GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN) OBJECTIVE 2013-2016: Kennis, imago en consumptie boerderijzuivel/boerenkaas bevorderen met een doelgroepgerichte campagne bestaande uit een samenhangend geheel van activiteiten. GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN) Kennis en imago bevorderen: Alle boerderijzuivel/ boerenkaas, geproduceerd op de boerderij, zijn uniek, smaakvol en veelzijdig, natuurlijk en gezond en passen in een moderne levensstijl. Bekendheid in doelgroepen is na campagne met 10% gestegen. Doelgroepgerichte campagne: Campagne van 3 jaar met 6 strategieën, gericht op kinderen van 8-13, vrouwen in alle leeftijdsgroepen en ouderen. Consumptie bevorderen: 5% meer consumptie in de doelgroepen na campagne. Tijdens proeverijen in supermarkten: verkoop actieproduct stijgt met factor 4. 1. Basisinformatie over boerderijzuivel/boerenkaas verstrekken via actuele website, ondersteund met social media campagne en educatieprogramma voor scholen. Internationale webpage discoverfarmhousecheese.eu boerderijzuivel.nl vernieuwd Zichtbaar op Kaas.nl incl. participatie in 4 modules per jaar. Page views: 75.000 in jaar 1, 100.000 in jaar 2 en 150.000 in jaar 3. Continu actuele website met informatie over alle activiteiten inclusief lijsten van boerderijen en deelnemende winkels. Social media campagne: jaarrond. Wekelijks nieuw recept van de week op de homepage. 4x per jaar participatie in modules Kaas.nl 3 films op website: Medio 2014 Educatieprogramma voor scholen online: Medio 2014. 2. Smaak en veelzijdigheid benadrukken via Oktober Boerenkaasmaand en Cum Laude verkiezing lekkerste boerderijzuivel / boerenkaas. Oktober: 150 boerderijen en speciaalzaken met acties, 15.000 directe consumenten contacten per jaar. Cum Laude: 100 winkels met Cum Laude producten en 25.000 consumenten contacten per jaar. Cum Laude: jaarlijks 2 weken voor Pasen Jaarlijks Oktober Boerenkaasmaand (biedt tevens mogelijkheden voor overige boerderijzuivelproducten). 3. Variatie in producten en toepassingen in recepten benadrukken door receptkaarten. 12x (maandelijks) 7500 kaarten per jaar. 50.000 extra voor Boerenkaasmaand, 20.000 voor Cum Laude, 20.000 voor Boerderij-Belevingen en 2x 20.000 voor proeverijen per jaar. 12 verschillende receptkaarten per jaar, met nieuw recept en inclusief aandacht voor Boerderij-Beleving en website vermelding. Beleving creëren door bezoeken aan boerderijen (Boerderij-Beleving). 100 Boerderij-Belevingen, resulterend in 2.500 directe consumenten contacten per jaar. 25 deelnemende boerderijen, 100 Boerderij-Belevingen per jaar, periode april t/m oktober. 5. Aankoopgedrag beïnvloeden door proeverijen in supermarkten en POS-materiaal in kaasspeciaalzaken. 150 proeverijen, resulterend in 52.500 directe consumenten contacten per jaar. Foto slide show, gemaakt in juli-september 2014. 150 proeverijen per jaar, periode april t/m november Foto slide show, beschikbaar via website voor gebruik in kaasspeciaalzaken, vanaf oktober 2014. Vrije publiciteit genereren met een PR-campagne. 7 persberichten per jaar, beoogd aantal publicaties per jaar: 75, met een PR-waarde van € 100.000 per jaar. Persberichten uit bij het begin van elk nieuw programmajaar, voor Oktober Boerenkaasmaand, voor Cum Laude (plus persuitnodiging en lokale persberichten voor alle prijswinnaars), voor de Boerderij-Belevingen (aangepast per deelnemende boerderij) en voor alle proeverijen in de supermarkt (steeds per locatie).