Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tracking onderzoek Mandemakers Keukens
Advertisements

Campagne ‘Roken kan echt niet meer’ Roy Meerburg, projectleider RookvrijNL NCVGZ 4 april 2013.
Waterketen / Rioolgebruik Landelijke en regionale aanpak
Fietsverlichtingscampagne 2011
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
GERICHT VERBETEREN VAN DE KWALITEIT VAN HET ONDERWIJS
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
1 Migratie naar SEPA nog “slechts” 485 dagen te gaan Den Haag, 4 oktober 2012 Bernard Juffermans Programmamanager SEPA Nederland.
Stage gemeente Neerijnen Kerntaak 3B
Workshop: ‘Opvoedcoach vanuit eigen praktijk’
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Marketingcommunicatiemix
De kracht van MySolution
Facilitair management in de zorg en duurzaam Adriaan van Engelen, directeur Milieu Platform Zorgsector
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Volkoren Wat (w)eet de consument?
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Marktonderzoek Informatie inwinnen.
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Goede campagne - De domste student van nederland
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Wetsvoorstel Kilometerprijs KIVI NIRIA Ledenpeiling februari 2010.
Risicocommunicatie Zelfredzaamheid als motor
Gezond opgroeien in de 21 e eeuw. Passie van het Lonfonds  Longziekten de wereld uit  Gezonde longen gezond houden  Er zijn voor de longpatiënten van.
Regio Haaglanden 10 Gemeenten UWV Bijna 1 miljoen inwoners Bijna bedrijven Ruim Niet werkende werkzoekenden 2.
CAO UMC Januari 2008 tot maart 2011.
Goed rioolgebruik: de lokale campagnes van gemeenten en waterschappen Isabelle Wasmus, projectmanager.
Samenwerken rond een complexe probleemsituatie kijkend naar ervaringen met VM2 in 20 minuten … Dag van de Beroepskolom 7 oktober 2011 Ed Weijers, senior.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
EUROPA CONFERENTIE 29 JANUARI 2010 Bescherming Nederlands Pensioenstelsel.
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
5S in Velsen.
5S in Velsen.
Crossmediale Communicatie
Medewerkersonderzoek
&. Zware competitie Avontuur Enorme media-exposure Dat is Le Dakar 2011, de zwaarste rally ter wereld. En u kunt onze partner zijn in deze uitdaging.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
EU-scoping study Biodiversiteitscampagne Belangrijkste conclusies.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
NEDERLAND OVER BELONING TOP FINANCIËLE INSTELLINGEN 20 APRIL 2015 VERTROUWEN & ETHIEK.
Open Access Wetenschappelijke informatie vrij toegankelijk.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
# Voor alle kernen, bedrijventerreinen en buitengebieden Glasvezel voor het hele Land van Cuijk Stand van zaken 14 oktober 2015 Velp 1.
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
© GfK 2014 | AFM Consumentenmonitor | Juni AFM Consumentenmonitor voorjaar 2014 Beleggers Juni 2014.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Communicatie Gezondheidsmonitor. Aanleiding Nieuw: grootschalig gelijktijdig onderzoek Kansen en risico’s.
Inbound marketing en bloggen
Een goed product maken is niet genoeg …
Gebruik van deze masterpresentatie
Campagne taalvaardigheid
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Basics over communicatie
Impact van de pensioenveranderingen op het HR-beleid
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en Midden-Limburg Bijeenkomst 25 januari 2018 Presentatie onderzoek ‘afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en.
Media.
Transcript van de presentatie:

Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB

De aanleiding • Al langer broos en vooral onbewust vertrouwen in fondsen en collectieve stelsel • Crisis had daardoor grote impact op publieksvertrouwen • Motivaction: vertrouwen midden inde crisis lager dan bij banken

• Uit onderzoek van voorjaar 2009: slechts 29% heeft voldoende vertrouwen in bedrijfstakpensioenfondsen - een lagere score dan de banken krijgen. Van de ruim 2000 respondenten heeft 37% een zeer laag vertrouwen in bedrijfstakpensioenfondsen.

Weinig kennis, verkeerde beelden Onderzoek naar uitvoeringskosten (najaar 2009): - Nederlander heeft geen flauw idee, en denkt dat eenderde van de premie opgaat aan kosten. - Bonussen en salarissen van directie worden genoemd als grootste kostenpost.

Draagvlak & legitimiteit • Van onbewust naar bewust vertrouwen • Voordelen van collectiviteit claimen • De kern: door het samen te regelen, is uiteindelijk iedereen beter af • Dus: de voordelen van het collectief voor het individu

Wat gaan we doen • Focus op free publicity & PA • Media-aandacht generen met o.a. onderzoek • Sterke focus op online campagne • Drie maal per jaar Beperkte inzet van gekochte media (dagbladen, huis aan huis, online, televisie)

Wat gaan we doen (2) • Eenvoudige, maar inhoudelijke boodschap • Sterk beeldmerk, vertaald in animaties, banners, website en advertenties • Activatie campagne bij start haakt in gemeenteraadsverkiezingen

Wat gaan we doen (3) • Media budget is beperkt • Daarom inzet op free publicity, én: • Eigen kanalen van de fondsen onontbeerlijk

Toolkit • Toolkit voor fondsen: al het campagne-materiaal online direct beschikbaar • Banners • Filmpjes • Artikelen & standaardteksten • Advertenties • Best practices

Free Publicity al gestart • Oktober 2009: onderzoek perceptie kosten • 35 artikelen in dagbladen en online nieuwssites • advertentiewaarde € • Januari 2010: onderzoek perceptie beleggingen • 83 artikelen in dagbladen, online nieuwssites en opinieblad (VN) • RTL Nieuws, RTL Z, Nova, Radio 1 • advertentiewaarde €

Campagne-uitingen

Doelstellingen business case