Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waar plaats je deze fasen van het
Advertisements

Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01-02 Mail: Wiki: Media en.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
22 september MedMec01 DT les 2
06 oktober MedMec01 les 3 Mail:
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet. Agenda Tijdschema van nu tot eind module Wat komt er in de procesmap Creatieve vaardigheden Startformulering.
Media en creativiteit Mail:
September MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Media en creativiteit les Mail: Wiki: vakgroep:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Identiteit MedMec02 les 3 (5) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec02 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Pia Terstroet (Terpm) les 7, 19 dec Mail: Wiki: Media en creativiteit.
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Identiteit CMDMEC01-2 les 4 (5) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Identiteit MedMec02 les 4 (6) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki: In.
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
12 jan MedMec01/02 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
29 oktober MedMec01 les 8 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Identiteit CMDMEC01-2 les 4 (5) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media & Creativiteit.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Media en creativiteit Herfst les 3.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
7dec. MedMec les 6 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
21dec. MedMec les 7 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media en creativiteit • jaar 1 VT, modulewijzer en alles slides van de afgelopen les onder mijn naam •Aanwezig: woensdag,vrijdag •Lokaal: 1.10, postvakjes tegenover de portiersloge

Agenda vandaag les 2 •Vragen modulewijzer •Motto dummy •Het boek Creativiteit Hoe?Zo! •Voorbeeld analyse pictogrammen •Analyse in duo-vorm van 30 pictogrammen, ieder voor zich fotograferen en per beeld inhoudelijk commentaar erbij schrijven. •Wat komt er in de reflectie? •Divergeren, convergeren vliegermodel •Huiswerk

reductie •Maak een reeks van 5 pictogrammen •Kies deze uit de collectie van jullie beiden •Leg ze op volgorde van de mate waarin de werkelijkheid gereduceerd is, versimpeld is, nummer 5 is bijna abstract, nummer 1 is realistisch. •Maak en foto van de hele serie en schrijf er zelf een uitgebreid commentaar bij

Pictogrammen, reductie werkelijkheid 5

Reductie werkelijkheid 4

Reductie werkelijkheid 3

Reductie werkelijkheid 2

Reductie werkelijkheid 1

communicatie •Leg ze op volgorde van communicatieve waarde, de mate waarin we ze begrijpen. •Kies een nieuwe reeks van pictogrammen, weer uit de gezamenlijke collectie. •Nummer 5 is moeilijk te begrijpen, nummer 1 makkelijk. •Foto maken, per voorbeeld commentaar (snelhechter vooronderzoek)

Communicatieve waarde 5

Communicatieve waarde 4

Communicatieve waarde 3

Communicatieve waarde 2

communicatieve waarde 1 •Communicatieve waarde 1

voor iedereen •Stel weer een serie van 5 samen, nu kijk je naar de mate waarin het pictogram voor iedereen begrijpelijk is. •5 is slechts voor een specifieke groep begrijpelijk, 1 is voor veel meer mensen te begrijpen. •Ook nu weer fotograferen en ieder voor zich een heldere toelichting per beeld erbij schrijven.

Voor wat meer mensen te begrijpen 4

Voor bijna niemand te begrijpen

Voor nog meer mensen te begrijpen 3

Begrijpbaarheid 2

Voor iedereen duidelijk 1

Beeldtaal •Definitie beeldtaal (voor deze opdracht): –Het overbrengen van een specifieke boodschap (‘verhaaltje’ hoe miniem dan ook met een kop en een staart) alleen door gebruikmaking van beeld. Voor de volgende keer mag je dus voorbeelden van gebruiksaanwijzingen aanvullen met voor- beelden van beeldtaal, maak het interessant!

Analyse in duo-vorm opdracht 2 - Leg elk je 30 pictogrammen op tafel - Kies een reeks van 5 pictogrammen en bekijk de mate van reductie van werkelijkheid. - Leg 5 andere pictogrammen nu op volgorde van communicatieve waarde, wàt vertellen ze, hoè? - Kies nieuwe reeks van 5 pictogrammen en leg op volgorde van begrijpbaarheid (iedereen of specifieke doelgroep) in bepaalde context of niet. - Leg telkens vast op foto en noteer (ieder voor zich) per sessie commentaar (voor reflectie, vlieger) ook aangeven met wie je hebt samengewerkt.

Huiswerk wo.14 of vr •Lees Boek van begin t/m pag. 25 maak alle oefeningen op A4 (snelhechter) •Lees de opdracht gebruiksaanwijzing en reflectie (de vlieger) nog eens door •Afronden en inleveren vooronderzoek. Print je gevonden 30 pictogrammen en 10 gebruiksaanwijzingen uit op A4 papier(in snelhechter). Schrijf eigen commentaar bij de foto’s van de series van 5 pictogrammen. •Analyseer 1 pictogram en 1 gebruiksaanwijzing op basis van de vragen in de modulewijzer. •Vergeet de dummy niet!