21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Heerlijk Wonen marketing
Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
2.0-tools summerschool. 2.0-tools summerschool.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Sponsorwerving Schoolprojecten.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Social Media én 50 Plus? Presentatie kunt u vinden op Frits Veenstra | november 2011.
De Praktijk van Social Media SNF JAARDAG 7 NOVEMBER 2011.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Personal branding jongeren Recrutering 2.0
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media.
Een stageplaats met Social media
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Rotary in Nederland LinkedIn Group Wat is het ? Wat kan ik ermee ? Hoe meld ik me aan ?
#DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Het nieuwe solliciteren:
Social media presentatie
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Digitale tools: SlideShare
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Sociale media inzetten
Social Media & Sport Deel I
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Solliciteren met Social Media
Workshop Verander en blijf trouw aan jezelf !
Social media voor statenleden/politici
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media

• Introductie • Doelstellingen • Doelgroep • Wat is Social Media? – Blogs – Twitter – Facebook – Linkedin • Integratie • Capaciteit • Tips & Tricks • Meten • Experimenteer Overzicht

• Start met een film • Wie ben ik introductie

• Wat wil je bereiken? – Verhogen van naamsbekendheid – Relatie opbouwen met uw doelgroep – Online reputatiemanagement – Bezoekersaantallen op uw website verhogen – Werving nieuw talent – Betere posities in de zoekmachines • SMART? – Hoe ga je wat meten? • Andere activiteiten? – Doe niet alleen maar social media Doelstelling

• Wie bereiken en waarom? • Nieuwe of bestaande groep? • Kennen ze jou en of je product • Wat wil je ze vertellen of laten zien? • Waar zijn ze, lezen ze, doen ze? • Onderzoek? Doelgroep

Ken jij je doelgroep?

• Blogs • Twitter • LinkedIn • Facebook/Hyves • YouTube/Vimeo • Pinterest • Flickr/Picasa • Digg/Netvibes • …… Wat is Social Media?

1.Wat is het? 2.Wat kan het voor mijn bedrijf betekenen? – SEO – Expert – Branding – Discussies 3.Hoe te gebruiken – Denk na over de inhoud – Maak een planning – Mogelijk om te delen, reacties te geven Blogs

1.Wat is het? 2.Wat kan het voor mijn bedrijf betekenen? – Links delen – Expert – Branding – Nieuwe contacten/partners vinden 3.Hoe te gebruiken – Start: Registreer, volg, luister, reageer, creeer. – Following, follower, tweets – dm – Lijsten & Search – Tool tweetdeck Twitter

1.Wat is het? 2.Wat kan het voor mijn bedrijf betekenen? – Expose – Lead generation – Branding – Uitleggen van producten en processen 3.Hoe te gebruiken – Plaatsen film – Eigen achtergrond – Afspeellijsten YouTube

1.Wat is het? 2.Wat kan het voor mijn bedrijf betekenen? – Leads/prospect vinden, contacten partners – Kennis delen – Discussiëren – Zichtbaar zijn – Branding 3.Hoe te gebruiken – Pasief100% profiel, groups, company page – Actiefshare, post, like, recom. answers, discuss, events – Pro actiefContacten vinden en naar bijeenkomsten gaan Linkedin

1.Wat ga je kiezen? – Blog – Twitter – Facebook – Linkedin 2.Ondersteund dit de overige marketing activiteiten? 3.Offline en online Integratie

1.Wie gaat het doen (Jij?) 2.Heb je de tijd er voor 3.Hulp nodig (Implementatie, uitvoer, adverteren) 4.Alleen doen? (Ga jij alles doen?) Capaciteit

1.Welke tactiek ga je hanteren – Update plaatsen – Nieuws delen – Vragen beantwoorden – Connecties maken 2.Heb je de capaciteit? – Maak een planning – Doe rustig aan en start langzaam 3.Neem tijd om te leren – Doe rustig aan en start langzaam – Maak fouten en maak meer fouten. Tips & tricks

1.Welke doelstellingen ga je meten – Fb: Fans, likes, shares, comments – Tw: Retweets – Li: Connections, hits op profiel, telefoontjes – Blogs: Hits, comments, inkomende links 2.Hoe ga je dit meten Meten

• Wat ga jij doen om te beginnen? Experimenteer

Dank je wel! www. ProjectAntarctica.com