“CCVNN – The next level” Brainstorm 13-10-2008. Inhoud •Aanleiding brainstorm •CCVNN in historisch perspectief •Focus voor de brainstorm •Uitkomsten •Voorstellen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Welkom The Future State of Lean
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
De propedeuse: meer dan een eerste jaar
Medezeggenschap en de Benchmark
Stichting Dijk van een Kust
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Afdelingen en regio’s Zaterdag 4 mei 2013.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Green Farming Kenya Programma informatie Introductie Green Farming Kenya is een programma voor Nederlandse tuinbouw toeleveranciers die actief zijn in.
Welkom 1.
Denken in versnelling en Groei
N o o r d o o s t F r i e s l a n d. Alvorens afscheid te nemen… Zouden wij ook graag van u willen leren!
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤
Kabels en leidingen nabij watergangen
Valbonne Commercial Agency Denken in versnellingen Commercial agent – Sales en klantcreatie Dirigent - Creatie regie Strategist - Advisering en coaching.
“Samen Sterk”. Ontstaan uit “NL Doet” Maart 2011.
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Gerwin Verschuur, 13 februari 2014
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Toekomst LSOG brainstorm. Evaluatie 2008 Vraag naar kennismaking met elkaar en elkaars aanbod Komen tot gezamelijke actie – samenwerking Afstemming Ontwikkelen.
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
Meerjaren onderzoeksprogramma Simulatie: stand van zaken Nils Rosmuller.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
Plan van Aanpak Nivon-accommodaties Zaterdag 4 mei 2013
Netwerk Nieuw Bouwen “Duurzaam Bouwen, een tijdelijke bevlieging of dé nieuwe manier van bouwen?” Mid Term Seminar RAAK-MKB-project vrijdag 17 juni 2011.
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
VOOR WERKZOEKENDE 40+ERS
Honoursonderwijs in HBO
Burgerinitiatieven.
BRAINSTORM 12 februari VERBINDING INSPIREREN/VERSTERKEN.
Presentatie projectplan werkgroepen
1.WAARIN ONDERSTEUNT VELUWE PORTAAL WERKGEVERS? Arbeidsmobiliteit HR-vraagstukken Arbeidsmarktprojecten ActiviteitenVoordelenVoorbeelden 1.Vacatures vervullen.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
Gamification. Contouren Roadmap (leren Eindhoven 2030) Drivers for change −Maatschappelijke waarde van leren −Lerende centraal −Technologie benutten Delen.
Start to Run 2015 Informatie (nieuwe) locaties. 2 Ontwikkelingen De loopsport zit nog steeds in de lift (3 e loopgolf) Versnipperde loopsportmarkt (initiatieven.
OUDERPRAATGROEP u u. DE TOEKOMST VAN MIJN KIND.
MakeTech Platform-Allianties Basisscholen. MTP-Allianties BSO  Idee geboren tijdens in regio Hoge Dunk, tijdens een seminar in 2009 (naast vele andere.
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Priorities (Edith Schippers) Regering voor Nederland Statistiek ontwikkelen Speerpuntenplan Aanbod aantrekkelijker maken Statistiek zichtbaar maken.
Het BSc Honours Programme
Het BSc Honours Programme
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Onderzoek Vitaliteit sportverenigingen in Noord-nederland
Creativiteits- sessie
Het BSc Honours Programme
Kennis delen.
U10 gemeenten 7 van de 10 zijn middelgroot
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Wat hebben een pizza-automaat, VR-simulaties, serious gaming, melk- en kookrobots en de bibliotheek met elkaar gemeen?
Creativiteits- sessie
Toekomst Fysieke Overlegtafel BOV/Kempen Resultaten inventarisatie
Symposium Seniorenbeurs 6 april 2018 Pauline Terwijn
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Vrijwilligers Nóg meer samenwerking onderling ‘gebruik’ maken van elkaars vrijwilligers Elkaars kennis gebruiken; een buitenstaander heeft een frisse blik.
HBO Netwerk Ruimtelijke Adaptatie
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Bedrijfskundige Innovatie in de (Aardbevingsbestendige) Bouw
NVVL Jaarvergadering mei, Amsterdam.
PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

