Informatie-avond Nieuwe Accommodatie 3 juli 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen ouder worden in en rondom De Bron 10 oktober 2013 Werkconferentie.
Advertisements

Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
Visie ‘t Haarhoes Noordijk 24 april 2013.
Inhoud Ontzorgen Rekenvoorbeeld: gezin van 4 personen
Investeer in uw "Droomhuis"
Haarhoes, Noordijk - 4 juni 2012
Prins Bernhard Cultuur Fonds Limburg Hoe kunnen we elkaar versterken? Paul Geraets Presentatie d.d
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
Business club AMHC 8 april u financiën & lopend jaar u nieuw waterveld & financiering.
Bouwen in eigen beheer Brug naar betaalbare woningen in leefbare wijken en dorpen.
Siem de Jong Funsports Leerplan Bsc 6 ‘Initieel Ontwerp’ Door: Robert Schneider.
1 Welkom bij Transitie Roermond. Transition Towns zijn lokale gemeenschappen (steden, wijken, dorpen, buurten) die zelf aan de slag gaan om hun leven.
Informatieavond Toelichting 2e herziening bestemmingsplan Bouverijen Séverine Blok - projectmanager Gemeente Breda Ad Neele - juridisch planoloog.
21 maart 2012 Buitengewone ALV: Informatie Nieuwbouw.
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Financieel Jaarverslag 2012 Exploitatierekening debet Bijzonderheden niet begroot: Procesleider ad € 5.622,00 Paasvoorstelling ad € 2.033,00 De procesleider.
Agenda Welkomstwoord Aanleiding bijeenkomst Buurtvoetbal anno 2014 Ons initiatief Vragen.
Case Zeesluis Ijmuiden
BON BOYS op weg naar … KUNSTGRAS
Centrumontwikkeling Stein
Informatieavond Kustwerk Katwijk
Sportcafé Amsterdam Zuid
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
Informatiebijeenkomst fusie Pegasus & VoCASA 21 en 22 mei 2012.
Platformbijeenkomst 5 juli 2011 ESF Actie E Sociale innovatie, vitale bedrijven.
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
Het centraal examen voor kandidaat-energiedeskundigen type A en type C
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
Welkom Informatieavond subsidies.
Welkom! Informatieavond deelname Nijmeegse Vierdaagse juli 2013.
Algemene Vergadering Dinsdag 1 april CCHa.
Workshop Fondsen werven
Brede School Update AV 8 juni Brede school – Waar gaat het over ? Doel: –nieuwe school –maatschappelijk engagement, integratie Middelen –PPS-structuur:
Ondertekening van overeenkomsten KS 2014/2015. Algemene voorwaarden studiefinancieringsregeling Nederland en Plaatselijk 2014/2015 Artikel 1.1 t/m Artikel.
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
Renovatie ALTA Clubhuis
Informatieavond 22 sept Herontwikkeling Veurse Achterweg 26
Informatie Avond Rijksstraatweg Nieuwersluis 27 september 2006.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
19.30 Opening door gedeputeerde Marten Wiersma Presentatie over de vergunning en vragen Presentatie toezicht + handhaving en vragen Presentatie.
Gemeente vergadering 3 november 2010 Gereformeerde kerk Lopik.
Werkgroep wervend toernooi Concept en Plan van Aanpak 1.
Presentatie CPO Hultens End Voorlichtingsavond bouwen in Gilze-Rijen
Informatiebijeenkomst inzake subsidieregeling Cultuur Eindhoven februari 2016.
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
Financieringsplan bouw en verbouw van een accommodatie.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Wanneer en hoe regel je je financiering. Programma Welkom Voorstellen Svn en bank Toelichting op proces financiering Vragen.
Informatiebijeenkomst voor raadsleden van de BAR gemeenten Leerlingenvervoer 3 april 2013 Informatiebijeenkomst leerlingenvervoer 3 april 2013.
Geluidisolatieproject (70+woningen) Stationsstraat en Maastrichterlaan te Beek.
1 december Stand van zaken Centrumplan – fase 1 ● Terugblik ● Financieel kader ● Risico’s ● Vooruitkijken.
De financiële aanspraken bij bedrijfseconomisch ontslag Alexandra Krop jurist werkgeverszaken OPOF, 16 februari 2012.
Subsidiebeleidskader begeleiden van ex-gedetineerden voor wonen en werken 2015 Jennifer Day Hoofdkantoor DJI Project Re-integratie en Nazorg (ex-)gedetineerden.
19 september 2016 Herinrichting Stevensbeekseweg door Bas Verwayen.
INFORMATIE BIJEENKOMST VERDUURZAMEN SPORTACCOMMODATIES
SAMEN STERK VOOR UW CLUB
Informatiebijeenkomst GOL
AGENDA Opening door de voorzitter. Aanvraag LED verlichting
Algemene ledenvergadering 20 oktober 2017
WELKOM Energiecoöperatie Endura
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
Stand van zaken Windpark Weert
Presentatie aan gemeente op zaterdag
Meer kansen voor innovatie met MIT Zuid-Holland
GOED GRAS IS GÉÉN KOUD KUNSTJE!
Transcript van de presentatie:

Informatie-avond Nieuwe Accommodatie 3 juli 2013

Doel van deze informatie-avond Jullie informeren over - de reden waarom er toch voor gekozen is om niet één maar meerdere ontwerpvoorstellen voor te leggen - de ontwerpeisen, voorwaarden etc. waarop alle architecten hun ontwerpvoorstel/offerte hebben gebaseerd - wat jullie kunnen verwachten in de periode na deze info-avond - de reden waarom juist deze architecten pitchen - de ontwerpvoorstellen waar op de ALV 8 juli a.s. over gestemd gaat worden - de investeringsbegroting - wat als we de subsidie onverhoopt niet/niet volledig binnen halen? Vragen na afloop

