Rotterdam, tussen 1890 - 1940 Beurs 1890
Coolsingel (jaartal onbekend)
Rotterdam Beurs was het eerste viaductstation in Nederland Rotterdam Beurs was het eerste viaductstation in Nederland. In 1877 kwam het viaduct gereed en werd het Beursstation in gebruik genomen. Het stationsgebouw leek wel wat op een 4e klasse Waterstaatsstation, maar was een etage hoger. De ingang van het stationsgebouw was onder het spoorwegviaduct. De perrons en de perronoverkapping zijn tegen de straatgevel (dus de voorkant) aangebouwd. Tegen het gebouw werd een, voor die tijd, moderne perronkap gebouwd. Deze perronkap heeft de bombardementen overleeft en bleef in vrijwel ongewijzidge vorm staan, totdat het station en de spoorwegviaduct in 1993 werden gesloopt, nadat de nieuwe spoortunnel in gebruik was genomen.
Maasbruggen (jaartal onbekend)
Jaartal onbekend
Oostplein (jaartal onbekend)
In 1855 werd in de Rotterdamse binnenstad, bij de Kruiskade, de diergaarde geopend.
Jaartal onbeklend
Delftsche Vaart 1890
Het Steiger 1890
Maasbruggen 1890
Wijnhaven 1890
Passage 1890
Vismarkt 1890
Spaansekade 1890
Maasbruggen 1900
Blaak 1900
De Kolk 1900
Coolsingelziekenhuis 1900
Rijnhaven 1900
Spuiwater 1904
Beneden- en boven Oostzeedijk 1907
Oude Diergaarde, Kruisstraat Diergaardelaan 1907
Grote Markt 1920
Coolsingel, Delftsepoort 1920
Coolsingel rotonde 1920
Spoorwegviaduct 1926
Delftshaven 1926
1927
Boompjes 1927
Haringkar in Rotterdam 1928
Maastunnel met roltrappen en lift 1940
Voettunnel onder de Maas 1940
Panorama van het centrum 1930
Delftsche Vaart 1930
Deftse Vaart 1930
Noordblaak 1930
Luchtfoto omgeving Coolsingel net voor het bombardement in 1940
Beijenkorf 1940
EINDE van deze prachtige oude foto’s van Rotterdam Witte Huis