weblectures@Zuyd: open, inspirerend en ambitieus Els.koelewijn@zuyd.nl Frans.roovers@zuyd.nl weblectures@Zuyd: open, inspirerend en ambitieus Via deze link is deze terug te zien Deze presentatie is opgenomen als weblecture Via deze link is deze terug te zien
Nieuw leermiddel, nieuwe naam
+ Hoe werkt het? Lokale opnameset Server catalogus Heerlen Link->Bb Sittard Maastricht Server Heerlen catalogus Link->Bb +
Cijfers 900 weblectures 1000 video’s 4 sets, 4 locaties Plan in 3 fases: 2013: basis op orde 2014: uitbreidingsplan 2015: standaard leermiddel
Uit eigen voorraad
Link naar voorbeelden KLIK HIER VOOR DE LINK NAAR HET BIJBEHORENDE FILMPJE
Waarom? Flexibiliteit: tijd/plaatsonafhankelijk ondersteunend bij diverse leerstijlen verschillende niveaus van voorkennis verschillende behoefte aan content Service voor studenten: beeldminded Voorbereiding vóór de les: flipped classroom Kwaliteitsverhogend: docenten leren van elkaar respons door tagging Hergebruik Efficiency
weblectureteam Bart, Pieter, Frans, Jill, Els, Alex, Wil en Lien functioneel beheer, technisch beheer metadatering, promotie, beleid en training
Testimonials Femke van Lambaart, modulevoorzitter Bill Giesbertz, student Social Work Testimonials
Link naar testimonial: docent en student vertellen ervaringen KLIK HIER VOOR DE LINK NAAR HET BIJBEHORENDE FILMPJE
Waar? infonet
Frans Roovers Weblecturemaster
Uitzoomen Inzoomen Maar eerst een ‘nulmeting’ via shakespeak Weblectureset –Browser - Taggen Vragen – Linken Soorten weblectures en voorbeelden (ook youtube screencast) Uitzoomen Weblectures onderdeel van ICT in onderwijs Substitutie – Transitie – Transformatie Model Bloom Model Bloom en weblecturevarianten (REC:all) Maar eerst een ‘nulmeting’ via shakespeak
Inzoomen Weblectureset –Browser - Taggen Vragen – Linken
Weblectureset
Browser en functionaliteiten PPT Wissel Tags Vragen Link http://media.zuyd.nl/p2gplayer/Player.aspx?path=SITTARD001%2f2013%2f11%2f25%2f2%2fvideo_post.wmv&mediaType=recordings Voor de begripsvorming wil ik dit echt even live laten zien (ppt, wissel beeld, tags etc)
Uitzoomen Weblectures onderdeel van ICT in onderwijs Substitutie – Transitie – Transformatie
Ding 1: Weblogs Ding 2: RSS Ding 3: Google Docs Ding 4: Google spreadsheets en forms Ding 5: Filmmateriaal zoeken Ding 6: Films maken en bewerken Ding 7: Podcasten/ Vodcasten Ding 8: Online foto’s bewerken en delen Ding 9: Tijdlijnen Ding 10: Animaties Ding 11: Wiki’s Ding 12: Weblectures Ding 13: Screencasts maken Ding 14: Auteursrecht en plagiaat Ding 15: Sociale netwerken Ding 16: Websites bouwen Ding 17: Veiligheid en privacy Ding 18: Gesproken berichten Ding 19: Social bookmarking Ding 20: Microbloggen en SMS Ding 21: Telefonie via internet Ding 22: Content Curation Ding 23: Samenwerkingsomgevingen
3 Transformatie 2 Transitie 1 Substitutie Hoe zet je technologie in? Het vernieuwt onderwijs 2 Transitie Het voegt iets toe / verbetering 1 Substitutie Gewoon ter vervanging En nu terug naar de weblectures (Die kunnen bij alle niveau’s) Hoe zet je technologie in? Middel, geen doel 3 niveau’s
Inzoomen Soorten weblectures en voorbeelden (ook youtube screencast)
Inzoomen Hoorcollege (integraal) Kennisclip (kort) SOORTEN WEBLECTURES Hoorcollege (integraal) Kennisclip (kort) Instructie (vaardigheid) Peer reflectie (feedback) Webinar (live) Tagging (tijdens en na) Studentenopdracht Verrijkt weblecture Tevens: Presentaties Symposia Inauguratie Etc.
Uitzoomen Bloom’s Digital Taxonomy Model Bloom Model Bloom en weblecturevarianten (REC:all) Bloom’s Digital Taxonomy
Zelfstandigheid in leren Thuis Docent Samen Flipped Classroom Zelfstandigheid in leren Thuis Docent Samen Kennisclip Verrijkt met vragen/ quiz Student generated video Weblecture Instructie Interactieve Live webinars Bron rec:all en weblectures.nl Niveau van leren Understanding Remembering Analysing Applying Creating Evaluating Bron rec:all en weblectures.nl
Vragen en discussie……. Els.koelewijn@zuyd.nl Frans.roovers@zuyd.nl Deze discussie is tevens opgenomen als weblecture Via deze link spring je daar meteen heen