WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is VLM? Succesvol ondernemen met je medewerkers
Advertisements

Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Visie, missie en kernwaarden
Sales Management 8. Motivatie en Training.
Powerpoint gemaakt door
Kindermoment.
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Wat mensen beweegt 28 januari Even voorstellen 40 jaar, getrouwd, moeder, ondernemer Mavo Groen van Prinsterer CIOS Heerenveen, specialisatie voetbal.
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
OM EVEN OVER NA TE DENKEN.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Korte peiling Wie vindt zichzelf sociaal ondernemend?
Veranderingsvermogen
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Ludo Daems.
Workshop contentstrategie
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
De 10 geboden Ik ben de Here God. Ik ben jouw God. Ik wil altijd voor jou zorgen. Hou daarom van Mij het meeste. Maak geen beeld van God. Gebruik de naam.
WAT IS HET DOEL VAN MIJN LEVEN?
Ho 8: Portfolio.
Bij de Here ben je veilig 1 bij de Here is mijn leven veilig.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Een echte win – win situatie Corporate Health
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Mijn antwoord op jouw vragen is dat Ik de schepper ben.
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
Gefeliciteerd Ria en Willem
Betrokkenheid op de werkvloer
Dat zouden we vaker moeten doen…
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Ken je kracht…Deel je kracht…
Jong Management Kring Haarlem e.o. Algemene Ledenvergadering 20 oktober 2011 Maaike Doyer, Natasja Hoogewerf, Maurice de Jager, Daniel Stoker, Anne Marie.
Rekenen met verdeelsleutels
D-toets 9.1 t/m Maken: D-toets opdracht: 1 t/m 14 niet: 11, 12 en 13 blz: 152.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Ouderavond vwo 9 september 2015 Het examenjaar Het verloop van het examenjaar 1516 (1) Tentamenperiode 25-9 okt Herkansing T1 en T210 nov Tentamenperiode.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
VERSTERK WAT WERKT.
Waarom Kerst? Gespreksspel
Coach academy De vereniging.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Kernwaarden Van persoonlijke waarden naar RVO.nl waarden
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Quiz kampioen Beantwoord je de vragen goed dan ga je voor goud, maar gaat er één fout dan ben je alles kwijt!!!
“Andorra Ordino Andorra Ordino.”.
<naam van werkgroep>
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Kennismaking met programmeren
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Kennismaking met programmeren
VIP²-GGZ: Forum 26/02/2016 prof. dr. Geert Dom, voorzitter Bureau VIP²-GGZ.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Klare Taal Bedrijf X Klare Taal maakt je bewust van je eigen mentale stemmingen. Spreek een ander aan in groen, dan heb je het hoogste rendement.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
We verbinden, vernieuwen
Mindset, targets en doelen
Planning 2019 – 2020 (1/2) Dec Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Aug Sep Oct
Transcript van de presentatie:

WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland

Kennismaking Neem een kaart / foto / citaat dewelke jou inspireert

Kennismaking • Stel je voor en beantwoord volgende vragen – Wie ben je? – Wat doe je? – Wat zijn je verwachtingen van “we gaan voor goud“ – Wat spreekt je aan in de foto/kaart of het citaat? – Hoe voel je je op dit ogenblik?

Wie is Peter?

Peter BLOKLAND

Organisatiecoach Studiegroep bedrijfsbeleid Peter BLOKLAND

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 25 Jan 12: • Wat is de bedoeling van “We gaan voor goud!” • Perceptie • Crisis   Opportuniteit? • Welk perspectief is er?

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 8 Feb 12 • Aligned leadership • Waar ben je vandaag en waar wil je naartoe?

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 7 Mar 12: Philippe Sarens (Sales-intelligence) • Visie • Missie • Waarden

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 18 Apr 12: • Gedeelde visie • Wat is een team • Teamleren

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 9 Mei 12: Ludo Daems (PKZ instituut) • Werken met passie en plezier • Hoe motiveer je jouw mensen

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 6 Jun 12: • Good to Great • Wat zijn de voorwaarden voor excellent bedrijf

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 19 Sep 12: Ben Poelmans (Velocitas) • Hoe krijg je de juiste medewerkers aan boord?

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 10 Okt 12: • De kwaliteit van je perceptie • Risico management • Continu verbeteren

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 7 Nov 12: • Disney strategie

WE GAAN VOOR GOUD! • Overzicht – Wat mag je verwachten 5 Dec 12: • Strategie en bedrijfscultuur • Van impliciet naar expliciet • Samenvatting en (voorlopig) eindpunt van het traject

Het tijdsbeeld

Tijdsbeeld • Hoe ervaar jij dit vandaag als ondernemer

Tijdsbeeld • Met welke uitdagingen wordt je geconfronteerd.

Tijdsbeeld • Van eigen belang naar algemeen belang?

Tijdsbeeld • Van concurrentie naar samenwerking?

Tijdsbeeld • Generation Y?

Tijdsbeeld • MVO?

Afsluiting • Met welk gevoel ga je naar huis?