SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Wat is WordPress en hoe installeer je het?. Wat is WordPress? WordPress is een CMS (Content Management Systeem) net als Joomla; Met een CMS kan een gebruiker.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
 Laura Elsman  E-see Video  Bedrijfsvideo zakenvrouwen  Camera Coaching  Styling, visagie, haar  Authentiek, aantrekkelijk, geloofwaardig.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Twitter wat is het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 november © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Social media presentatie
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Maak je website beter vindbaar!
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale media inzetten
Training facebook voor gevorderden
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
What will you do to change the
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Het internet als reclamemedium
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

SMC078+ Facebook The Adult Version

Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!

Wie ben ik? • Wilco de Kreij • Online ondernemer • Affiliate – SEO – SEA – Social • WP4FB (= WordPress plugin om Facebook applicaties te maken)

Wat kun je zakelijk met Facebook? • Zakelijke Facebook pagina • Interactie tussen mensen faciliteren (vb. Website “liken”) • Facebook Ads • Facebook Apps • Etc..

Wie heeft er een zakelijke pagina… en waarom?!

Ga niet op Facebook “omdat iedereen het doet”…

Facebook is niet voor iedereen… • Meest succesvolle branches: – Waar mensen een irrationele passie voor hebben – Sociale onderwerpen (restaurants etc) – Waar controversie bestaat (interactie faciliteren) • Minder geschikt voor: – Non-social branches, B2B etc • Zelfs al is branche geschikt… zegt dat niets!

Start je Facebook pagina met een doel voor ogen. Stelling: “Je doelstelling is om meer fans te krijgen”

Heb een doel voor ogen • “Meer likes” is NIET je doelstelling • Uiteindelijke doelstelling: meer omzet • Facebook doelstelling zit daar tussenin (specifieker) • Bijv. autoriteit opbouwen, top-of-mind zijn, branding, etc. • Schieten met losse flodders = kansloos

Vertaal je doelstelling naar een actieplan

Van doelstelling naar actieplan • Wat wil je dat er “blijft hangen”? (bijv. specialist VS generalist) • Wat beweegt mensen naar jouw doel? (bijv. Waarom kiezen mensen een bepaald restaurant?) • Brengt een post je dichter bij je doel? • Vertel een continu verhaal i.p.v. losstaande posts

Werk met schema’s • Bijv. maandagen post over X, dinsdagen over Y, etc.. • Scheelt véél tijd!

TIP: Persona’s

Zorg voor interactie • Ongeacht wat je doelstelling is.. Zorg voor interactie! • Facebook EdgeRank • Zonder interactie ziet niemand je berichten (= zonde!) • Aantal tips…

#1 BE EPIC • Steek je tijd in creëren van dingen die likeable zijn

#2 Call To Actions

#3 Like VS Share

#4 Foto’s & video • Video’s hebben 10 x meer kans om gedeeld te worden dan links • Foto’s hebben 5 x meer kans om gedeeld te worden dan links

#5 “Vul in” posts • “Vul in: ………. maakt mijn weekend compleet!”

#6 Stel (open) vragen • Vragen met “waar”, “wanneer” en “waarom” etc.

#7 Korte berichten

#8 Time je berichten • Wanneer is jouw doelgroep op Facebook actief?

#9 Target je berichten

Wees creatief! Jij kent je doelgroep als geen ander.

In het kort… • Start niet “zomaar” een fanpagina • Heb je doelstelling voor ogen • Maak een concreet actieplan • Voer dat structureel uit • Zorg voor interactie

Hoe krijg je een groter bereik? Of toch stiekem: “Hoe krijg je meer fans?”

Bron:

Stelling: “Als je ‘likeable’ content plaatst dan groeit je pagina vanzelf”

Hoe creëer je een groter bereik op Facebook? • Synergie met andere media • Adverteren met Facebook Ads • Inzetten bestaand bereik (site, nieuwsbrief etc) • Word of mouth • Participeren in bestaande conversaties • Virale applicaties • Think outside the box!

#1: Bestaande conversaties • Gebruik tool als Mention.net • Zoek voor bestaande conversaties in jouw branche • Meng je in de discussie door waarde toe te voegen (uit naam van je fan pagina) • = Gratis exposure, maar tijdrovend

#2: Inzetten bestaand bereik • “Vind ons leuk” & ontvang [XXX] • Véél betere conversie

#3: “Virale” applicaties • Gebruik “virale” applicaties zoals foto wedstrijden, virale coupons etc • Enkel marginaal viraal (maar nog altijd effectief) • Gebruik tools als WP4FB of WooBox.

#4: Partner met anderen • Samen sterker dan alleen • Werk samen met bestaande Facebook pagina’s • Voeg je in Facebook groepen • Gebruik Graph Search (!)

#4: Partner met anderen

#5: Facebook Ads • Groot volume, maar ook duur. • Houdt kosten en baten in de gaten. • Test verschillende advertentiesoorten (e.g. Promoted posts)

#6: Speel in op trends • Algemene trends – Evenementen, nieuws, etc. – Creëer shareable inhakers. • Nieuwe Facebook features – Destijds: offers – Hashtags, Graph Search etc – First mover advantage!

#7: Wees creatief!

Onthoud: Facebook is NIET de heilige graal. Denk aan je ROI!

Vragen en/of brainstormen?

Contact • Wilco de Kreij • onlinebizz.nl • linkedin.com/in/wilcodekreij •