Je eigen online actiepagina voor UNICEF
Wat hebben deze events gemeen?
Zelf in actie komen + Online geld ophalen voor het goede doel = CROWDFUNDING = BEWEZEN FONDSWERVENDE POTENTIE
Trends •Zelf in actie te komen voor een goed doel wordt steeds populairder •Fondsenwerving via internet blijft groeien •Opbrengsten Alpe d’huzes €32 milj. Serious Request €12 milj. •Enorme potentie! UNICEF speelt hierop in met een eigen pagina voor fondswervende acties
Online fondsenwerving voor UNICEF • •Per evenement een eigen pagina, bijvoorbeeld UNICEF Loop Hoorn •Informatie over het evenement, contactpersoon, en overzicht van actievoerders en ingezamelde bedrag. •Deelnemers van het evenement maken een persoonlijke actiepagina > delen via en social media > familie/vrienden vragen om te sponsoren
Voordelen RCU en actievoerders 1.Leuk Actiepagina personaliseren met tekst en foto’s 2.Makkelijk Het wijst zich vanzelf. Voor vragen: 3.Overzichtelijk Alle informatie over het evenement, de deelnemers en het ingezamelde geld op 1 pagina 4.Veilig Geld gaat rechtstreeks naar UNICEF, minder contant-geld-handeling
Zelf aan de slag! Maak je eigen actiepagina voor Syrië
Vervolgstappen 1.Actiepagina informatie + stappenplan op intranet 2.Via regioconsulenten inventarisatie lokale evenementen 3.Testproject UNICEF loop 4.Houdt nieuwsbrief en unicef.nl/helpmee in de gaten voor de actuele evenementen of start een eigen evenement 5.Nodig mensen uit jouw regio uit om mee te doen aan het evenement en geld op te halen voor UNICEF 6.Vragen en of tips?