Welke vernieuwende vormen van reclame worden in de openbare ruimte gebruikt, en wat maakt deze tot een succes. Kay Lakeman
Inleiding Ping-Pong Winkelen Fotografie Bouncer Conclusie
Ping-pong Bij deze applicatie dien je doormiddel van het besturen van je mobiel op het scherm een tegenstander uit te schakelen door beter te pongen
Succesindicatoren Veel mensen die veel mensen trekken 3x winnen creëert competitiegevoel Gratis hamburger als je 3maal gewonnen hebt
Technieken Doormiddel van een database wordt een wachtlijst en aantal wins bijgehouden De applicatie is web based en via html 5 opgebouwd
Winkelen Bij deze app kun je doormiddel van QRcodes producten scannen en bestellen
Succesindicatoren Mensen wachten op de metro.. Dus waarom niet Omdat ze al boodschappen hebben gedaan houden ze later tijd over Alle producten worden thuisbezorgd, op het gewenste tijdstip
Technieken De app is heaas native en dus slechts beschikbaar op bepaalde toestellen Door de QRcode weet de app welk product geselecteerd is.
Fotografie ture=related Doormiddel van het maken van een foto van het juiste product kun je dat product gratis krijgen.
Succesindicatoren Dit kan zelfs gespeeld worden met oude telefoons of camera’s Doordat mensen er mee bezig zijn valt het andere mensen op wat voor drukte zorgt Omdat je iets gratis kunt krijgen wil je wel even meedoen.. Het is zo simpel dat zelfs kleuters dit kunnen spelen
Technieken Om dit te kunnen spelen heb je slechts een camera nodig
Bouncer Bij deze applicatie worden je bewegingen real-time op het gebouw geprojecteerd
Succesindicatoren Door de geweldige lichtshow ben je wel even benieuwd wat er precies te doen is. Door de vele mensen werden er al snel meer mensen naartoe getrokken
Technieken Door de lichtbalk worden de niet verlichte delen welke door mensen gevuld worden niet geprojecteerd waardoor ze zichtbaar worden Door andere lichteffecten wordt het een echte lichtshow.
Conclusie Doordat mensen iets gaan doen raken andere mensen nieuwsgierig waardoor het al snel druk wordt wat een succes is.