Inleiding tot de motorola RMA Portal

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders Versie september 2013.
Inloggen in de VREG databank
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters Versie sept 2013.
MAAK JE EIGEN STARTPAGINA MET DEZE WEB 2.0 TOEPASSING Netvibes.
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Dienst « Elektronische Publicaties » e-Depot Demo DIGITOOL 3.0     12.IV.2007 Wanneer u klaar bent, ga door.
Beste klant, Welkom op Modelovereenkomst.nl. Onder de knop ‘Documenten’ vind u al onze documenten geordend in mappen. Klik iedere keer op ‘pijltje naar.
HANDLEIDING ONLINE BESTELLEN. Ga naar en klik op catalogus.
De Altijd meteen aan de slag
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters.
Klik 2x op om internet te openen.. Vul de website meldjeaan.antwerpen.be in en klik op.
Inleiding instructie MijnSmile
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders.
Wegwijs in Belfirst Handleiding voor het gebruik van deze databank en het opslaan van informatie eruit.
Informatie en gebruikershandleiding versie 3.0 Mei 2010 Arthur Kleijn
Feedback applicatie Introductie in het gebruik Aanleiding •Wie? Het betreft de Autorisatie artsen en de eigen Huisarts van de Patiënt •Wat? Het betreft.
Automatic Delivery Rewards Tutorial. Wat is ADR? Automatic Delivery Rewards (ADR) is voor u de gemakkelijkste manier om uw favoriete producten te ontvangen.
Invullen e-profiel Ga naar
Weddeschalen & Weddebijslagen
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
1 nüMaps Lifetime Europe: installatie procedure. 2 Product verpakking.
Wat is Pearson XTRA? De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux
Handleiding Cency.nl Versie april De openingspagina toont foto’s van mogelijke voornemens.
HANDLEIDING: REGISTREREN VAN VACCINATIES Q-KOORTS
Hoe een aanvraag voor het bekomen van een certificaat voor de export van producten bestemd voor diervoeding indienen via internet? 1. Het geschikte certificaat.
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
KMO-portefeuille. Stappenplan: Registreer bevoegd persoon Registreer onderneming Koppelen Inschrijving bij erkende dienstverlener Subsidieaanvraag Mail.
User management voor ondernemingen en organisaties
TELEFONEREN MET SKYPE 11/01/2011
1 LOB workshop.2 Ga naar internet en zoek op:
Werken met een adressenbestand in Word 2010 wo
Klik hier als u voor de eerste keer op de website komt.
Belgacom Bizmail ONEway voor Leveranciers
Exposantentool Handleiding. Stap 1: Start ! Ga naar de link die u via ontving van Sylvie Buydaert. Login met uw: Gebruikersnaam Wachtwoord.
Oefeningen Workshop RIE Gemeenten
Instructie leerling- activatiecode
Wegwijs in Bel-first Handleiding voor het gebruik van deze databank en het opslaan van informatie eruit.
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 Ga naar CRM Personen Kies Open zoekvraag.
Snelzoekgids voor Lync 2013 VERTROUWELIJK. Alleen verspreiden aan partners die een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend. Microsoft verleent geen.
Hoe toegang krijgen tot de nieuwe webapplicatie? Ga naar onze website:
Hogeschool PXL – Elfde-Liniestraat 24 – B-3500 Hasselt Wegwijs in Gopress Handleiding voor het gebruik van de databank.
Zet de telefoon aan en voer je pincode in.
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
DEMO: Hoe werkt de nieuwe registratieprocedure van BEA?. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
Inleiding tot de motorola RMA Portal Maart INHOUD Voordelen RMA Portal navigatie Garantie & contract valideren Nieuw reparatieverzoek indienen Aanspraak.
Subsidie individueel vervoer:
Handleiding: Accessoires aanvragen onder Comprehensive Coverage
Het zoek van onderdelen verbeteren?
Magister voor ouders.
Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens.
Handleiding Mijn Amersfoortse. Inhoud 1.Inloggen Mijn Amersfoortse 2.Overzicht Mijn Amersfoortse 3.Inzien en wijzigen gegevens –Gegevens contracthouder.
2 Online registratietool Handleiding 3 Inhoudstafel Als individu aansluiten bij een groep p 4p 4 Een nieuwe groep aanmaken en beheren p 13p 13 Personen.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Agenda-slide. Starten met het Figlo Platform Figlo Manager instellingen.
Inleiding tot het Repair Order Portaal
Handleiding: Accessoires aanvragen onder Comprehensive Coverage
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
IDDINK BOEKENSERVICE.
Gebruik van Video en het Prospectrapport
Aanvraagproces AMIF.
Auvesta Affiliate validatie
Affiliate Menu - Statistiek
Auvesta Affiliate Aanmelden
Menu - Affiliate Registratie
GOUD is geld de rest krediet
Digitaal wedstrijd formulier
Subsidie individueel vervoer:
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Handleiding NODR Schade App
Transcript van de presentatie:

