Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Elske Revelman de Vries
Advertisements

Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01-02 Mail: Wiki: Media en.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1

Eerst de regels •Niet eten / drinken in het lokaal •Computers uit/dicht bij theorie •Kom op tijd, 10 min te laat is een les gemist

Even voorstellen

weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les (4,5 uur per week) 1 Inleiding tot de module in les Doorspreken en theorie opdracht 1 Hoorcollege basis principes trends Bestuderen van de modulewijzer Opdracht 1: maak 50 foto’s 2 Uitleg en theorie opdracht 2 Creatieve techniek abstractieladder Opdracht 2: Rubriceren van de 50 beelden en trendnaam geven Presentatie maken van opdracht 2 3 Presentaties opdracht 2 Uitleg en theorie opdracht 3 Opdracht 3: Visionboard 4 Feedback opdracht 3 Uitleg en werken aan opdracht 4 Opdracht 4: Hype cycle Huiswerk: bronnenonderzoek 5 Behandelen gevonden bronnen Feedback opdracht 4 Opdracht 4 afronden 6 Presentaties opdracht 4 Uitleg opdracht 5 Opdracht 5 Bronnenonderzoek, 20 stuks Longlist trends 7 In de les bespreken en beoordelen bronnen Feedback opdracht 5 Opdracht 5 afronden 8 Presentaties opdracht 5Opdracht 6 9 Inleveren opdracht 1, 2, 3, 4, 5 en 6 eventueel dummy bespreken in de les 10 Chaosweek

Opdrachten •Opdracht 1 Signaleren •Opdracht 2 Analyseren •Opdracht 3 Rubriceren •Opdracht 4 Hype cycle •Opdracht 5 Scenariomodel •Opdracht 6 Reflectie

Beoordeling •Elke opdracht aanwezig •de 6 onderdelen gezamenlijk levert één eindcijfer op 2, 4 of 6. •Daar bovenop kunnen extra punten verdiend worden 1Dummy 2Wijze van rapporteren 3 Student heeft zich onderscheiden door………… 4 Student heeft zich onderscheiden door ………… Waar zou jij je mee willen /kunnen onderscheiden?

Opdracht 1, signaleren •Ga naar de wiki en open de modulewijzer •Ga naar opdracht 1 •50 foto’s op contactvellen zwart/wit •Daarvan zijn 15 uitgeprint op 10cm x 15 cm in kleur •Les 2, geen beeld is geen les! Je kan niet werken zonder deze foto’s

Hoorcollege •Titel: Basis principes trends •Door: Justien Marseille •Woensdag 1 september om •Lokatie: E. 3.02

Interessant of naargeestig?

Huiswerk •Bestudeer de modulewijzer •Maak opdracht 1, ga nu aan de slag! •50 foto’s op contactvellen zwart/wit •Daarvan zijn 15 uitgeprint op 10cm x 15 cm in kleur •Les 2, geen beeld is geen les! Je kan niet werken zonder deze foto’s