Context opdracht + doelgroep Game voor pretpark walibi. Doelgroep 8-12 jaar. Direct na lancering inkomsten genereren.
Doelgroepbenadering Benadering via basisscholen. Online Multiplayer Education Game voor groep 7 & 8.
Concurrentieanalyse: wat is er al? Bij concurrentie slechts 1 leerstof. Ons concept meerdere leergebieden in 1 game.
Intro concept Educatieve minigames. Gezamenlijk een digitaal pretpark bouwen. Competitief karakter.
Verschillende onderdelen Minigames Score Het Park Competitie Groepsbeloning Individuele beloning Sturing
Minigames Elke minigame omvat een andere leerstof en staat in verband met een attractie van Walibi.
Score Hoogste cijfer telt. Leerling, ouders en docent hebben inzicht. Klassenoverzicht = inzicht in zwaktes.
Het park Klassikale elementen. Virtuele kopie van Walibi Holland. Uitbreinding door gezamenlijke prestaties.
Competitie Klassengemiddelde -> park rating. Groepen strijden onderling.
Groepsbeloningen Verschillende prijzen te winnen Top 3 highscorelijst Top 3 meeste progressie Gratis schoolreisje naar Walibi Holland.
Indivivuele beloningen Individuele prestaties Eigen avatar ontwikkelen & personificeren.
Sturing Database -> inzicht -> sturing Cd’s aanbieden
Markt 6.900 basisscholen 376.000 scholieren Wij willen 10% van de scholen bereiken.
Promotie Directie van scholen benaderen door: Persoonlijke verkoop Direct mailing Reclame op site Walibi Onderwijsinstanties
Productprijs Pakket met cd’s : 250,- Pakket zonder cd’s : 200,- Breakeven point 7,5%
Kostenplaatje ;p; Omschrijving Inkomsten Kosten Abonnementen zonder Cd-roms 69.000 Abonnementen met Cd-roms 86.250 Cd-roms productie 4.485 Productie manuren 30.000 Service manuren 43.365 Server 3.288 Licenties 1.529 Distributie 2329 Totale inkomsten Totale kosten Winst 155.250 84.966 70.254
Unique selling points
Uitbreidbaarheid Landelijk uitbreidbaar. Meerdere niveaus & klassen. Internationaal (6 Walibi parken in Europa)
Bedankt voor de aandacht!