Hoofdstuk 1 Verkooptraject

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Advertisements

Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Menno Karres Lead Auditor
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
“Hoe kom ik aan klanten?”
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Informatie & informatiedrager schepping of evolutie ?
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Bijeenkomst Fairtrade Gemeenten Het benaderen van bedrijven
VERKOOPSTYLING spring eruit en verkoop je huis sneller en tegen de best mogelijke prijs.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Godsdienst.
Training algemeen.
Urk 1 december Want ALLEN hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, 24 en worden OM NIET GERECHTVAARDIGD uit zijn GENADE, door de verlossing.
Een startersgids voor innovatie
Geld & Geluk Laura Spierdijk.
Innovatie voor kwaliteitskringen
Inkomen Begrippen 1 t/m 5 Werkboek blz 5
Management en Organisatie
Persoonlijk worden.
H8: Distributie.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
1 Bedrijven zouden geen gegevensbanken mogen aanleggen.
Wanneer heb je een echt, levend, geloof?
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Lagere maandlasten door een hypotheek met NHG! Wat veel mensen wellicht wel weten, maar diverse potentiele huizenbezitters ook nog niet, is dat een hypotheek.
Voorrangsregels bij rekenen (1)
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
ShapeWorksTM Gezonde tussendoortjes
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Hervorming langdurige zorg
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
Vijf bemoedigingen voor je geloof Hebreeën 6:9-20.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
18 augustus 2013 Den Haag. 11 Het woord is betrouwbaar: immers, indien wij met Hem stierven, zullen wij ook met Hem leven; 12 indien wij volharden, zullen.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Verkoop en marketingplan
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Frozen. Op mijn webshop “Frozen” verkoop ik diepvriespizza’s die thuis worden geleverd.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Aida Lingerie Online Aida lingerie | Hengelo | Tel: http:// Marlies Dekkers StringMarlies Dekkers String:
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Profiel Netbeheer en diensten klanten
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Nederland en de rest van de wereld
Nederland en de rest van de wereld
Gepresenteerd door [Naam]
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 1 Verkooptraject De Verkoopcyclus.

Verkoopcyclus Alle werkzaamheden die gericht zijn op het werven van nieuwe klanten en het blijven verkopen aan bestaande klanten. (Je moet steeds nieuwe klanten vinden, omdat er ook klanten afvallen. Anders houdt het bedrijf op te bestaan. Ook wil je als bedrijf groeien.) (blz 15)

Prospects Een prospect is een potentiële klant. Hot prospect: is bereid te kopen. De kans is groot dat de klant koopt. Warm Prospect: is aannemelijk dat de klant koopt. Er is een redelijke kans. Cold prospect: bijna geen kans dat de klant koopt. (blz 17)

Hoe gaan je prospects benaderen? De grootste kans op succes geeft : Eerst een verkoopbrief/ een mailing versturen. Daarna opbellen. (Maar je kunt ook alleen bellen of alleen een mailing sturen.) (blz 17)

Meest eenvoudige verkoopcyclus Het opsporen van mogelijke prospects en prospectwerving. Activiteiten om van prospects klanten te maken. Activiteiten om klanten te behouden. (blz 15)

Zie bladzijde 19 voor een uitgebreide verkoopcyclus. Je ziet dan alle stappen vanaf het vinden van prospects tot en met de orderafhandeling en nazorg als de prospect een klant is geworden.

Prospectwerving. Uitgangspunt is de doelgroepomschrijving: welke mensen of bedrijven vinden ons product aantrekkelijk? Zorgen dat er een prospectbestand komt: een bestand met de NAW-gegevens (naam, adres en woonplaats) en overige gegevens van mogelijke klanten. (blz 15)

Hoe vind je een prospectbestand? Je koopt een adressenbestand. Bijvoorbeeld bij de Kamer van Koophandel. Je maakt zelf een adressenbestand. Als bron gebruik je bijvoorbeeld het telefoonboek of internet. (blz 15)

Verschillende methodes om prospects te werven. Canvassen: de vertegenwoordiger gaat zonder afspraak bij een prospect langs. Cold Calling: de vertegenwoordiger belt prospects zonder dat er eerder contact is geweest. Referenties of recommandatie: bestaande klanten doen een goed woordje voor je. (Bevelen jouw bedrijf aan.)

Behouden van een klant. Het werven van een nieuwe klant kost vijf keer zoveel als het behouden van een klant. Tevreden klanten zijn trouwe klanten! Dus klantvriendelijk werken door o.a. goede service, nazorg. (blz 18)

Klantenpiramide of trechtermodel. Zie bladzijde 19 voor een voorbeeld van een klantenpiramide. Een trechtermodel is een omgekeerde piramide. Rest van de wereld Doelgroep Prospects Klanten