open, inspirerend en ambitieus

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Advertisements

Edushock leerfestival
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Leer de namen van de noten 1
Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Integraal onderwijs met ict
Belgostat Praktijkseminarie Els ARYS en Petra VAN NUNEN Dienst Statistische informatiesystemen Antwerpen, 17 november 2010.
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Nieuwe begroting Wat & hoe.
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Inleiding in de Civiele Techniek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Van idee tot digitaal materiaal
Aan de slag met de Flipped Classroom. Werken in groepen Vorm Groepen van 5/6 personen 4 vragen 25 minuten Resultaat: Inzicht krijgen in wat jullie belangrijk.
Presenteren voor starters
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
Leer de namen van de noten 2
Inleiding Social Software Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
WISKUNDIGE FORMULES.
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
Workshop contentstrategie
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
27 juli 2014hier komt de naam van de presentatie in P 1 Web 2.0 Het "nieuwe" interactieve internet.
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
Sneeuwschuivers en leren sneeuwschuiven myResearch Portal en het belang van workflow data analyse Richard L. Zijdeman DAI: info:eu-repo/dai/nl/
ICT voor de klas Hoofdstuk 1: ICT in de wereld om je heen.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
nieuwe toepassingen 2008 Schoolbib 2.0 / VVBAD Mechelen, 5 november 2008 Rosemie Callewaert - Project Manager VCOB.
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
3D Topografie bij Rijkswaterstaat Paul van Asperen (RWS-AGI) Louise de Jong (RWS-AGI) Edward Verbree (TU Delft) Jeroen van Winden (ESRI NL) GIN studiedag.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Inrichten van een dienst Weblectures
moderniseren van het curriculum.
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
1 Nieuwe Staten Nieuwe begroting Wat & hoe. © PP in taal 2 Programma Aanleiding nieuwe begroting De SWBC en de geschiedenis van de cyclus Wat: de formats.
ZijActief Koningslust
ICT-competenties in het basisonderwijs Via ICT-integratie naar ICT-competentie. - Kurt Dossche.
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Kijkje in the Classroom
Wandelen voor Water Lespakket “Water het blauwe goud” (school)
groep 5 16 groep 6 11 groep 7 3 groep 8 13 "Wij zien in ICT een oplossing om tot SlimFit te komen." groepsleerkrachtstagiaireklassenassistent ratio 1.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
SuSeSuSeSuSeSuSe Summa Search Presentatie Paul Hulsbosch, docent Summa Zorg.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Lesgeven zonder cijfer?
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

weblectures@Zuyd: open, inspirerend en ambitieus Els.koelewijn@zuyd.nl Frans.roovers@zuyd.nl weblectures@Zuyd: open, inspirerend en ambitieus Via deze link is deze terug te zien Deze presentatie is opgenomen als weblecture Via deze link is deze terug te zien

Nieuw leermiddel, nieuwe naam

+ Hoe werkt het? Lokale opnameset Server catalogus Heerlen Link->Bb Sittard Maastricht Server Heerlen catalogus Link->Bb +

Cijfers 900 weblectures 1000 video’s 4 sets, 4 locaties Plan in 3 fases: 2013: basis op orde 2014: uitbreidingsplan 2015: standaard leermiddel

Uit eigen voorraad

Link naar voorbeelden KLIK HIER VOOR DE LINK NAAR HET BIJBEHORENDE FILMPJE

Waarom? Flexibiliteit: tijd/plaatsonafhankelijk ondersteunend bij diverse leerstijlen verschillende niveaus van voorkennis verschillende behoefte aan content Service voor studenten: beeldminded Voorbereiding vóór de les: flipped classroom Kwaliteitsverhogend: docenten leren van elkaar respons door tagging Hergebruik Efficiency

weblectureteam Bart, Pieter, Frans, Jill, Els, Alex, Wil en Lien functioneel beheer, technisch beheer metadatering, promotie, beleid en training

Testimonials Femke van Lambaart, modulevoorzitter Bill Giesbertz, student Social Work Testimonials

Link naar testimonial: docent en student vertellen ervaringen KLIK HIER VOOR DE LINK NAAR HET BIJBEHORENDE FILMPJE

Waar? infonet

Frans Roovers Weblecturemaster

Uitzoomen Inzoomen Maar eerst een ‘nulmeting’ via shakespeak Weblectureset –Browser - Taggen Vragen – Linken Soorten weblectures en voorbeelden (ook youtube screencast) Uitzoomen Weblectures onderdeel van ICT in onderwijs Substitutie – Transitie – Transformatie Model Bloom Model Bloom en weblecturevarianten (REC:all) Maar eerst een ‘nulmeting’ via shakespeak

Inzoomen Weblectureset –Browser - Taggen Vragen – Linken

Weblectureset

Browser en functionaliteiten PPT Wissel Tags Vragen Link http://media.zuyd.nl/p2gplayer/Player.aspx?path=SITTARD001%2f2013%2f11%2f25%2f2%2fvideo_post.wmv&mediaType=recordings Voor de begripsvorming wil ik dit echt even live laten zien (ppt, wissel beeld, tags etc)

Uitzoomen Weblectures onderdeel van ICT in onderwijs Substitutie – Transitie – Transformatie

Ding 1: Weblogs Ding 2: RSS Ding 3: Google Docs Ding 4: Google spreadsheets en forms Ding 5: Filmmateriaal zoeken Ding 6: Films maken en bewerken Ding 7: Podcasten/ Vodcasten Ding 8: Online foto’s bewerken en delen Ding 9: Tijdlijnen Ding 10: Animaties Ding 11: Wiki’s Ding 12: Weblectures Ding 13: Screencasts maken Ding 14: Auteursrecht en plagiaat Ding 15: Sociale netwerken Ding 16: Websites bouwen Ding 17: Veiligheid en privacy Ding 18: Gesproken berichten Ding 19: Social bookmarking Ding 20: Microbloggen en SMS Ding 21: Telefonie via internet Ding 22: Content Curation Ding 23: Samenwerkingsomgevingen

3 Transformatie 2 Transitie 1 Substitutie Hoe zet je technologie in? Het vernieuwt onderwijs 2 Transitie Het voegt iets toe / verbetering 1 Substitutie Gewoon ter vervanging En nu terug naar de weblectures (Die kunnen bij alle niveau’s) Hoe zet je technologie in? Middel, geen doel 3 niveau’s

Inzoomen Soorten weblectures en voorbeelden (ook youtube screencast)

Inzoomen Hoorcollege (integraal) Kennisclip (kort) SOORTEN WEBLECTURES Hoorcollege (integraal) Kennisclip (kort) Instructie (vaardigheid) Peer reflectie (feedback) Webinar (live) Tagging (tijdens en na) Studentenopdracht Verrijkt weblecture Tevens: Presentaties Symposia Inauguratie Etc.

Uitzoomen Bloom’s Digital Taxonomy Model Bloom Model Bloom en weblecturevarianten (REC:all) Bloom’s Digital Taxonomy

Zelfstandigheid in leren Thuis Docent Samen Flipped Classroom Zelfstandigheid in leren Thuis Docent Samen Kennisclip Verrijkt met vragen/ quiz Student generated video Weblecture Instructie Interactieve Live webinars Bron rec:all en weblectures.nl Niveau van leren Understanding Remembering Analysing Applying Creating Evaluating Bron rec:all en weblectures.nl

Vragen en discussie……. Els.koelewijn@zuyd.nl Frans.roovers@zuyd.nl Deze discussie is tevens opgenomen als weblecture Via deze link spring je daar meteen heen