Summerschool Social Media WEB 2.0 Serious & Educational games Social Netwerksites.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van Web 1.0 over Web 2.0 naar … 3Dinternet Valère Awouters lokaal 3.07 Het internet is in volle evolutie. In de 1ste generatie van het internet.
Advertisements

Monitoring. Monitoring  Wat ‘zegt’ men over je website?  In blogs, op twitter, op een website, in een andere applicatie  Gebruik software om dat op.
Google, vriend of vijand?
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Wat is interactieve marketing?
Workshop ‘kennis’. Moderne media •Computer •Video •DVD •Mobiele telefoon •iPod •internet •Radio •TV •Satelietontvangst •HDTV •Enz….. •Enz……….
Catalogiseren in het digitale tijdperk
Het Internet, achteruit of vooruit? Erik Huizer NOB Cross Media Facilities Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde & Informatica.
Internet world Web 1,2,3.0 Web 1.0 – (statische informatie) * Informatieve websites Web 2.0 – 2004-heden (dynamische informatie) * Discussieforum.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
Inleiding en Ontwerpen voor het semantische web : 2 cursussen
Bibliotheek Hogeschool Zuyd & Social Media Judith van Hooijdonk 25 november 2010.
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
Tijmen Schep. Tijmen Schep Engeland – psychologie en sociologie (weer eens wat anders)
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
E-learning inzetten als vormingsinstrument
Consumentengedrag H 1, 4 HOM.
User Centred Development
Zonder Interface heeft de computer geen gezicht
27 juli 2014hier komt de naam van de presentatie in P 1 Web 2.0 Het "nieuwe" interactieve internet.
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
Apple apparatuur en applicaties woensdag 5 oktober 2011.
Mark Poster Digitally Local Communications: technologies and space.
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
Introductie Social Software Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 15 november 2005.
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
#DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
mei 2008 Jonna Lind Marianne Mantel Jan Lauwen
Wat gaan we doen?  Iets over mij  Iets over leren van tools binnen IAM  Iets over gamemaker.
PASSEND WONEN For me it’s a great honor to be on this international stage, and that I have the opportunity to present for this interesting audience my.
Grip op IT.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Online ontwikkelingssamenwerking Utrecht, December 2008.
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
 Website Sint Liborius vormgeven en vullen  Pagina beheren  Foto’s plaatsen Website over mediawijsheid op Sint Liborius  Theorie mediawijsheid  Leerlijn.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag User-defined characters op de.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1995 Mercy/Vineyard Publishing 1/6 LORD I LOVE YOU (Scott Underwood) 1. Holy are You Lord Heilig.
“An amazing invention - but who would ever want to use one?” (Rutherford B. Hayes in 1877 over de telefoon)
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Waar kom ik vandaan? Open project 2010.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
UNESCO 2003 & 2005 Encounters in cultural (heritage) diversity and sustainable development – 25/1/2016 UNESCO en/in het digitale tijdperk.
Duurzame impact van duurzame bedrijven Sociale impact.
WirelessCity Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
WirelessEnterprise Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
WirelessEducation Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
Inspiratienamiddag Wetenschapscommunicatie
Processing Structured Hypermedia
Sociale Media.
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Muziek - Ricky King - Medley
Rob Heyman and Ilse Mariën
1.2 massamedia en internet
Transcript van de presentatie:

Summerschool Social Media WEB 2.0 Serious & Educational games Social Netwerksites

Leren en Technologie Sebastiaan Jans

Kenmerken van WEB De gebruiker staat centraal Deelnemen, collectieve intelligentie, “wisdom of the crowd” 2.Het web als platform Bereikbaar, waar en wanneer je wil! diensten van iMac, naar iPod, iPhone tot iTV 4.Data, inhoud, informatie, kennis Manipuleer aggregeer her-gebruik creëer combineer deel mashup! 5.Niet is af, alles is BETA End of software release cycle 6.Een rijke gebruikerservaring KISS, mooi, handig, functioneel, simpel, duidelijk

