Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
BLOGGEN Op School.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Organisatie van een website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welkom bij de Drupal demo Youri Tack
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Uw persoonlijke creatieveling:
1. Introductie 2. Wat kunt u verwachten? 3. Voordelen Uw bedrijf lokaal vindbaar Waarom Tegenwoordig heeft bijna de helft van alle Nederlanders een Smartphone;
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
FEWEB ON TOUR 20 oktober 2011 Testimonial An Verschooten – Legal Online Stepstones bij de opstart van een webshop
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Aride Umbraco presentatie. Umbraco CMS Vriendelijk cms Prettig voor eindgebruikers, designers en ontwikkelaars Simpel, mooi, intuitief Eenvoudig maatwerk.
Digitaal Vrouwenplein Drenthe
Welkom De techniek van websites
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Bezoekersgerichte teksten
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
4. Online strategie Internet scorecard
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Operationeel plan DIMAGINI
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Van Opdracht tot Website
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Online Marketing voor het MBO
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Maak een site en onderscheid
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Geoffrey, Henri Pongers, Claudia Spaargaren
De website.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics

3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage2 Agenda •2Com2 introductie •WebXpress CMS •Samenwerking met LE Synstage –Webdesign –Vindbaarheid –Website promotie –Analytics

3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage3 2Com2 introductie •2Com2 internet & communicatie, jong bedrijf bezig op vlak van ICT en communicatie •2Com2 is oorspronkelijk opgericht in 2005 door 3 vennoten. In 2007 is het bedrijf doorgestart door 1 vennoot.

2Com2 introductie (2) •2Com2 wordt nu geleid door Bernoud Jonker. •Korte CV: –Passie voor automatisering –Ervaring in management, logistiek, verkoop –Ervaring met websites, webshops •2 Bedrijven: –2Com2, JBMS en samenwerking met LE 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage4

3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage5 WebXpress CMS •WebXpress is: –Webbased Content Management Systeem, direct online, altijd laatste versie; –Instellen stijl, kleuren, achtergrond, logo –Verschillende pagina typen: webpagina, contact, fotoalbum, gastenboek, shop; –Webshop met beheer categorie, artikelen en varianten, online betalen (iDEAL), back office –Compleet inclusief webruimte, domeinnaam en e- mail.

WebXpress CMS (2) •WebXpress CMS: 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage6 •Overzichtelijk •Logische opbouw •Windows look&feel •WYSIWYG •Instelbaar •Webbased •Verschillende paginatypen •Verschillende pakketten •Webbased

WebXpress CMS (3) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage7 ParticulierenParticulieren/BedrijvenBedrijven Website/weblogWebshopWebsite/visitekaartje Willen zichzelf te manifesteren en in contact met anderen. Willen vindbaar zijn, informatie verschaffen en verkopen via internet Willen vindbaar zijn, informatie verschaffen en in contact te komen. WebXpress HomeWebXpress ShopWebXpress Office

Verkoopconcepten ProductInhoudVerkopen via webXpress pakket 2Com2 Wisemice webXpress pakket + training (evt.) Kunstencentrum Groningen De Plannenmakers Leeuwarden Bureau Zelfstandigen Friesland webXpress pakket + webdesign 2Com2 LE-Synstage? 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage8

Samenwerking LE Synstage •LE Synstage wil klanten ondersteunen bij realiseren van bedrijfsdoelen door inzet van studenten •O.a. met het opzetten en verbeteren van website of webshop: –Design (vormgeving, huisstijl) –Inrichting (techniek, teksten, fotos, videos) –Vindbaarheid (zoekmachines) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage9

Voor- & nadelen •Voordelen: –Effectief door voorgeprogrammeerde oplossingen –Vormgeving en content gescheiden –Continuïteit in nazorg •Nadelen: –Opzet vormgeving is belangrijk/beperkt 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage10

Webdesign 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage11 Achtergrond Website Logo Rand Menu Disclaimer

Webdesign (2) •Achtergrond: –Kleur –Gradiënt (herhaling) –Afbeelding (herhaling) •Website: –Breedte –Logo hoogte –Rand (dikte, kleur) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage12 •Menu: –Links of rechts –Boven –Boven & links •Kleuren –Kleur (hexadecimaal) –Transparant

Webdesign (3) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage13 Achtergrond Logo Menu Inhoud Disclaimer

Webdesign (4) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage14 Achtergrond Logo Menu Inhoud

Webdesign (5) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage15 Achtergrond Logo Menu Inhoud

Website vindbaarheid 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage16 Bepaal de juiste zoektermen Ook afbeeldingen tellen mee Gebruik zoekterm vaker, meer in het begin In- en buiten pagina linkbuilding Denk na over paginatitel Gebruik tussentitels is belangrijk Geef redenen om door te klikken Metatags, Description tag is heel belangrijk Gebruik zoekterm in de URL Meest belangrijke inhoud boven vouw

Website vindbaarheid (2) •Teksten: –Korte/leesbare teksten –Tussentitels en lijstjes •Zoekwoorden: –Regelmatig gebruik 2- 8% –Vooraan hoger gewicht 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage17 •Call-to-action: –Prikkelen om door te klikken –Sturen naar doel (welk doel) •Links: –Van buiten naar binnen! –Intern

Website vindbaarheid (3) •Leidt de bezoeker door website 18Presentatie aan LE-Synstage3 september 2010

website Website promotie 19Presentatie aan LE-Synstage3 september 2010

Website promotie (2) •Zoekmachines –Vindbaarheid –Gericht adverteren •Referenties –Belangrijke bronnen –Startpagina’s –Verzamelsites 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage20 •Eigen referenties –Blog –Nieuwsbrief •Social Media –Twitter –Facebook –Hyves

Google Tools •Meten = weten •Google Analytics •Google Webmaster Tools •WebXpress kan gekoppeld worden 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage21

Google Analytics 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage22 Hoeveel bezoekers? Uit welk land? Welke zoekwoorden gebruikt? Van welke website? Welke pagina binnen? Welke pagina uitstappen? Hoe lang op website Hoeveel pagina’s? Wat is de conversie?

Ter afsluiting •Bedankt voor jullie aandacht! •Zijn er nog vragen? 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage23

Opdracht •Maak een demo website en nieuwsbrief voor de Cinetheek Haren •Deze wordt gebruikt in verkoopgesprek van Ronald binnenkort om te tonen wat LE Synstage kan bieden. 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage24