Flipping the classroom

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
Advertisements

• •Vak: scheikunde •Titel: veiligheid in het lab •Leerniveau: havo-vwo •Leerjaar: 3.
VCN NaZomerConferentie drs Suzanne Luger – ILO (UvA)
Dé rekenmethode voor groep 1 t/m 8
Werkwijze groep
BattleBots The school battle.
Naar een portfolio Water in Zuid-Holland The continuing story.
rsg de Borgen Locatie Ronerborg
Collectief portfolio groep 3
Presentation Of Learning
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Al doende leren training docenten
Rekenen Eigenvaardigheid
Marchien Folkerts en Paul Westeneng Persoonlijk digitaal leren met
Hoe blijf JIJ fris als docent? Het DOT als manier om didactisch en vakinhoudelijk fris te blijven Arjen Nawijn (STOAS/ betasteunpunt) Annemieke Gemmink.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
uw kind begeleiden bij huiswerk
Werken met de Stercollecties
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Innovatie Impuls Onderwijs Stad & Esch & Praktijkschool.
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
ICT design team STEM Smart! ICT in wetenschapsonderwijs Jouri Van Landeghem.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
De Moderne Onderwijsmedia
Programmeren.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Onderwijs op maat met ICT Bertjan Verbeek (hoogleraar Politicologie en docent van het jaar 2014) Jos in den Bosch (programmanager vernieuwingen ICT in.
Trends 4 Trends in onderwijs & adolescentie Hafida El-Gharbaoui.
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Even voorstellen Merel Hoogendoorn & Ulrike Noordegraaf Wie zijn we? Wat doen we? Welke ervaring hebben we? En wie bent u? Schrijf uw naam op een naamkaartje.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Differentiëren in de Franse les
Een jaar later… Inclusief praktische ervaringen van leerkrachten Jan Engelen & Nicole Goossens.
Onderzoek naar gebruik en effectiviteit van de WERK-portal Saskia Verstegen.
Workshop ‘Al eens gedacht om te flippen?’. Even voorstellen…. Patrick Logister.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Ict-zaken in het mbo John Hanswijk, Kennisnet Over tabletgebruik, mobile devices en digitale middelen.
Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Inleiding….. NetOp School brengt een complete oplossing voor lesgeven op de computer voor het klaslokaal met een netwerk. NetOp School brengt een complete.
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Thema 2: Dyslexiebeleid in de school. Waarom dyslexiebeleid? Helderheid over te bieden ondersteuning aan leerlingen Helderheid over de taak van de docent.
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Innovatie in het onderwijs
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Instructie geven en uitvoeren
Kerntaak 3: Praktijkvoering Kerntaak 1: Triëren
Bram De Bie Initiatie Webquests.
Vakgroep Frans.
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
December 25, 2018.
Project Algemene Vakken
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
Transcript van de presentatie:

Flipping the classroom CGP Nederlands presentatie door An Gorissen en Elke Ruelens

Wat is ‘flipping the classroom’? Het omdraaien van de activiteiten die leerlingen binnen en buiten de les uitvoeren. Uitleg en instructies worden huiswerk door deze als filmpjes aan te bieden. Tijdens de les komt daardoor meer tijd vrij voor wat daarvoor huiswerk was: actief verwerken van de lesstof (opdrachten maken, problemen oplossen, in groepjes werken, onderzoeken, samenwerken) Dit alles kan nu in aanwezigheid van de leerkracht die direct bereikbaar is voor vragen.

Voordelen? Uitleg is altijd en overal beschikbaar (mits toegang tot internet) Uitleg is herbruikbaar Uitleg is eenvoudig te delen Uitleg is continu 

Flipping the Classroom kan worden ingezet: Voor zwakke of excellente leerlingen In geval van afwezigheid (van docent en leerling) Voor herhaling van lesstof Bij zelfstudie (bv basisvaardigheden rekenen bijhouden voor de BB)

Hoe maak ik een video?

aanwijzend voornaamwoord Enkele voorbeelden formeel en informeel taalgebruik aanwijzend voornaamwoord onderwerp en persoonsvorm O.T.T.