Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
De transitie
Het nieuwe leren minder vraag naar traditionele cursussen in de vorm lezingen toegenomen vraag naar individueel onderwijs steeds meer verbonden studenten meer hybride onderwijs - een mix van online en offline verbeterde virtuele omgevingen Individueel leren, niet alleen voor ‘de enkele bevoorrechten’ toegenomen focus op duurzame inzetbaarheid een verhuizing naar competentiegericht onderwijs
steeds meer verbonden studenten
De technologie van vandaag moderne communicatie middelen meerdere connecties tegelijkertijd lage kosten voor iedereen op elk apparaat Nederland stijgt naar 6e plaats in nieuwe ‘Networked Readiness Index’ van World Economic Forum (World Economic Forum 2012) GDF SUEZ ….. Bij ons Reisbewegingen zijn duur, tijdrovend en zeer milieu belastend, dus gebruiken wij meer en meer VC ondanks dat de culturen soms anders verlangen Opleiden is een verantwoordelijkheid van de eigen medewerker, met duidelijk onderscheid naar management en vaardigheden Opleiden kun je altijd doen en doe je wanneer je het zelf wilt, daarom hebben wij summer campus, zo veel mogelijk elearning faciliteiten, ondersteund door gedragstraining in kleine groepen Simulators om te leren werken met installaties, energie centrales Het continue open hebben van internationale verbindingen 24/7 op de markten in Azie, Europa, Verenigde staten enz… Zonder communicatie geen omzet, geen bedrijfscontinuiteit
Technologie - Leren & GDF SUEZ Reisbewegingen zijn duur, tijdrovend en zeer milieu belastend Wij gebruiken meer en meer traditionele Video Conferencing en Personal Video Conferencing Opleiden is een verantwoordelijkheid van de eigen medewerker, met duidelijk onderscheid in management- en vaardigheidstrainingen Uitgangspunt opleiden = continue bezig zijn met je ontwikkeling en moet je dus altijd kunnen doen waar je ook bent, wanneer je wilt Maar we gebruiken ook hoogstaande technologieën bijvoorbeeld simulators om te leren werken met installaties, energie centrales We staan continue met elkaar in verbinding waar en wanneer ook ter wereld
GDF SUEZ Summer Campus
Technologische Innovatie web-gebaseerde leren meer onderwijs op afstand geïntegreerd met social networking innovatie van vandaag is technologisch basis van morgen
Snelheid van technologisch innovatie
Wat maakt Generatie Z anders?
Volgende Generatie: Alpha Generatie Z zal worden gevolgd door de digitaal superieure en goed geïnformeerde generatie Alpha Generatie Alpha Geboren na 2010 Opgevoed door Generatie X & Y Voorspeling: Wordt de grootste toekomstige generatie Is veel meer gericht op en adopteert technologie veel sneller Heeft toegenomen aandacht voor de gezondheid Beginnen eerder en blijven langer op school
Social Media Landschap de (connected) wereld van generatie Z
Even een reflectie …….. Iedereen gaat staan: Wil iedereen gaan zitten die NIET in het onderwijs werkzaam is Wil iedereen gaan zitten die NIET een tablet of smart phone heeft Wil iedereen gaan zitten die GEEN gebruik maakt van een touch screen Wil iedereen gaan zitten die niet dagelijks communiceert met anderen via hun tablet of smart phone Wil iedereen gaan zitten die niet dagelijks binnen zijn of haar werk gebruik maakt van tablets, smart phones Wil iedereen gaan STAAN die vindt dat toekomstige medewerkers opgeleid moeten zijn met de nieuwe technologien Is dit niet een vreemd beeld? Waar zijn jullie mee bezig?
Een paar statistieken (ref 2012)
Het nieuwe leren samenwerking onderwijs en peer-to-peer-learning een focus op hoe te leren en een leven lang leren en zelf onderwijs wacht niet op de technologie van morgen als die vandaag al beschikbaar is denk niet: hoe, als onze kinderen het ons elke dag weer laten ervaren technologie is niet meer ondersteunend, maar de verbindende factor in dagelijks leven
….