DE kleefkracht van de AMstelcampus

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Studiecoachbijeenkomst 9
Advertisements

Intervisie: sterkte-zwakte analyse
Jeanine Spierings & Luca Lopes de Leao Laguna HvA Onderwijsconferentie
Realisatie kindcentrum
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
Feedback probleemanalyse. Jullie kijken vooral met de bril van 'overlast’ naar het vraagstuk. "dat kan toch de enige reden zijn voor de HvA om een cadeau.
Groep D: Wout vd Corput, Berend vd Marel, Micky Zondag, Jeroen Prenen, Mohammed Quirimi, Jan Vogel, Davlin Paardekooper 23 april 2013, Procesmanagement.
Een moodboard?.
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
Spotprentinterpretatie Een gedifferentieerde aanpak
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
GPS-SLIDES
WERELDCAFÉS. WAT ROEPT DIT THEMA BIJ JOU OP? WAT MAAKT HET SPANNEND, LEUK/NIET LEUK, BOEIEND OF UITDAGEND? Wereldcafé 1e ronde.
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Medmec 1 herfst Les 3.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Nooit meer hoeven kiezen tussen gekleed en casual!
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Prioriteiten op het spoor komen. Zelf aan de slag ONZE KIJK OP ONZE SCHOOL stap 1: Maak een webschema met als startvraag: Waar zijn we allemaal mee bezig?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
Grote Rekendag a minor problem Vincent Jonker, fi Leo Prinsen, ipabo.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?
Netwerk Nieuw Bouwen “Duurzaam Bouwen, een tijdelijke bevlieging of dé nieuwe manier van bouwen?” Mid Term Seminar RAAK-MKB-project vrijdag 17 juni 2011.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
Workshop Fondsen werven
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Ambiance en binnengaan
Meten en Vergelijken Hoe staat jouw instelling er voor? Cultuur in Beeld Meten en vergelijken Hoe staat jouw instelling er voor? 1 december 2014 Wietske.
Welkom HAVO Carrousel Woensdag 28 januari 2015
Module 2 : Ondernemerschap Door Ingrid van Houwelingen ©2013.
met studievaardigheden
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Nieuwe doelen Waarom: Het is duidelijk waar je naar toe werkt >> motiverend Makkelijker tussentijds reflecteren Start van je portfolio Je weet waar je.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
TWEEDEGRAADS LERARENOPLEIDINGEN DEELTIJD Faculteit Onderwijs en Opvoeding Maart
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Landelijke dag lerarenopleiding Biologie Ecent conferentie 16 mei 2012.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
Deze presentatie gaat over:.  Hallo,  Wij hebben een onderzoek gedaan in de wijk.  Wij hebben uiteindelijk gekozen voor het gebied bij de kinderboerderij.
HAN Centrum voor Valorisatie en Ondernemerschap
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Reuzen & stenen Opdracht:
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Design Thinking Immo Dijkma
Innovatiekracht hbo en mkb Samen sterker staan
Spel en beweging in het onderwijs
Workshop creativiteit
Interventies kiezen is even puzzelen! Muriel Smink Britt Meuter
Toelichting opdracht 271 A/B
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
Workshop Zorg en Technologie
Transcript van de presentatie:

DE kleefkracht van de AMstelcampus Workshop HVA onderwijsconferentie 2013

Inhoud Wie zijn wij? De Amstelcampus Prioriteiten campusontwikkeling Vraag en opdracht workshop

Wie zijn wij? Rob Andeweg: project-/programmamanager HvA Sanne Doelman: projectleider openbaar gebied Anne van den Eijnden: omgevingsmanager programma Amstelcampus Arjan Trommel: bestuursadviseur HvA

De Amstelcampus Intellectueel knooppunt (hotspot), dat de opleidingen verbindt met andere kennisinstellingen en de beroepspraktijk. Een aantrekkelijke plek die boeit en bindt. Kenmerken: Spil in de wijk Open stadscampus Amsterdams Eigentijds Duurzaam

Prioriteiten campusontwikkeling Inhoud (onderwijs en onderzoek) – “van bouw naar ownership” Afronding bouw (specifieke aandachtspunten m.b.t. voorzieningen en infrastructuur) Aantrekkingskracht en kleefkracht Workshop vandaag

Vraag workshop Wat maakt de campus tot een campus? Wat zijn nu katalysatoren voor de ontwikkeling van de Amstelcampus? Wat boeit, bindt en verbindt studenten, medewerkers, ondernemers en buurtbewoners met deze locatie, 24 uur per dag, 7 dagen per week?

De Amstelcampus matrix Sociaal/maatschappelijk Cultureel Economisch Ruimtelijk / fysiek Overig Studenten Medewerkers Buurtbewoners Stakeholders

Opdracht workshop Moodboard Kies minimaal 5 foto’s uit die voor jullie het campusgevoel verbeelden, knip ze uit en plak deze op het foambord. Vul deze aan met woorden of symbolen om het beeld te versterken (10 minuten) Verzin zoveel mogelijk initiatieven die de aantrekkingskracht en kleefkracht van de Amstelcampus versterken en schrijf ze per idee op een post-it (denk out of the box, denk aan de katalysatoren) (5 minuten) Bespreek jullie ideeen binnen de groep en maak een top 3. Plak de post-it op je moodboard of schrijf jullie suggesties bij de foto’s (10 minuten) Presenteer de top 3 plenair en zet elke activiteit in de Amstelcampus matrix (3 minuten per groep)