“CCVNN – The next level” Brainstorm

Inhoud •Aanleiding brainstorm •CCVNN in historisch perspectief •Focus voor de brainstorm •Uitkomsten •Voorstellen

Aanleiding voor de brainstorm •Constateringen: –Bestaansrecht is bewezen: groei leden, meetings, lezingen en projecten. –Het blijft bij kennismaken en 1op1 projecten. –Het is meer (kennis) halen dan brengen. –Geen gezamenlijk eigenaarschap. •Gevoel: “Er moet meer in het CCVNN zitten.”

CCVNN in historisch perspectief KEY (toekomst) Doel Resultaten Aantal LedenAwarenessFlyer op de stand Kennisdelen, Lector Door de NHL geïnvesteerd in computer vision lab Lector computervision Aanspreekpunt vision NN Activiteiten Strategie Netwerk “In de keuken kijken” Noord NederlandAansluiten Noordelijke speerpunten? Hosten meetings IP gezamenlijk Key EventComputer Vision Lab Centraal Roadmap, Haalbaarheids- onderzoek BijeenkomstenSymposium (2008) Leden1028 Kennis- inventarisatie 40 Contributie? Verder dan Noord Nederland? Producten Diensten Cursus Computervision lezingen Website ( Flyer Samenwerkings- verbanden Stage+Vacatures GeleerdSubsidie?Zelfdragend vermogen

Focus tijdens de brainstorm “Welke activiteiten/initiatieven helpen de waarde van het CCVNN lidmaatschap te vergroten?”

Inhoud •Aanleiding brainstorm •CCVNN in historisch perspectief •Focus voor de brainstorm •Uitkomsten •Voorstellen

Uitkomsten - Invalshoeken 1.Promotie van Vision 2.Technologie ontwikkeling 3.Marktontwikkeling 4.Intensiveren netwerken

1. Promotie van vision •Beursdeelname •Lectoraat •CCVNN als centrale vision voordeur NN •Symposia organiseren •Vision marktplaats •Open Source

2. Technologie ontwikkeling •Precompetitief onderzoek •Eigen technologie van het CCVNN •FPGA / GPU bouwstenen •Open source software •Andere spectra: (IR, NIR, Molecuulherkenning) •LED technologie, Hoog frequent •Eigen hardware van het CCVNN •Aandacht universitair vision onderzoek •Lesmateriaal/Kennisoverdracht

3. Marktontwikkeling •Marktkansen verkenning •Projecten aannemen •Cursussen met CCVNN als docent •Pieken in de delta als speerpunt •Symposia organiseren

3. Markten WaterVeiligheidMicroscopie AutomotiveWeg WaterbouwDefensie Mobility/TelematicaProductcontroleEnergie Gaming (Simulatie)ZorgSmart Farming SportToerismeAutonome Systemen

4. Intensiveren netwerken •Grotere opdrachten aankunnen met CCVNN •Verhogen slagkracht met meer leden •Eigen technologie versterken •Facility Sharing •Cases bespreken •Kruisbestuiving (Verschillende invalshoeken) •Delen hardware voor onderzoek •Contributie •Kennis en ideeën opdoen •Reis organiseren, bv beurs Stuttgart •Vraagstukken bespreken •Medewerkers opleiden

Inhoud •Aanleiding brainstorm •CCVNN in historisch perspectief •Focus voor de brainstorm •Uitkomsten •Voorstellen

Voorstellen voor de vergadering Deelgroepen formeren: •1 trekker en ca 3 leden •volgende vergadering per werkgroep plan presenteren Domeinen: 1.Promotie van Vision 2.Technologie ontwikkeling 3.Marktontwikkeling 4.Intensiveren netwerken