Inleiding tot de motorola RMA Portal 27 maart, 2014 Inleiding tot de motorola RMA Portal MOTOROLA SOLUTIONS 1

inhoud Voordelen RMA Portal navigatie Garantie & contract valideren Nieuw reparatieverzoek indienen Aanspraak Verzendgegevens Contactgegevens Facturatiegegevens Bevestiging RMA-gegevens Gegevens ingediende RMA’s Reparatiestatus weergeven Plan een afhaling Reparatiestatistieken Prijsopgave goedkeuren

Voordelen 24x7 toegang Online reparatie-aanvragen indienen Afdrukbare vervoersdocumenten Reparatiestatus weergeven Trackinggegevens van zending Afhaaldienst Reparatiestatistieken Prijsopgave goedkeuren Garantie & contractinformatie controleren Meertalige interface Toegang tot productdocumentatie en andere Motorola-informatiebronnen

RMA PORTAL NAVIGATIE Bezoek de RMA Portal via link http://www.motorolasolutions.com/US-EN/Support/Online+RMA/Europe+Middle+East+and+Africa Nieuwe klanten klik op de “PSION” link onder “Registreer u voor een Online RMA-aanvraag” en vul het Nieuwe gebruikersformulier in – klik op Verzenden Wanneer u eenmaal de goedkeuring van uw account ontvangt, dan kunt u reparaties aanvragen via “Psion” onder “Inloggen voor de RMA Portal” Mocht u hulp nodig hebben, neem dan contact met ons op via admin_rma@motorolasolutions.com

RMA PORTAL NAVIGATIE Links naar nuttige pagina’s Andere nuttige links en informatie RMA Portal Actie-Menu Start-menu, vervaldatum wachtwoord en laatste log-ingegevens

Garantie en contract valideren Selecteer “Garantie/contract valideren” Voer hier een serienummer in Selecteer Valideren Resultaten

ONLINE EEN REPARATIE AANMELDEN Selecteer Een nieuw reparatieverzoek aanmaken

REPAIR REQUEST DETAILS Voer een serienummer in Druk op Product zoeken Kies de productfamilie als het serienummer niet voorkomt in het systeem. Uw aanvragen zullen hier vermeld worden alvorens u doorgaat. Selecteer een probleemomschrijving Specificeer het probleem Voeg een extra probleemomschrijving toe. Herhaal de voorgaande stappen als u nog een toestel wilt aanmelden. Wanneer alle toestellen hierboven vermeld worden, klik dan op doorgaan. Klik op Product toevoegen Klik op doorgaan

SHIPPING INFO Om het adres te veranderen naar een ander adres uit onze database, klikt u op “Kies bestaand adres.” Kies “Verander het adres” als u een adres wilt gebruiken dat niet in de keuzelijst voorkomt. U kunt nu zelf een adres invoeren. Mocht u zojuist “Kies bestaand adres” hebben geselecteerd, dan kunt u nu zelf het juiste adres in het keuzemenu zoeken. Mocht u “Verander het adres” hebben geselecteerd, dan kunt u het juiste adres hier invullen. Controleer a.u.b. het retouradres dat op deze pagina weergegeven wordt. Het systeem gebruikt standaard “Gebruik huidig adres” en uw standaard retouradres dat voor uw account is ingesteld. Klik op doorgaan