1. Waarom is er voor gekozen om niet één maar meerdere ontwerpvoorstellen voor te leggen? Terugblik: ontwikkelingen Welstands- en jaarrondeisen pas bekend in april mei 2013: tijdens gesprek met de gemeente wordt uitgesproken dat er voor dit jaar tegen de verwachting in nog subsidie verstrekt kan worden. Daarna is project ‘nieuwe accommodatie JTS’ in stroomversnelling geraakt. - Deadline inleveren alle stukken tbv subsidieaanvraag: 6 september 2013 Nu In belang van JumpTeam dat er een door de leden ‘gedragen’ ontwerp gekozen en accommodatie gerealiseerd wordt - Eerst leek het erop dat hier op basis van één ontwerp aan kon worden voldaan - Ondanks de brainstormsessie en de reacties uit de voorgaande ALV’s bleek vorige week uit reacties/mails etc. dat een grote groep leden toch wil kunnen kiezen uit meerdere ontwerpen

2. De ontwerpeisen, voorwaarden etc. waarop alle architecten hun ontwerpvoorstel/ offerte hebben gebaseerd -Max. Eur ,= directe bouwkosten -Voor de info-avond/ALV oplevering definitieve schetsontwerp -Voor 1 sept.‘13: oplevering bouwtekeningen, bestek etc. en bouwaanvr. -Eisen Rijkswaterstaat: palen fundatie en bouwhoogte: 4.5 m boven NAP -Eisen Hoogheemraadschap Delfland: binnen 1 wk vh strand en in delen uiteen vallen (geen containers meer) -Eisen Gemeente/Welstand: transparant, alzijdig ontwerp (dak ook bij ontwerp) -Eisen Gemeente/Bouw: 30x30 m met max 500m2 bebouwing, aanvullend eisen voor verwarming en isolatie tav ‘bewoonde’ gedeelte -JumpTeam-criteria •gezellige, loungy sfeer en plek die ook aantrekkelijk is voor de jeugd •jaarrondexploitatie •grotere en verwarmde kantine •meer lockers (ca. 250; nu ca. 150) en meer ruimte voor SUP's (ca. 10) •nette kleedruimtes/sanitaire voorzieningen/warme douches •'vergaderruimte' (mogelijk te creëren door flexibele afscheiding in kantine) •rekening houdend met extra faciliteiten volgend uit maatschappelijk plan •indien mogelijk gebruik maken van duurzame materialen, groene energie e.d. •ruimte voor sponsoruitingen

3. In de periode na deze informatie-avond -Ontwerpvoorstellen per mail naar de leden -Ontwerpvoorstellen ter inzage in kantine JumpTeam -Iedere architect ‘spreekuur’ in kantine JumpTeam (datum/tijdstip ntb) -8 juli ’13: - 1. Keuze definitief schetsontwerp door de ALV; 2. Goedkeuring om aanbesteding aan architect plus andere adviseurs te doen; 3. Goedkeuring om door te gaan met het aanbesteden van de bouw mits nog steeds binnen de gestelde bouwkosten (zie investeringsbegroting) -Na 8 juli ’13: Vergunningstrajecten opstarten -Voor 1 sept.’13: oplevering bouwtekeningen, bestek en bouwaanvr. door architect -Ca. 1 sept.’13: aanvragen offertes 3 aannemers -Ca. 6 sept.‘13: indienen volledige subsidie-aanvraag incl. definitief maatschappelijk plan bij Gemeente -Uiterlijk 1 nov.‘13: uitspraak Gemeente inzake subsidie

4. Waarom pitchen deze architecten? -Professioneel -Ervaring/affiniteit met het ontwerpen/bouwen op het strand/brandingssporten -In staat snel te leveren -Enthousiast -Honorarium voor oplevering uiterlijk 1 sept. ’13 van gevraagde documenten, bouwtekeningen, bestek en bouwaanvraag en begeleiding: -Allen in range Eur ,= / ,= excl. BTW (ca. 5,0 – 6,7% vd begrote directe bouwkstn ad Eur ,=)

5. Pitches van de architecten -Maximaal 15 minuten -Daarna max. 10 minuten gelegenheid voor vragen aan architect -Komende dagen wordt er nog een ‘spreekuur’ georganiseerd met elke architect in de kantine van JumpTeam (datum/tijdstip ntb)

6. Verkorte investeringsbegroting (in Eur) Begrote kosten Bouwkosten direct Terreininrichting Architect honoraria Honoraria adviseurs Toezichtskosten Diverse kosten Inventaris Onvoorzien Totaal bouwkosten (ex. BTW) BTW 21% Totaal bouwkosten (incl. BTW) Te financieren door/uit Subsidie gemeente 66% Eigen aanwezige middelen

7. Wat als de subsidieaanvraag onverhoopt niet/ niet volledig toegekend wordt? - Er zijn dan een aantal alternatieven. - Afhankelijk van de reden kunnen we bijvoorbeeld: - ontwerp wijzigen waardoor de investeringskosten lager worden - ontwerp aanpassen en meedoen in een volgende subsidie-ronde - sponsoracties opzetten - zoeken naar externe financiering - ledenobligaties uitgeven Op dit moment is al onze tijd en focus er op gericht de subsidie binnen te halen zodat we geen externe financiering nodig hebben. Als blijkt dat we geen/niet volledig subsidie krijgen dan zullen we de situatie moeten herzien en een nieuw plan moeten opstellen. Dit zou dan waarschijnlijk wel betekenen dat we in maart 2014 de oude accommodatie gaan opbouwen.

8. Wvttk (einde 21.30)

Bedankt voor jullie komst en bijdrage !!! ….en tot op de ALV van maandag 8 juli a.s.!