Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Going Global op het Altena College
Advertisements

Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
7.2 Hebben we baat bij de EU? In deze PowerPoint-presentatie leer je over: • Europese interne markt • Harmonisatie • Monetaire Unie © Noordhoff Uitgevers.
Bruikbaarheid van kennistechnologieen voor de planningspraktijk Dr. Marco te Brömmelstroet Universiteit van Amsterdam (AISSR) Nijmegen, 17 oktober.
De Toegevoegde Waarde van digitale kaarttafels Geo-informatie op Tafel, 17 oktober 2013 Peter Pelzer.
open, inspirerend en ambitieus
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Keuze projecten. • Inzetbaarheid keuze projecten • Op de site Integrale Archimedes ProjectenIntegrale Archimedes Projecten • Vakoverstijgend:
Dé online software voor camerabeveiliging - 24/7 toegang tot live en opgenomen beelden - Geen lokale recorder en software nodig - Volledig online & Plug.
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Het klaslokaal 2.0.
How to avoid being a code monkey ? Peter Vantieghem 18/6/2013.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Verzoek vorige keer - samenhang:
Bonhoeffer - Enschede Hogeschool Windesheim - Zwolle.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
0 Menukaart ICT in uw onderwijs Voorgerecht Bronnen voor de docent ***** Hoofdgerecht WEB 2.0 in uw onderwijs ***** Dessert: Professionalisering *****
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
VOORLICHTING VWO-5 STUDIEKEUZE STUDIEKEUZE De juiste student op de juiste plek.
TELEFONEREN MET SKYPE 11/01/2011
KNAG-onderwijsdag 6 november 2009 Gebruik buiteNLand nu ook in uw eigen Elektronische Leeromgeving.
Home. Didactiek Techniek SMS-stemmen Michel Jansen.
Van harte welkom. Dinsdag 30 januari Indeling van de avond Opening Presentatie “Digitale slootjes” Demonstratie “Digibord” Pauze Zelf proberen en.
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
Opdracht 1: Pak een s. Openen van materialen: Materialen in verschillende formats ontwikkeld (Word, Powerpoint, Zip) Programma Good Reader (gratis)
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
Het toepassen v/d theorie Lekker “De LINDA”
Ict in het voortgezet onderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Eurekas wedstrijd rond wetenschappen en technologie.
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Digitaal stemmen in de klas
Handvatten voor gebruik audiovisuele bronnen in de onderwijspraktijk Media in de klas Dalida van Dessel Teamleider onderwijsplatformen.
Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In.
International Business College Iets voor uw zoon/dochter?
Les 3 – Zullen we delen?.
VOORLICHTING VWO-5 STUDIEKEUZE STUDIEKEUZE De juiste student op de juiste plek.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Flyer maken (
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Nu is het plan om een map op een van de 2 computers te plaatsen en die te simpel te delen naar die andere computer ook wel SFS (Simple File Sharing) genoemd.
Onderwijs op maat met ICT Bertjan Verbeek (hoogleraar Politicologie en docent van het jaar 2014) Jos in den Bosch (programmanager vernieuwingen ICT in.
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
VIDEOCLIP MAKEN. Stapje voor stapje een film van een minuut.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
INGRID VAARTMANS TEAMLEIDER BJZ DAGMAR AMBACHTSHEER TEAMMANAGER MEE Samen meer dan de som der delen.
WAT VOND JE VAN DEZE BIJEENKOMST? A.Van toegevoegde waarde B.Neutraal C.Hoeft van mij niet zo SMSDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Ariana Need, Magda Boere-Boonekamp Versterking van zorg voor kwetsbare kinderen Workshop Kinderen in Armoede.
Instructie Shakespeak Powerpoint
Nanotechnologie Eef Delfosse.
Vernieuwen wijkparticipatie
Docentvaardigheden ICT
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
De bedenkers.
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
OP ZOEK NAAR DE X-FACTOR BIJ DEMOCRATISCHE EXPERIMENTEN
Obstakels voor diffusie van circulaire innovaties
Transcript van de presentatie:

Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe

Digitale zandbak: achtergronden

Digitale zandbak: Lokaal van de Toekomst 2 e verdieping hoogbouw Open Leer en Kenniscentrum Museumpark

SMS 1 2 SMS naar Typ Antw uw keuze (bv. Antw b) Internet 1 2 Ga naar shakeq.com Log in met lvdt Twitter 1 2 Begin uw tweet met #lvdt het stemnummer Typ daarna uw keuze (bv. #lvdt 1 b) Stemmen is anoniem (niet via Twitter) Geen extra kosten per bericht We gaan stemmen, pak uw telefoon! Deze presentatie is geladen zonder de [ProductName] plug-in. Plug-in gratis downloaden? Ga naar

Wat vinden jullie van de gemaakte plannen? A.Slecht B.Zou kunnen werken C.Goed D.Weet het niet E.Misschien met aanpassingen Stemmen: 24Tijd: 20s SMSStuur naar : Antw uw keuze (bv. Antw b) InternetGa naar shakeq.com en log in met lvdt TwitterTweet #lvdt 1 uw keuze (bv. #lvdt 1 b) Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak plug-in. Plug-in gratis downloaden? Ga naar

Wat vinden jullie van de gemaakte plannen? A. B. C. D. E. Slecht Zou kunnen werken Goed Weet het niet Misschien met aanpassingen 4,2% 50,0% 29,2% 8,3% Tijd: 20s SMSStuur naar : Antw uw keuze (bv. Antw b) InternetGa naar shakeq.com en log in met lvdt TwitterTweet #lvdt 1 uw keuze (bv. #lvdt 1 b) Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak plug-in. Plug-in gratis downloaden? Ga naar

U kunt nu uw berichten insturen, pak uw telefoon! SMS 1 2 SMS naar Typ Antw uw bericht Internet 1 2 Ga naar shakeq.com Log in met lvdt Twitter 1 2 Tweet uw bericht Verwerk #lvdt en #Q in uw tweet Berichten insturen is anoniem (niet via Twitter) Geen extra kosten per bericht Deze presentatie is geladen zonder de [ProductName] plug-in. Plug-in gratis downloaden? Ga naar

Welke suggesties/ideeën zijn er? Visie ontwikkeling door meer te kijken naar het filmpje van de student van de toekomst. Meer ondersteuning #lvdt #Q simulatie met hele klassen met docent van de toekomst! Toepassingen online zetten die zijn uitgeprobeerd! Sharing van ervaringen! Ik kan nog meer melden dus? Video - bewerking Tja, het valt niet mee om dat ter plekke te bedenken hoor. #lvdt #Q Werk aan vaardigheden docenten. Aan de slag! Instructiebijeenkomsten SMSStuur naar : Antw uw bericht InternetGa naar shakeq.com en log in met lvdt TwitterVerwerk #lvdt en #Q in uw tweet Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak plug-in. Plug-in gratis downloaden? Ga naar

Ambassadeurs gevraagd! Wie wil zitting nemen in de gebruikersgroep? en is daarmee ambassadeur voor het werken met digitale hulpmiddelen in het leslokaal. meld je na de sessie aan bij Marie-José Lampe of Caspar Ewals