CONTACTGEGEVENS Om een ander contactpersoon te selecteren uit een keuzelijst uit onze database, kiest u “Kies bestaand contactpersoon”. Om een nieuwe contactpersoon toe te voegen, selecteert u “Verander contactpersoon”. Controleer a.u.b. of de naam, telefoon- en fax-nummer en e-mailadres van de contactpersoon correct zijn. De standaardcontactpersoon is de eigenaar van de RMA-portalaccount. “Gebruik huidig contactpersoon” wordt weergegeven. Klik op doorgaan

ENTITLEMENT Als u het niet met het soort onderhoudsdienst eens bent, selecteer dan “ja” in het keuzemenu om het type onderhoudsdienst te negeren. Selecteer daarna het juiste Servicetype uit het keuzemenu. Als u “Type contractservice” selecteert dan kunt u een contractnummer invullen in het onderstaande veld. Gaat het hier om een herhaalreparatie, dan dient u het RMA-nummer van de vorige reparatie in te vullen in het “Formulier opnieuw”- veld. Klantreferentienummer: Voer uw interne referentienummer in, mocht u die hebben. Reparatiekosten: For Tijd&Materiaal-service reparaties, tonen wij een prijsopgave per toestel aan klanten met een directe rekening voor onderhoudsdiensten. Aan klanten zonder een directe rekening wordt het volgende bericht getoond: "Stuur uw toestellen a.u.b. naar onze reparatiecentrum. Uw Motorola-partner zal een prijsopgave naar u doorsturen zodra wij het toestel ontvangen". Contractinformatie toont wat voor soort onderhoudsdienst er aan dit serienummer gekoppeld is. Klik op doorgaan

FACTURATIEGEGEVENS Als de factuurgegevens onjuist zijn, selecteer dan a.u.b. "nee" in de keuzelijst en klik daarna op Doorgaan. De Motorola Solutions Support Desk zal u contacteren met verdere instructies. Als u geen directe rekening heeft bij Motorola Solutions, dan zal het factuuradres van uw Motorola-partner getoond worden. U kunt dit adres niet veranderen. Controleer uw factuurgegevens op de Factuurinformatie-pagina Klik op doorgaan

BEVESTIGING RMA-GEGEVENS Controleer a.u.b. de productgegevens, retouradres en contactgevens op de RMA-info bevestigen-pagina. Klik op RMA verzenden

GEGEVENS INGEDIENDE RMA’S Klik a.u.b. op RMA afdrukken onderin om het vervoersdocument (RMA-formulier) voor uw toestel(len) af te drukken. Stuur de defecte toestellen naar Motorola Solutions ter reparatie met het RMA-formulier. Als er een prijsopgave op het RMA-formulier is en u stempelt en ondertekent het, dan kunt u het gebruiken als een inkooporder. Dit is mogelijk voor alle landen in de EMEA regio, behalve voor het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika waar bedrijven volgens de wet verplicht zijn papier te gebruiken met een officieel briefhoofd.

GEGEVENS INGEDIENDE RMA’S MEERDERE TOESTELLEN AANVRAAG VOOR MEERDERE TOESTELLEN – bekijk / print de RMA formulieren:   Op het ingediende (Taakinfo) -pagina: Om het complete RMA-formulier met alle serienummers weer te geven, drukt u op “Druk alle RMA's af”. Door dit te doen ziet u een RMA-formulier met alle serienummers die u gelogd heeft. Als u elke reparatie apart wenst weer te geven / te printen: Ga dan naar "Reparatiestatus weergeven" en klik dan op "RMA#" of naar de aanvraag die u wenst te zien. De details van deze specifieke aanvraag zullen verschijnen. Volg dezelfde stappen als hierboven om voor elke aanvraag een apart formulier af te drukken of klik simpelweg op “RMA afdrukken”.