WEB 2.0 … THE MACHINE IS US/ING US Web 2.0 is linking people… … people sharing, trading, and collaborating …

1. De gebruiker staat centraal. Deelnemen, collectieve intelligentie, “wisdom of the crowd” User-generated content (YouTube, …) User-generated filtering (Like, Dislike, …) User-generated organisation (Del.icio.us) User-generated commentary (Blog) User-generated distribution (RSS)

1. De gebruikers staan centraal. Deelnemen, collectieve intelligentie, “wisdom of the crowd”

Kenmerken van WEB De gebruiker staat centraal 2.Het web als platform Bereikbaar, waar en wanneer je wil! diensten van iMac, naar iPod, iPhone tot iTV 4.Data, inhoud, informatie, kennis Manipuleer aggregeer her-gebruik creëer combineer deel mashup! 5.Niet is af, alles is BETA End of software release cycle 6.Een rijke gebruikerservaring KISS, mooi, handig, functioneel, simpel, duidelijk

2. Het web als platform. Bereikbaar, waar en wanneer je wil!

Kenmerken van WEB De gebruiker staat centraal 2.Het web als platform Bereikbaar, waar en wanneer je wil ! diensten van iMac, naar iPod, iPhone tot iTV 4.Data, inhoud, informatie, kennis Manipuleer aggregeer her-gebruik creëer combineer deel mashup! 5.Niet is af, alles is BETA End of software release cycle 6.Een rijke gebruikerservaring KISS, mooi, handig, functioneel, simpel, duidelijk

diensten > enkele tools Van iMac, naar iPod, iPhone tot iTV

En zal het wel zo’n vaart lopen…? Wireless Web Kids Met de PDA / Smartphone de natuur in Dmv interactieve wandelingen leren over fysica, aardrijkskunde, talen, geschiedenis, cultuur,…

Kenmerken van WEB De gebruiker staat centraal 2.Het web als platform Bereikbaar, waar en wanneer je wil ! diensten van iMac, naar iPod, iPhone tot iTV 4.Data, inhoud, informatie, kennis Manipuleer aggregeer her-gebruik creëer combineer deel mashup! 5.Niet is af, alles is BETA End of software release cycle 6.Een rijke gebruikerservaring KISS, mooi, handig, functioneel, simpel, duidelijk

4. Data, inhoud, informatie, kennis Manipuleer aggregeer hergebruik creëer combineer deel mashup!

Kenmerken van WEB De gebruiker staat centraal 2.Het web als platform Bereikbaar, waar en wanneer je wil ! diensten van iMac, naar iPod, iPhone tot iTV 4.Data, inhoud, informatie, kennis Manipuleer aggregeer her-gebruik creëer combineer deel mashup! 5.Niets is af, alles is BETA End of software release cycle 6.Een rijke gebruikerservaring KISS, mooi, handig, functioneel, simpel, duidelijk

Kenmerken van WEB De gebruiker staat centraal 2.Het web als platform Bereikbaar, waar en wanneer je wil ! diensten van iMac, naar iPod, iPhone tot iTV 4.Data, inhoud, informatie, kennis Manipuleer aggregeer her-gebruik creëer combineer deel mashup! 5.Niet is af, alles is BETA End of software release cycle 6.Een rijke gebruikerservaring KISS, mooi, handig, functioneel, simpel, duidelijk

g/dut.htm

B&iw! Srry dak 2L8 b&: b& mt mn nwe gebrde trui Rgns 8ter blyvn Hkn: mst ds 1st nr Oma, om ‘m te ltn mkn! Eerste Nederlandse literatuurprijs voor SMS taal

Slide: 23 Webvolution Connect “TO” Connect “THROUGH” Connect “WITHIN”

Gevaren of opportuniteiten ?

Web 2.0 verbieden?

There is a different kind of logic at work Frand, 2000, ‘the information age mindset’ Computer is NOT technology Internet replaces TV Typing is better than writing Multitasking is a way of life Doing is more important than knowing Connectivity and communication is essential, always-everywhere Trial and error is preferred to conventional logic

Veranderen, Veranderen, en nog …