NLT Feest zonder katers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

Vanderbusse Nele oktober 2007
Eenparige vertraagde beweging
Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Lopen. de benen de fiets de kar de bel/ bellen/tring.
Kwalitatief en kwantitatief verband
digitale verkeerskrant van Rilland
Wat is het en wat doet het?
De eenparige beweging..
Bloed alcohol gehalte BAC formule.
Hoe werkt een blaastest?
2 Het lekkere van alcohol
4. Drank, seks en vreselijke katers
Wat is de verplaatsing? Wat is de afgelegde weg?
4T Nask1 Hoofdstuk 5 Kracht en beweging
GGD ROTTERDAM-RIJNMOND
Veilig bewegen in het verkeer!
Klas 2 m en herhaling voor klas 3 m
Hoofdstuk 4 – Gegevens analyseren
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Techniek toernooi Het energieke lampje.
Omgekeerd evenredig Het inhuren van een band voor een schoolfeest kost € 600. Hoe meer leerlingen er komen, hoe minder je per leerling betaalt. a: aantal.
Problematisch alcoholgebruik Motiverende gespreksvoering in fasen
Alcohol, roken en opvoeding
Werken met de TI-84 Lianne Dirven: “Leer je net als auto rijden alleen maar door het (veel) te doen!”
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Verkeerssituatie rond onze school
Verkeerssituatie rond onze school Knelpunten volgens ouders en kinderen.
Ouder worden & alcohol.
Ouder worden & alcohol Welkom – Karen Vanmarcke
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Alcohol en jongeren.
Stelsels van vergelijkingen H5 deel 3 Hoofdstuk 10 Opgave 61, 62, 63.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Antwoorden: wat weet je over alcohol Alcohol is een giftige stof! Waar!
KTWT module rekenen-wiskunde “Rekenen is leuker als je denkt”
INFOSESSIE OUDER WORDEN EN ALCOHOL. OPWARMER PROGRAMMA 1. Alcoholquiz 2. Mens, middel, milieu 3. Wat als … je bezorgd bent? 4. Meer informatie?
Meten en meetkunde in het verkeer
Les 4: SAMENGESTELDE GROOTHEDEN
Uitleg Patiënt FARMACOGENETICA
Welkom Havo 5..
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
VEEL MENSEN HEBBEN WEL EENS WAT GEHORD OVER DIABETES,
Stopafstand = Reactieafstand + Remweg
Significante cijfers © Johan Driesse © 2013 – Johan Driesse.
Eén portie sprinkhaan, graag!
8 februari 2018.
Spreken en gesprekken 2.2 en 2.3 Schrijven 1.5 en 1.6 Grammatica 3.3
Rekenen Les 6 Meten en Meetkunde in het verkeer Les 7 Meten in recepten Les 5 figuren slaan we over!
Uitleg Patiënt FARMACOGENETICA
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
Product van TU Delft, SEC
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Rekenen periode 4: Verbanden
Rekenen Les 6 Meten en Meetkunde in het verkeer Les 7 Meten in recepten Les 5 figuren slaan we over!
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
Hoofdstuk 6 – les 4 Druk.
Product van TU Delft, SEC
Handig rekenen & rekenregels
Transcript van de presentatie:

NLT Feest zonder katers

Over de module Hoe wordt alcohol gemaakt? Wat is alcohol en waardoor is het giftig? Wat doet alcohol met je lichaam?   Welke risico’s zijn er in het verkeer, als je alcohol gebruikt? Hoeveel mag je drinken en hoe kun je de hoeveelheid alcohol in je bloed schatten? Hoe kun je de hoeveelheid alcohol in je bloed meten?

toetsing In groepjes van 2-3 Individueel Portofolio Presentatie: SE Antwoorden op de vragen Alle practica verslagen ( streven nr 1 practicum op 3 lessen) Presentatie: schoolfeest wel /niet alcohol en hoe regelen we dat? Individueel SE Uit de module (je krijgt hiervoor de juiste antwoorden die in het portofolio zouden moeten staan)

doelstellingen Hoofdstuk 1 Het thema   Hoofdstuk 1 Het thema Doelstellingen van dit hoofdstuk zijn: - kunnen vertellen wat de problematiek is rond het gebruik van alcohol op schoolfeesten; - weten welke onderwerpen in deze module aan de orde komen. Hoofdstuk 2 Het lekkere van alcohol - kunnen vertellen op welke manier alcohol gemaakt wordt; - uit kunnen leggen hoe alcohol gedestilleerd wordt. Hoofdstuk 3 Het giftige van alcohol - enkele eigenschappen kunnen noemen van alcoholen en ethanol in het bijzonder; - aan kunnen geven, waardoor alcoholen een giftige werking hebben.

doelstellingen Hoofdstuk 4 Drank, seks en vreselijke katers - de uitwerking van alcohol op een aantal lichaamsfuncties kunnen noemen; - een verklaring kunnen geven, waardoor die uitwerkingen tot stand komen. Hoofdstuk 5 Hoe snel kun je stoppen? - leren omgaan met en rekenen aan formules die snelheid van voorwerpen beschrijven; - leren hoe je reactiesnelheid betrouwbaar kunt meten; - de invloed van alcohol op reactiesnelheid leren verwerken in snelheidsformules; - leren uitrekenen hoe gebruik van alcohol de stopafstand van een voertuig beïnvloedt; - leren welk verband er is tussen snelheid en afgelegde weg; - kunnen rekenen aan krachten die bij een botsing moeten worden opgevangen..

doelstellingen Hoofdstuk 6 Rijden zonder invloed - met een eenvoudige formule het Bloed Alcohol Gehalte kunnen berekenen; - de variabelen kunnen noemen en hanteren, die het alcoholpromillage beïnvloeden; - de standaardglazen die horen bij verschillende alcoholische dranken met elkaar kunnen vergelijken in samenhang met de percentages alcohol; - de formule van Widmark kunnen hanteren; - de formule van Widmark kunnen aanpassen in concrete situaties en daar grafisch verslag van doen met behulp van Excel.   Hoofdstuk 7 Hoe werkt een blaastest? - de BAG-waarde kunnen omrekenen naar de alcoholconcentratie in je adem; - uit kunnen leggen hoe een blaaspijpje werkt; - een blaaspijpje kunnen ontwerpen

1.1 Het thema

schoolfeest Wel of niet alcohol? Tekst over een schoolfeest waar alcohol wordt gedronken De gevolgen ( en deze zijn niet fictief) Wat is verantwoord alcohol drinken? brainstorm

De wet Wat zegt de wet over alcohol? Bij volwassenen? Bij jongeren? In het verkeer: Met de auto? Met de brommer? Met de fiets? Te voet?