Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Risicomanagement en Sociale Technologie
Advertisements

Weer Samen Naar School 2012 en verder studiedag Dronten,
Aanleiding • Kennisdelen is taboe – Slechte beschikbaarheid – Niet transparant • Techniek ontwikkelt zeer snel • Er is weinig ervaring dus keuzes moeilijk.
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
De Cloud komt ongemerkt in ons leven.
Netwerken. Wat is een netwerk? Je spreekt van een netwerk van zodra twee of meer computers met elkaar verbonden zijn. Je kan thuis een klein netwerkje.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Brainport 2020 Gamaakt door: Quincy wezenberg Danique sabel Joris koolen.
Het is vandaag Girlsday!
Presentatie nieuwe media
ABN AMRO Bank (ICT) Ernst Planting
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Opleiding sociaal werk Associatie Universiteit Gent.
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
27 januari 2011.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
HAN Faculteit Educatie.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
NOV Conferentie 7 oktober 2008
(Beroeps) Onderwijs in Beweging
MAATSCHAPPELIJKE VERANTWOORDELIJKHEID
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Vernieuwend vakmanschap
Harry Hendriks CEO Philips Electronics Benelux 13 september 2010 Duurzaam innoveren in een snel veranderend zorglandschap.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
SYMPOSIUM En nu op weg naar het taalonderwijs van de volgende honderd jaar.
moderniseren van het curriculum.
45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege.
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
MBO Oosterhout Symposium JM.  Opdracht  MBO Oosterhout  It’s Learning Nu  It’s Learning Toekomst  Social Media  Vragen MBO Oosterhout.
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
Adviesering Case Océ Scenario’s voor pintgebruik in het onderwijs Ludo Stanziani, Gideon Swart, Petri Vis, Marley Sulpen, Marina Hoogeveen.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Sun Proprietary/Confidential: Internal Use Only Welkom bij de OSUM Community Michallis Pashidis Student Bachelor Informatica OU.
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Implementatie Office 365, “Kwestie” van loslaten Pieter Vorstenbosch Senior adviseur Onderwijs&ICT 9 december 2015.
Workshop Identiteit?.
Psychologieles 10 lesweek 10
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Bring Your Own Device OUDERAVOND BS D’N HEIAKKER DEURNE 3 JUNI 2014.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
Kinderen en Gezondheid bij Albert Heijn september 2009.
Commissie Ruimte 2 april 2013 Drs. Wiel Ploegman, voorzitter raad van bestuur Drs. Pierre Dols, senior beleidsadviseur Innoveren door Verbinden.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Postbus 92, 5000 AB Tilburg Sportweg 15, 5037 AC Tilburg Jacco Schimmel Yvonne van der Steijn “Samenwerken via internet bepaalt hoe we in de nabije toekomst.
John Keijsers 1.ICT-lessen 2.Applicatiebeheer Rekenblokken Toa-toetsen 3.Rekenlessen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Corporate Juridische & Fiscale Zaken
Regionale aanpak leven lang ontwikkelen
23 maart 2017 profilering.
Grip & Controle op digitalisering
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Duurzame inzetbaarheid
Duurzame inzetbaarheid
Duurzame inzetbaarheid
Faculteit Gezondheidszorg goed bezig (& blijven)

Transcript van de presentatie:

Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?

De transitie

Het nieuwe leren minder vraag naar traditionele cursussen in de vorm lezingen toegenomen vraag naar individueel onderwijs steeds meer verbonden studenten meer hybride onderwijs - een mix van online en offline verbeterde virtuele omgevingen Individueel leren, niet alleen voor ‘de enkele bevoorrechten’ toegenomen focus op duurzame inzetbaarheid een verhuizing naar competentiegericht onderwijs

steeds meer verbonden studenten

De technologie van vandaag moderne communicatie middelen meerdere connecties tegelijkertijd lage kosten voor iedereen op elk apparaat Nederland stijgt naar 6e plaats in nieuwe ‘Networked Readiness Index’ van World Economic Forum (World Economic Forum 2012) GDF SUEZ ….. Bij ons Reisbewegingen zijn duur, tijdrovend en zeer milieu belastend, dus gebruiken wij meer en meer VC ondanks dat de culturen soms anders verlangen Opleiden is een verantwoordelijkheid van de eigen medewerker, met duidelijk onderscheid naar management en vaardigheden Opleiden kun je altijd doen en doe je wanneer je het zelf wilt, daarom hebben wij summer campus, zo veel mogelijk elearning faciliteiten, ondersteund door gedragstraining in kleine groepen Simulators om te leren werken met installaties, energie centrales Het continue open hebben van internationale verbindingen 24/7 op de markten in Azie, Europa, Verenigde staten enz… Zonder communicatie geen omzet, geen bedrijfscontinuiteit

Technologie - Leren & GDF SUEZ Reisbewegingen zijn duur, tijdrovend en zeer milieu belastend Wij gebruiken meer en meer traditionele Video Conferencing en Personal Video Conferencing Opleiden is een verantwoordelijkheid van de eigen medewerker, met duidelijk onderscheid in management- en vaardigheidstrainingen Uitgangspunt opleiden = continue bezig zijn met je ontwikkeling en moet je dus altijd kunnen doen waar je ook bent, wanneer je wilt Maar we gebruiken ook hoogstaande technologieën bijvoorbeeld simulators om te leren werken met installaties, energie centrales We staan continue met elkaar in verbinding waar en wanneer ook ter wereld

GDF SUEZ Summer Campus

Technologische Innovatie web-gebaseerde leren meer onderwijs op afstand geïntegreerd met social networking innovatie van vandaag is technologisch basis van morgen

Snelheid van technologisch innovatie

Wat maakt Generatie Z anders?

Volgende Generatie: Alpha Generatie Z zal worden gevolgd door de digitaal superieure en goed geïnformeerde generatie Alpha Generatie Alpha Geboren na 2010 Opgevoed door Generatie X & Y Voorspeling: Wordt de grootste toekomstige generatie Is veel meer gericht op en adopteert technologie veel sneller Heeft toegenomen aandacht voor de gezondheid Beginnen eerder en blijven langer op school

Social Media Landschap de (connected) wereld van generatie Z

Even een reflectie …….. Iedereen gaat staan: Wil iedereen gaan zitten die NIET in het onderwijs werkzaam is Wil iedereen gaan zitten die NIET een tablet of smart phone heeft Wil iedereen gaan zitten die GEEN gebruik maakt van een touch screen Wil iedereen gaan zitten die niet dagelijks communiceert met anderen via hun tablet of smart phone Wil iedereen gaan zitten die niet dagelijks binnen zijn of haar werk gebruik maakt van tablets, smart phones Wil iedereen gaan STAAN die vindt dat toekomstige medewerkers opgeleid moeten zijn met de nieuwe technologien Is dit niet een vreemd beeld? Waar zijn jullie mee bezig?

Een paar statistieken (ref 2012)

Het nieuwe leren samenwerking onderwijs en peer-to-peer-learning een focus op hoe te leren en een leven lang leren en zelf onderwijs wacht niet op de technologie van morgen als die vandaag al beschikbaar is denk niet: hoe, als onze kinderen het ons elke dag weer laten ervaren technologie is niet meer ondersteunend, maar de verbindende factor in dagelijks leven

….