Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Heerlijk Wonen marketing
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
het speelkwartier is over
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Nieuws, activiteiten en meer. Wat is •Dorpsportaal •Informatie •Nieuws •Reportages •Aankondigingen •Dorpsagenda •Vermaak •Vereniging!
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Social Media voor journalisten
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Twitter als sociaal medium. Welkom! Ik ben… Twitteren maar!
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Facebook Zie de kansen!.
Handleiding Cency.nl Versie april De openingspagina toont foto’s van mogelijke voornemens.
de ouderbetrokkenheid vergroten
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Sneak Preview Socious Neem een kijkje in de nieuwe community van Ngi-NGN.
Marco Leeuwerink Politie Hollands Midden Openbaar of gesloten?
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Een stageplaats met Social media
Start met twitteren een handleiding voor beginners Huib Koeleman, augustus 2010.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
#DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
BeKnown How-to: Bedrijfsprofielen en Vacature -Apps.
Met elkaar voor elkaar Brede Integrale Toegang Van harte welkom! Voorstellen en doel van de dag Brede Integrale Toegang Gemeente brede uitgangspunten Brede.
Twitter wat is het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 november © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Het nieuwe solliciteren:
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
UVW LinkedIn Presentatie
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Solliciteren: wat wil ik?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
> Instagram URL. Instagram URL uitleg Door de opkomende social media kan het handig zijn social media links op uw website te (laten) plaatsen. Maar wat.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor Twitter gebruiken? Het Twitter account Waarover Twitteren? Wie te volgen? Twitter termen De Twitter conversatie.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Sociale media inzetten
‘Boost je Business met LinkedIn’
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Solliciteren met Social Media
Social media voor statenleden/politici
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Transcript van de presentatie:

Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan

welkom Even voorstellen: •Wie ben je? •Wat doe je? Wel/niet directe klantcontacten? •In welke wijk werk je? •Wat verwacht je? Wat hoop je te leren?

wie ben ik?

programma u: start •voorstellen •sociale netwerken •6 stappenplan •Facebook en Twitter: Doen! en Niet doen! Pauze •zelf aan de slag •terugblik, feedback u: einde

sociale netwerken •actief op soc.netwerken? •voorbeeld: camping uitzoeken •Zoover, Iens, Marktplaats

Waarom op social media? Vraag aan jullie: Waarom wil jouw wijkteam social media inzetten?

6 stappen •Wat is het doel? •Zelf doen of via bestaande kanalen? •Actief of passief? (luisteren> reageren> activeren) •Verplaats je in de burger •Vooroplopen of meelopen? •Wil je het echt? Tijd en inspanning!

Marktaandelen NL

Uniek bezoek per maand

Actieve leden NL

Kenmerken platformen •Groot bereik •Interactieplatform: extra communicatiekanaal •Gebruiker bepaalt inhoud (user generated content) •‘Sociaal’ netwerk: persoonlijk <> zakelijk gebruik •Privacy: instellingen (projectX Haren)

Mogelijkheden Facebook •Profielpagina (persoonlijk) •Groep (interessegebied) •Bedrijfspagina (organisatie, beheer) Voorbeeld: Hoe presenteert Centrum Jeugd Gezin zich op Facebook? LewenborgLewenborg > profielpagina op FB Beyum Beyum > groep op FB Vinkhuizen > bedrijfspagina op FB Vinkhuizen

FB profielpagina

FB groep

FB bedrijfspagina

Doen! •voldoende wisselende info/updates: planning maken •maak je FB pagina bekend: offline! •gebruik je eigen website voor goede verwijzing •gebruik beelden en illustraties (beter dan lange teksten) •goede foto’s en logo: uitstraling •reageer snel: ook buiten kantoortijden •reageer professioneel (gebruik je verstand)

niet doen! •“Omdat iedereen er op zit” (geen doelen stellen) •Alleen zenden, niet interacteren •Té lange reactietijd op vragen en posts van anderen •Posten vanuit een andere naam/profiel •Kritische opmerkingen verwijderen (maar wél modereren) •Uitgebreide teksten en uitleg (gebruik je website) •Meningsverschillen uitkauwen

Twitter Voorbereiding: •goede biografie •duidelijke profielfoto •eerst volgen •kijk hoe fervente twitteraars twitteren •privé en/of zakelijk •profileer je (wijkteam) op onderwerpen Zonder volgers heb je geen bereik!

Doen bij Twitter! •stel een vraag #dtv #durftevragen •plaats verkorte url in begin van je tweet •relativerende hashtag #mooiweerisanders •positief formuleren •waardering geven aan anderen •vraag om retweet: RT=lief! •bedank iemand die jou retweet •gebruik niet alle ruimte ivm RT •tweet regelmatig •tweet overdag (of stel je tweets zodanig in)

Niet doen bij Twitter! •goeiesmorgens! •i'm at Albert Heijn (foursquare check in) • tweet gericht aan 1 persoon > maak een DM •tweet automatisch doorplaatsen op #in #fb #yam •leuke link naar artikel overnemen zonder 'bronvermelding' •niet zomaar links of mentions retweeten

pauze

Aan de slag met FB •aanmelden bij FB •profiel aanmaken (foto!) •kennis en werkzaamheden delen •deelnemen aan (of starten) interessante groepen •bedrijfspagina aanmaken

Aan de slag met Twitter •aanmelden bij Twitter •profiel aanmaken (foto!) •berichten posten •zoeken en volgen •privé berichten •lijsten

feedback Natuurlijk hoor ik graag je opmerkingen en suggesties: •bellen •mailen

Vragen? mail: tel linkedin.com/in/gilbertsewnandan

Dank Voor jullie aandacht!