SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Heerlijk Wonen marketing
Gebruik sociale media voor Personal Branding en om werk te zoeken
MAAK JE EIGEN STARTPAGINA MET DEZE WEB 2.0 TOEPASSING Netvibes.
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Karsten Campsteyn – Jan Penders
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Literatuur en social media
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
1 RSS, weblogs en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 23 november 2009 Wageningen.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Tips voor de blogger in spé.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan
Meer bekendheid via je Website
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
BeKnown How-to: Bedrijfsprofielen en Vacature -Apps.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Bezoekersgerichte teksten
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
realtime & social: blogs & tweets
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Inbound Marketing Plan
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
M NECRAFT PLAATJES TUTORIAL #5 BANNERCRAFT.
GOOGLE & YOUTUBE MADE BY MARC VLENDRÉ Z1D
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Special. Startpagina Profiel.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
SEO Hoger in Google.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Introductie social media
Analyse Analyseren van sociale media
Social Media & Sport Deel I
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
realtime & social: blogs & tweets
Blog / Vlog woensdag 26 februari 2018
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Social media voor statenleden/politici
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

SEO Social Media

Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over ons gedeelte  Verwerk je bedrijfsnaam in je updates  Social linkbuilding  Meer likes is meer links op de profielen van je fans

Twitter  De juiste username  Verwerk je keywords in je bio van 160 tekens  Plaats de url van je website op je profiel  Plaast je locatie  De eerste 40 tekens van je tweet zijn het belangrijkst  Zorg voor retweets  Gebruik Hashtags  Gebruik een goede URL shortener

LinkedIn  Maak je persoonlijke URL  Verwerk je keyword in Job title, Headline, Summary en Specialties  Vul je profiel zo compleet mogelijk in  Zorg voor meer connecties  Plaats de URL van je website op je profiel  Link naar je blogposts  Koppel je Twitter aan je LinkedIn

YouTube (1/3)  Maak je eigen kanaal Naam is heel belangrijk: bedrijfsnaam of zoekwoord?  Kies de juiste categorie  Verwerk keywords in je titel  Verwerk keywords in je beschrijving  Plaats de link van je website als eerste in de beschrijving  Gebruik de juiste tags max 12 tags, 120 tekens  Link building buiten Youtube  Probeer jouw video’s in de playlists van andere kanalen te krijgen  Plaats de link van je website als eerste in de beschrijving  Klikbare links: annotations, zoals “abonneer” of “ like”  Post regelmatig nieuwe video’s  Zorg voor subscribers. Maak een plan wanneer je welke video’s promoot  Maak eindscherm met je eigen andere video’s. Plaats dit voordat Youtube met suggesties komt.

YouTube (2/3)  Moedig je kijkers aan om op ‘leuk’ te klikken  Moedig je kijkers aan om reacties achter te laten  Laat je kijkers wennen aan een vast schema  Probeer jouw video’s in de playlists van andere kanalen te krijgen Plaats de link van je website als eerste in de beschrijving  Log in en geef commentaar op soortgelijke video’s. Vind deze met : site:youtube.com zoekterm  Youtube analytics: - experimeteer -check of video niet te lang is

YouTube (3/3)  Lengte? Beter 5 korte films dan 1 lange  Zorg voor een video transcript. Hierin zitten veel woorden voor SEO  Zorg dat andere de video gaan “ embedden” op hun blog. Schrijf blogger aan!  Close-up gezichten werken goed  Zorg voor een video sitemap (b.v. Wordpress plugin)  Gebruik Marco-Formats om juiste begin plaatje te krijgen in Google  Verkoop je een product? Laat dit meerdere malen in beeld komen  Vertel kijkers wat ze moeten doen: klik op “like” / “ bestel hier” / “subcribe” etc  Begin de video met een Teaser: vertel in 15 seconde waar de rest van de video over gaat  Promoot video ook op Itunes, playstation etc

Pinterest  De juiste username  Voeg je locatie toe  Keywords in de beschrijving van je profiel  Geef de juiste namen en beschrijving aan je boards  Geef je pins een duidelijke beschrijvende naam  Gebruik hashtags en categorieën  Kies een niche en zorg voor een vol board  Pin en repin gerelateerde content  Link je Pinterest aan Facebook of Twitter  Kijk wie je afbeeldingen van je website hebben gepind ( e/jouwdomeinnaam)