REPARATIESTATUS WEERGEVEN Om RMA-aanvragen weer te geven die u de laaste 30 dagen heeft aangemaakt, klikt u op “Reparatiestatus weergeven” in het hoofdmenu op de hoofdpagina. Per pagina worden er tot en met 10 RMA-aanvragen weergegeven. Klik op “Reparatiestatus weergeven” Selecteer een tijdsperiode Klik op een RMA-nummer om alle details weer te geven voor ieder RMA-nummer. Voer een RMA-, serie-, klantreferentie- of PO-nummer om sneller te zoeken. Status update

Klik op “Reparatiestatus weergeven” SCHEDULE PICKUP Als uw toestellen gedekt worden door een contract inclusief vooruitbetaalde ophaaldienst, dan kunt u via de RMA portal een afhaling plannen. In alle andere gevallen zult u doorgestuurd worden naar de webpagina van de desbetreffende koeriersdienst waar u een afhaling kunt afhaling kunt plannen. De ophaaldienst wordt de klant zelf betaald. Klik op “Reparatiestatus weergeven” Klik op de trackinglink om verder te gaan naar de webpagina van de koerier.

PLAN EEN AFHALING – contract inclusief ophaaldienst Zoek het afhaaladres of kies een van uw afhaaladressen en vul de onderstaande velden in Klik op “Plan een afhaling”

PLAN EEN AFHALING – contract inclusief ophaaldienst Klik hier om de Verzendlabel af te drukken

REPARATIESTATISTIEKEN Specificeer het soort reparatie Klik op “Reparatiestatistieken” Selecteer een begin en einddatum Selecteer de producten waarvoor u een tabel wilt samenstellen. Gebruik “Alles selecteren” om alle beschikbare producten te selecteren en “Alles verwijderen” om alle voorgaande selecties te verwijderen. Kies het type tabel Kies hier het soort tabel en zijn breedte. Selecteer een Site waarvoor u de tabel wil samenstellen. Klik op “Algemeen Overzicht”

REPARATIESTATISTIEKEN VOORBEELD

PRIJSOPGAVE GOEDKEUREN Klik op “Goedkeuren” om een prijsopgave te accepteren Klik op “Keur de prijsopgave goed” Voeg een ”PO nummer” toe Klik op “Weigeren” om een prijsopgave te weigeren Vink dit vakje aan om akkoord te gaan met de Algemen Voorwaarden Lees de “Algemene Voorwaarden”

PRIJSOPGAVE GOEDKEUREN Wanneer u "Weigeren" selecteert, heeft u twee opties: “Afwijzen/Return” om het toestel ongerepareerd te retourneren of “Afwijzen/Scrap” om Motorola toestemming te geven het toestel te slopen. Klik op OK om uw keuze te bevestigen

TIPS & TRUCS Wat als u op “Nee” drukt tijdens het loggen Als u heeft aangegeven dat het contract of de factuurgegevens onjuist zijn tijden het loggen van uw RMA-aanvraag, dan zal de Psion Support Desk u contacteren. Ondersteuning nodig bij het gebruik van de RMA portal Wanneer u tegen problemen oploopt bij het gebruiken van de RMA portal, kunt u contact opnemen met de Psion Support Desk via e-mail, wij zullen u dan met veel plezier helpen.In het geval dat de RMA portal een foutmelding weergeeft, neem dan a.u.b. een print screen van de melding en stuur die dan mee in de bijlage.

USEFUL LINKS Support Online RMA - Europe, Middle East & Africa admin_rma@motorolasolutions.com Online RMA - Europe, Middle East & Africa http://www.motorola.com/Business/US-EN/Support/Online+RMA/Europe+Middle+East+and+Africa

DANK U WEL… 26 iProtect Classification as Appropriate MOTOROLA, MOTO, MOTOROLA SOLUTIONS and the Stylized M Logo are trademarks or registered trademarks of Motorola Trademark Holdings, LLC and are used under license. All other trademarks are the property of their respective owners. © 2010 Motorola, Inc. All rights reserved. 26