Agenda Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012 WELKOM 20.00 – 20.15 uur: Ontvangst met koffie & thee 20.15 – 20.55 uur: Presentatie 20.55 – 21.15 uur: inschrijving voorkeurstaken 21.15 uur: einde
Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012
Inhoud van presentatie: Doel van deze bijeenkomst Onze verwachtingen van vrijwilligers Onze toezeggingen naar vrijwilligers Kinderdorp: Terreinindeling Globaal programma Calamiteitenplan/ EHBO Vraag & antwoord INSCHRIJVING VOORKEURSTAKEN
Voorstelrondje bestuur: Bart Renting Sponsoring materialen, website & stagecoördinator Patrick Zweers Voorzitter Calamiteiten/EHBO coördinatie & veiligheid Barry van Wissen Programmaboekje kampvuur Rick van den Boom Secretaris Logistiek, website, PR, e-mail Robert Kuster Penningmeester Financiën & druk-werk, sponsoring, vergunningen Manon Leenders Activiteiten Martijn Busch Helping hands Judith Schlaman Stagecoördinator Janneke Geurtz Coördinator catering
Kinderdorp Bemmel Herfstvakantie (di t/m vr) 16 t/m 19 oktober 2012: 312 deelnemers & circa 150 vrijwilligers (excl. bestuur)
Doel: Onze verwachtingen t.o.v. vrijwilligers uiten Afspraken kenbaar maken Inschrijven voorkeurstaken INVENTARISATIE voorkeurstaken: Na afloop van de presentatie
Waarom vaste vrijwilligers? Prettiger voor kinderen en bestuur: betere samenwerking/ organisatie slechts 1 keer instructies meegeven vast en duidelijk aanspreekpunt voor zowel bestuur als kinderen voor een bepaalde hut of taak Begeleiding 32 (hutten)groepen: 8-12 kinderen per hut Di / Wo-morgen / Do-middag (uurtje) / Vr-middag (afbreken) Schildwachten Materiaal- & gereedschapbeheer
Losse vrijwilligers: EHBO (2 per dag) Catering: Schoonmaak toiletten Dagelijks: limo & koffie/ thee Incidenteel: avondeten (do) lunch (vr) Schoonmaak toiletten Overig: Dagspecifiek
Losse vrijwilligers dagspecifiek: Taken Dinsdag Zaagpost, bouwinspectie/hulp, distributie hout/pallets, materiaal- & gereedschapsbeheer Woensdag Middeleeuwse markt: spellen begeleiden Donderdag Begeleiders spel, optocht, maaltijdserveerders Vrijdag Vossenjacht, lunchteam, opruimen terrein
Onze verwachtingen van vrijwilligers: Conformeren aan onze doelstelling en voorgestelde werkwijze: programmaboekje vrijwilligers Afspraken nakomen (calamiteiten daargelaten) Minimaal 17 jaar (13-16 jr interessanten / maatschappelijke stages) Per dag melden bij kraam – presentielijst & hesje Thuis lunchen ER MET ELKAAR EEN GESLAAGD KINDERDORP VAN MAKEN
Stagiaires:
Onze toezeggingen naar vrijwilligers: Een goede organisatie waarin aan alle randvoorwaarden is voldaan zodat vrijwilligers optimaal kunnen functioneren (o.a. verzekering, materialen, draaiboek etc.) Back-up wanneer nodig Koffie/ thee & koekje Een gezellige en sfeervolle week Veel dank vanuit bestuur & kinderen
Terreinindeling: Aan- & afvoer hout Zaagtent Kampvuur Bar Tent Podium EHBO WC Hutten
Globaal programma (algemeen): Programma in de regel: 9.30-12.00 uur & 13.30-17.00 uur in thema Gezamenlijke opening (begin v/d (mid)dag) en afsluiting (eind v/d ochtend/middag) in de tent Vrijwilligers in de regel een half uur tot een kwartier voor aanvang melden (i.v.m. laatste instructies & evt. inschakelen van achtervang)
Globaal programma (dinsdag): Opening Hutten bouwen (in thema) & aankleden
Globaal programma (woensdag): Ochtend: Hutten afbouwen en verder aankleden in thema VERRASSINGSACTIVITEIT Middag: Middeleeuwse markt Spelen & activiteiten in thema (strippenkaart), zowel binnen als buiten Loterij Vanaf 15.00 uur iedereen welkom Sponsored by: Mikado!!!
Globaal programma (donderdag): Ochtend: groepsspel Middag (tot 18.00 uur): Groepsfoto’s/ bonte avond voorbereiden Optocht in thema Middeleeuwse maaltijd
Route optocht: V V V V V V V V V V V V V V = verkeersregelaar Pauzeplaats: Lingehof/ Gouden Appel 1ste deel: 14 verkeersregelaars 2de deel: 10 verkeersregelaars V V V V V V V V V V V V V Deel 1: Ressensestraat, Floralaan, Groenestraat, Fruitlaan, Parksingel, Vossenhol, van Ambestraat, Dorpstraat, Gouden Appel Deel 2: Gouden Appel, Dorpstraat, Herckenrathweg, Brouwerslaan, ‘t Hoog, Hoogselaan, de Plak, Vossenhol, Parksingel, Floralaan, Ressensestraat
Globaal programma (vrijdag): Vossenjacht Lunch op terrein Opruimen terrein Bonte Avond Kampvuur Nog 10 extra vrijwilligers nodig
Calamiteitenplan/EHBO In vrijwilligersboekje opgenomen Hoe te handelen in geval van: Ongevallen (EHBO) Vermissing kind Extreme weersomstandigheden Brand Sirenealarm Centraal aanspreekpunt: Patrick: 06-23536068
Aandachtspunten: Voetbaltoernooi 16 t/m 18 oktober s.v.p. zoveel als mogelijk op de fiets komen! Vrijwilligers vossen – Vossenjacht: kleding via HAN & privécollectie beschikbaar, indien eigen kleding beschikbaar dan graag aangeven op de lijst Programmaboekje/ Vrijwilligerboekje
Inschrijving van voorkeurstaken: S.v.p. lijst(en) invullen – toelichting Rick Andere spelruimte Per dag Per onderdeel WENS aangeven mag, maar niet alle wensen zullen gehonoreerd kunnen worden, bij voorkeur indeling aan bestuur overlaten
Vragen??? Vuur ze maar af!!!