Sponsorwerving Schoolprojecten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Aandacht voor het steunend netwerk
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
- - - Social Media.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Coca cola De geschiedenis van coca cola De coca cola-fles
handvaardgheid / techniek
Doelstelling Doe Een Wens Stichting: Het vervullen van de liefste wens van kinderen tussen de 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Wij lopen mee met Walk4Water! Sponsorloop: 10 km Vrijdag 22 maart Middelharnis.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Startdag Fondsenwerven? Hoe doe je dat? Het geld ligt op straat…
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Workshop Fondsen werven
Media en de massa.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Tijd om SAMEN in ACTIE te komen! Maak een ander blij! Dat geeft ook jou een goed gevoel!
Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster
Het Noordik Alpe d’Huzes
Crowdfunding en subsidies
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Het nieuwe solliciteren:
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Godsdienst. Ben jij een christen? Wat is een christen?
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Wat is Pink Ribbon? Welke doel ? Welke doelgroep?
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.
Dorpshuis op Graft
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Sponsoring en Fundraising voor NTC-scholen Sponsoring bij de Molenwiek.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
What will you do to change the
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Welkom! Vandaag ga ik jullie iets vertellen over kanker. De reden dat ik mijn spreekbeurt over kanker houd is dat [reden toevoegen]. [Eventueel een foto.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Sponsorwerving Schoolprojecten

Sponsorwerving Sponsorplan Communiceren Uitvoeren Terugkoppeling

Doelstelling Financieel Materieel

Tijd Beschikbare tijd – realistisch sponsorplan Bijzondere gelegenheden inzetten

Wie ben je? Waar ben je goed in? Wat zou je willen doen? Wat zijn je huidige (vrije)tijdsbestedingen

Wie ken je? Offline School Werk Vrienden Verenigingen Contacten van ouders/familieleden Buurt Studentenvereniging Stageplaatsen

Wie ken je? Online Facebook Hyves Twitter Linkedin

Wat wil je gaan doen? Relatief hoge tijdsinspanning: Zelf organiseren evenement Risico – investering tijd + geld Relatief lage tijdsinspanning Sponsor- brief of map versturen Kosteloze activiteiten 100 cent voor een compliment Collectebus op je werk/in café Aansluiten bestaande evenementen Loterij, collecte, verkoop eten/drinken Aandachtspunt – duidelijke afspraken

Inzetten mensen en middelen Samenwerken met vrijwilligers/klasgenoten Overzicht beheren en duidelijk communiceren Doel en verwachtingen helder = succes!

Communicatie Offline Online Basispagina ontwikkelen Alle recente informatie duidelijk “lokpagina’s” Pagina’s die lezers naar je basispagina halen Linken van soc.media = brede doelgroep Promotieacties ontwikkelen Vb. verloting bij elke 100 vrienden Blog bijhouden Folder / informatieboekje Brief Sticker Aandachtspunt Timing + locatie van verspreiding!

Folder Voor- en achterpagina Binnenpagina’s Binnenpagina’s: Out of Area Wie is Out of Area en wat doet de stichting Wie zijn jullie Welke school? En waarom het project? Geschiedenis Totstandkoming project Wat ga je doen? Wat gaat met het geld gebeuren Locatie project + omgeving Voorpagina: Foto groep of project Doel + internetsite + rekeningnummer Achterpagina Contactgegevens school – Out of Area - projectgroep

R.O.I. Return On Investment Plaatsing logo van sponsoren (online + offline) Terugkoppeling voortgang en resultaten Communiceer voordelen voor sponsoren Naamsbekendheid Imago Belastingteruggave

Sponsorlijst Schematisch bijhouden wie je sponsoren zijn

Communicatie Bier voor Bosnië Biljarts 4 Bosnië Noorderpoort 4 Bosnië http://www.youtube.com/watch?v=WF_3ORqwrOE& feature=related Biljarts 4 Bosnië http://www.youtube.com/watch?v=HapdxtoB1WA&f eature=related Noorderpoort 4 Bosnië http://www.youtube.com/watch?v=Lfs8QgobRDk

Media Krant

Voorbeeld fundraise acties Auto’s wassen Iets lekkers verkopen Collecte Feest organiseren Veiling organiseren Rommelmarkt Eigen diensten aanbieden Sponsorloop Workshop Bingo Via bedrijven Presentatie verenging Rotary’s en Lions benaderen Diner Tentoonstelling – film Lege flessen

Voorbeelden extra sponsoracties Loterij 100 – cent voor een compliment Living jukebox Foto verkoop (canon) Quiz – aantallen raden Verkoop gadgets (T-shirts, petjes)

Aandachtspunten algemeen Werk samen! DURF TE DOEN! Heb plezier in wat je doet! Doe waar je goed in bent! Overzicht en duidelijkheid

Sponsorwerving Sponsorplan Communiceren Uitvoeren Terugkoppeling

Vragen?

Sponsorwerving Schoolprojecten