want to be part of something wonderful that is larger than themselves. To be part of a solution, of a community’s response to a problem.

In Vogelvlucht| 6 Wat nodig? • Organisatorische infrastructuur • Draagvlak binnen de organisatie • Voldoende geefcapaciteit binnen de eigen gemeenschap

In Vogelvlucht| 7 Wat nodig? • Actieve betrokkenheid van de eigen gemeenschap • Realistische verwachtingen

In Vogelvlucht| 8 Wie nodig? • Een speciale fondsenwerver – Enige taak binnen de organisatie • Management en bestuur met commitment – Duidelijk vastgelegde visie, missie en doelstellingen – Meewerken bij contacten met belangrijke relatie • Alle collega’s

In Vogelvlucht| 9 Wanneer? • Geen misverstand meer mogelijk over Wat? en Wie? • Want geen tweede kans op een goede eerste indruk • Bij goede gelegenheid voor een event (aanhaken bij?)

In Vogelvlucht| 10 Hoe? • In kaart brengen van potentiële gevers • Vooronderzoek binnen de eigen gemeenschap naar geefmotieven en redenen om niet te geven – Wat trekt aan en wat stoot af?

In Vogelvlucht| 11 Hoe? Clear fundraising proposition an answer to: • Why do you need my money? • What are you going to do with my money? • What - unique – benefit am I going to get from my money?

In Vogelvlucht| 12 Hoe? Donor centered fundraising • Bring people closer to you. Donors need to be wanted • Go where your supporters are, not where you want them to be. • Keep them connected with your organisation. Close your windows and the back door

In Vogelvlucht| 13 Hoe? Clear fundraising proposition stimulates to act • now! creates the sense that • this charity knows what I want makes people smile! Don’t tell me about the needs you have … tell me about the needs you meet’.

In Vogelvlucht| 14 Hoe? Donor centered fundraising • The goal is to secure donors, not – incidental - donations • Not transactions but – lifelong – relationships Where does the donor’s interest matches the organisation’s needs? Money follows involvement

In Vogelvlucht| 15 Hoeveel? Meer dan je vreest, minder dan je hoopt • Kleine daden • Klein afbreukrisico • Kleine bedragen • Kleine gegevensverzameling Changing by doing

In Vogelvlucht| 16 Hoeveel? • Kleine bedragen • Kleine gegevensverzameling Changing by doing verandering gedrag en mindset door nieuwe ervaringen

In Vogelvlucht| 17 The Moneymaker – een leergang voor beginnende fondsenwervers in ontwikkelingslanden • Web based • Multichannel • Living document • Contextgerelateerd

In Vogelvlucht| 18 The Moneymaker – a course to give way • Voortdurende actualisering • Mogelijkheid tot uitbreiding met social media • Doet recht aan niveauverschil tussen de beginnende en meer ervaren fondsenwerver (A- en B- niveau)

In Vogelvlucht| 19 The Moneymaker – waarom? • Doel wilde Ganzen: Mensen op de been helpen bij het verhelpen van problemen. • Meeste arme mensen wonen nu in middeninkomenslanden. Meer particulieren kunnen bijdragen aan het oplossen van de ‘eigen’ problemen.

In Vogelvlucht| 20 The Moneymaker – waarom? • Mensen op lokaal niveau in staat stellen een steeds groter deel van hun plannen met zelf geworven geld te financieren • Capaciteit daartoe vergroten met de overdracht van kennis, ervaring en vaardigheden

In Vogelvlucht| 21 The Moneymaker – a check book • Free for all • Start in Kenia, India en Brazilië • Voor PI: partners helpen sneller op eigen benen te staan • Voor partners: minder afhankelijk worden van externe donoren