Introductie Er zijn verschillende manieren om producten te presenteren. Zo kan ieder product een eigen ‘look en feel’ krijgen om zo verschillende doelgroepen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Merkkoppeling: Een nieuwe kijk op een jonge reclame effectmaat
Advertisements

‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Het schrijven van een practicum verslag
Als je niet kunt zien, dan bekijk je het maar…. Waarover gaat het artikel? • Experimenteel onderzoek naar de effecten van ernst, persoonlijke verantwoordelijkheid.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Zorg voor autonomie van ouderen met een psychiatrische achtergrond in het verzorgingstehuis Lambert Liza.
Enkele Determinanten van Peer Review Presentatie werkstuk Geert Wissink Universiteit van Amsterdam, 13 januari 2003.
Kwaliteit van leven bij dementie
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
Analyse klantgerichte websites
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Artikel over een wetenschappelijk onderzoek Gemaakt door Vicky Peers
1 - RA patiënten – Februari 2009 REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE Patiëntenonderzoek Initiatief van met de steun van nv.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Hoe maak ik een goed online cv?
Over consumenten, gedrag en marketing
Organisatie van een website
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
Headlines Benchmark Automotive December sheet 2 Overall Oordeel Benchmark Automotive:  24 websites (+/- > nw auto’s)  N = (uit MetrixLab’s.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Gaat u scoren met het WK-voetbal in Brazilië?. Hallo, wij zijn Scorito! Fijn dat u met ons wilt kennismaken. Scorito levert online sportgames op het gebied.
EBSCO DISCOVERY Els Schaerlaekens Tom De Mey.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Succesvol informatief presenteren
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Structuur presentatie
Hotwheels park Gemaakt door Kursat ,Ali ,Mouniem.
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Resultaten enquête tuchtwet
Vraagstelling Op welke manieren kunnen fans hun eigen invulling geven aan een spel door af te wijken van de norm die de makers aan de game meegeven?
Taakinvulling door de rekenkamer
Synthese Artikel Onderwerpsverkenning
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 3 © R. Buisman.
Claudia van Kruistum, Ilona de Milliano, Roel van Steensel
dataverzamelformulieren
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
Wie bereiken we met leefstijl internetinterventies en aanknopingspunten voor verbetering van bezoek en blootstelling Wendy Brouwer.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Green Presents VAN DER SPEK Eindpresentatie Green Presents.
recipients’ impressions of senders’ likability
Digitaal Vrouwenplein Drenthe
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Doel onderzoek : ALGEMEEN : De kwaliteit van leven in de verschillende zorggroepen. Is er een verband tussen : veranderingen in fysieke, psychische en.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Vakverdieping 2014 D. Van Beek J.J. Collijn J de Vré.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Web service Lucinda Barendse Dennis Kanters Sjoerd Ouweneel
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Multifandom + Commerce.  Bouw je eigen webshop  Met behulp van een template  Zorg voor een gepaste lay-out  Maak je webshop SEO-vriendelijk.
RCT naar het effect van een online decision aid voor zelftesten Martine Ickenroth, Janaica Grispen, Gaby Ronda, Geert-Jan Dinant, Nanne de Vries, Trudy.
Determinanten en andere beïnvloedende factoren bij medicatiegebruik
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Het onderzoeksverslag
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Het voorspellen van agressie tijdens de behandeling van forensisch psychiatrische patiënten a.d.h.v. DE hcr-20.
Preventie van alcoholgebruik van adolescenten door verbeterde ouder-kind alcoholspecifieke communicatie: De “Hou vol! Geen alcohol” pilot studie Suzanne.
HET GEBRUIK VAN DEZE SJABLOON
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Introductie Er zijn verschillende manieren om producten te presenteren. Zo kan ieder product een eigen ‘look en feel’ krijgen om zo verschillende doelgroepen aan te spreken. Ook kan er gekozen worden voor uniforme presentatie om site-identiteit te bevorderen en navigatie te vergemakkelijken (Omanson et al., 2001). In een pilotstudy die werd uitgevoerd door Omanson et al. (2001) werden verschillende eigenschappen van websites door experts op belang beoordeeld: logo, lettertype, lay-out, kleurenpalet, titel van de pagina, achtergrond en navigatiestructuur. Het logo en de navigatiestructuur bleken daarvan het meest belangrijk. Elk van deze elementen kan van invloed zijn op de consumentenperceptie. In dit onderzoek wordt ingegaan op het nut en de wenselijkheid van visuele consistentie. Aan de hand van een consistente en inconsistente SONY-website worden de site-identiteit en productattitude beoordeeld. Methode o Enquêtes op o Benadering per o 32 respondenten vulden de vragenlijst in o Leeftijd tussen de 15 en 25 jaar o 50% (n=16) consistente website (man = 69%, vrouw 31%) o 50% (n=16) inconsistente website (man = 69%, vrouw 31%) o De respondenten kregen een korte introductie, algemene vragen, specifieke vragen over de consistente / inconsistente website (aan de hand van screenshots) en het verzoek voor het invullen van persoonskenmerken. o De specifieke vragen bij de website gingen over de lay-out, consistentheid, het gebruik van logo’s en afbeeldingen, functionaliteit, overtuigingskracht en productidentiteit. o Analyse in SPSS ONLINE MARKETING | GROEP 1 | EFFECTS OF VISUAL CONSISTENCY ON SITE IDENTITY AND PRODUCT ATTITUDE Resultaten Discussie Uit onderzoek is gebleken dat consistente websites voor een prettigere ervaring zorgen bij de consument. Dit blijkt uit het feit dat navigeren op consistente websites als gemakkelijker wordt ervaren. De beoordeling van de lay-out staat in verband met de beoordeling van de functionaliteit van consistente websites. Tevens is gebleken dat proefpersonen de informativiteit van consistente websites hoger inschatten dan die van inconsistente websites. Dit wordt veroorzaakt door de positieve productattitude ten opzichte van consistente websites en vergrootte kans om ook daadwerkelijk tot aanschaf over te gaan. Consistente websites vergroten het plezier dat de bezoeker aan de website beleeft en komen professioneler en zakelijker over wat de productattitude verbetert en uiteindelijk tot meer aankopen zal leiden. Kritiekpunten: • Beperkt aantal proefpersonen • Ongelijke genderverdeling proefpersonen • Veel proefpersonen in de groep gevorderde en experts • Gebruik van screenshots in plaats van complete websites • Consistentie is de huidige norm, onderzoek daardoor achterhaald Hypothese 1: Consistente websites worden door consumenten als prettiger ervaren dan inconsistente websites. Het navigeren op de consistente website werd prettiger ervaren dan op een inconsistente website (t(30)= 3.51, p=<.01). Hypothese 2: Een consistente omgeving heeft invloed op de site-identiteit. De identiteit van het product/merk sloot bij de consistente website beter aan bij de lay-out en werd als functioneler en meer ondersteunend beschouwd. De consistentie van de website is van invloed op de perceptie van informativiteit (t(30)=2.71, p=<.025). Hypothese 3: Een consistente website oogt professioneler en betrouwbaarder en draagt bij aan een positievere attitude jegens het product. Meer dan 60% van de respondenten vond dat de consistente website professioneel en verzorgd was vormgegeven, dit percentage lag bij de inconsistente website op nog geen 40%. De intentie om een product te bestellen is bij een consistente website hoger (59%) dan bij de inconsistente website (41%) (t(30)=3.51, p=<.01). Giliam Alberto, Martijn Kersten, Luuk Stoop, Andries Verheijden en Michael Wesselink