 Evolutie 2000-2007 • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Klantenservice 2.0: het lerend vermogen van de klantenservice als vliegwiel voor een optimale klantervaring Capgemini Nederland BV Consulting Services.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Harmonisch samenwerken met personeel en vrijwilligers Samen vrijwilligen! Vlaams Steunpunt Vrijwilligerswerk - Antwerpen 4 maart 2014.
Daan den Ouden, (ex) CEO AVR
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
WAARDEN EN DEONTOLOGIE. Situering Waarom “plots” een nota over waarden en deontologie ? Bespreking van de inhoud Verdere procedure.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
1 UITGAAN VAN POTENTIES WERKEN AAN EXCELLENTE KINDEROPVANG.
Human Resource Management
Leiderschap.
Doorbreekt de impasse “ontwikkeling vergt focus, moed en motivatie”   Dit is een presentatie van Transcend Advies & Coaching.
Succesvoller rekruteren, binden en boeien met interne marketing 21 maart 2013 Kinepolis Kortrijk.
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Week 38: Organisatiestructuur Lieke van de Camp 19 september 2011.
strategie als een proces
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Organisatiecultuur.
Wat is Customer Relationship Management?
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Vizier op sociale duurzaamheid 17 september 2009 GTST: HR wordt groen! Pauline van der Meer Mohr.
Leiderschap in Nederland
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Associate degree 26 november 2010
Oktober 2010 Onderzoek naar de behoeften van directeuren en bestuurders in de kinderopvang In opdracht van de beroepsvereniging directeuren kinderopvang.
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
Schitterende Organisaties®
'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden.
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Date Human Resource Services Welkom bij de PwC.
HR Brand “Torfs”: Hoe medewerkers –en klantentevredenheid hand in hand gaan bij Schoenen Torfs PM Club.
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
Heeft leren Zin? Marcel Knotter | IPOM Seminar| Den Dolder | 22 mei | Bright & Company | HR Strategy.
Business Marketing Management
Counseling, coaching, consulting Jacques Huberts.
Ontwikkelingen arbeidsmarkt en houding en gedrag essentieel onderdeel van personeelsplanning Business strategy Business results Talent strategy Talent.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Ber Damen Symposium HR in Control Vianen 11 juni 2013.
Klantgerichtheid: pull vs pushstrategie
Methode Strategisch personeelsmanagement
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Naar een optimaal HR - beleid
Business en IT Consulting
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
ZIN!JA ANTWERPEN 29 OKTOBER 2015 Coaching in de Vlaamse Overheid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015.
I4Action – keeps an eye on your business Werknemers tevredenheid Werknemers tevredenheid Resultaten Productiviteit Duurzaamheid relatie Duurzaamheid relatie.
Detachering Interim Management Werving & Selectie.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
TALENT- & ORGANISATIEPROCESSEN: VAN ORGANISATIE TOT INDIVIDU
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
Double Quality Counseling VEENENDAAL
Roundtable Workforce Analytics
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Managen van een onderneming
Waarom HR en Marketing moeten blenden
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
Transcript van de presentatie:

 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling X 150%, nettowinst x10 • 2008: +15% einde september; 7 nieuwe winkels Schoenen Torfs : “Een blik achter de schermen van onze HR strategie!”

 Krachtlijnen van de HR strategie bij Torfs! •Maak de “mindshift” van “personeelskost” naar “human capital”: “When you take care of the people, the people will take care of the business!” •HR is geen “staffunctie” maar wel een volwaardige eindverantwoordelijkheid binnen het management! •HR is geen eiland! Verweven met “sales”! •HR strategie is de doorvertaling van het businessconcept. •Great place to work : ‘van werkgevers naar partnermodel’ •HR is de medeverantwoordelijkheid van de CEO Schoenen Torfs : “Een blik achter de schermen van onze HR strategie!”

•“Clan culture” en “market culture” •Van het MT ->hart en hoofd van de medewerkers: “ F3-formule” •“de familie” als metafoor: eerlijkheid, respect, waardering, persoonlijke groei en werkplezier •Werken met jaarthema’s: 2008: ‘U and Us’ •Niet wat mensen ‘kennen’ telt, wel ‘wie ze zijn en wat ze kunnen’ Schoenen Torfs : “Een blik achter de schermen van onze HR strategie!”  Waarden vormen de basis van de HR strategie bij Torfs

 Inhoudelijke strategische HR keuzen bij Torfs  Werving, selectie en retentie •“Get the right people on the bus!”: definieer het resultaatsgebied en het profiel! •“the customer, the customer, the customer”: wie is je klant en wat wil hij? •Tegelijk professionalisering van werving en selectie én “de vloer” betrekken. •Belang van opvolging: “draaiboek begeleiding nieuwe medewerkers” •Wat is een functioneringsgesprek? •Voorrang aan interne promotie. Schoenen Torfs : “Een blik achter de schermen van onze HR strategie!”

 Opleiding en training •Doorvertalen en implementeren van serviceconcept is kerntaak van HR •2 maal per jaar “gerantedagen” 2 maal per jaar “medewerkersdagen”! •4 maal per jaar “introductiedagen” voor nieuwe medewerkers •“Wat we zelf doen, doen we beter en …veel goedkoper!” •6 maal per jaar “mysteryshopping” Schoenen Torfs : “Een blik achter de schermen van onze HR strategie!”

 SALESCOACHING •Een visie ontwikkelen, communiceren, trainen en dan…handen uit de mouwen! •Salescoaching vanuit een duidelijke visie: 3 prioriteiten: excellente merchandising en klantencontact en teamleiding. •Profiel van de salescoach •Engagement van het managementteam •Bewaken van de globale visie en overleg binnen de “salescel”: belang van cross functioneel management Schoenen Torfs : “Een blik achter de schermen van onze HR strategie!”

 ONTWIKKELING VAN HET POTENTIEEL •“de kweekvijver” •Coachingsgesprekken op de winkelvloer •Toegevoegde waarde van de “meters” •“advanced coaching voor winkelverantwoordelijken •“open programma EQ” voor iedereen •“teambuilding” voor het management Schoenen Torfs : “Een blik achter de schermen van onze HR strategie!”

 SALARISPOLITIEK •Betaal meer dan de markt als je de lat hoger legt dan de markt! •Belang van “variabele bezoldiging” •Motiverende bonussen voor winkelverantwoordelijken en assistenten voor omzet –én kostendoelstellingen •Leuke incentives voor de medewerkers •“Great place to work”! Schoenen Torfs : “Een blik achter de schermen van onze HR strategie!”

 VALKUILEN EN UITDAGINGEN •ALLE NEUZEN IN DEZELFDE RICHTING •WIE BESLIST WAT? •BEHEERSING VAN DE LOONKOST •FINDING THE RIGHT PEOPLE: “employer branding” •BUILDING A COMMUNITY! Schoenen Torfs : “Een blik achter de schermen van onze HR strategie!”