IPad op Bos en Vaart Kinderen van nu groeien multimediaal op.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond 22 april 2013
Advertisements

Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
IB, ICT en Directie samen in zee. De formule voor alle onderwijs vraagstukken Lp + Lm = Lr U+I = Lm2.
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
Succesvol in onderwijs met ICT
Copy + Gisteren deed ik vervelende ontdekking. Al jaren heb ik een goed idee om een onderneming op te zetten. 2 jaar geleden had ik geen opdracht en begon.
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
MBO passend onderwijs
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
de ouderbetrokkenheid vergroten
“Positief op weg” Positive Drive & Fietsberaad Breda, 13 juni 2013.
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Werken met ontwikkelingsplannen
1zorg-route.
Groepsouderavond 10 september. Agenda uurkoffie en thee uurWelkom door directeur Korte inleiding uurBezoek in de klas van uw kind
Informatieavond Start uur Welkom in groep 6.
Welkom in groep 8M Het laatste jaar van de basisschool!!!!!!
GRAAF HUYN COLLEGE.
OUDERAVOND 16 september uur Van harte welkom Wie zijn er allemaal (extra) actief op school: uur ouderraad uur medezeggenschapsraad.
Info-avond groepen 6.
Welkom in groep 6.
Informatiebijeenkomst donderdag 8 januari uur
C LUSTER ICT Efficiënter werken door gebruik van ICT.
Regels kun je omzeilen, principes niet.
De Moderne Onderwijsmedia
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
Welkom op de informatieavond
W ELKOM ! Bij de informatieavond van groep 7. V OORSTELLEN Wie ben ik? Wat vinden wij belangrijk? Contact met ouders  /
Infoavond groep 7 7 september  Wie zijn wij?  Rekenen  Wereldoriëntatie  Engels  Weektaken  Huiswerk en agenda  Natuurkamp  Verkeersexamen.
Stoomcursus Zwolle. Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Didactische uitgangspunten van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Voortgang monitoren, evalueren en bijsturen.
Welkom in groep 5. In groep 5 is veel nieuw voor de kinderen.
Informatieavond groep 4 en 5
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
W ELKOM IN GROEP 6 Informatieavond dinsdag 22 september Nikki de Jong Anja Scheerens.
Customize!.
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
Informatieavond Groep 8.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
en het leerlingvolgsysteem
Differentiëren in de Franse les
Welkom!. Een voorstellen: Een voorstellen: Even voorstellen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Resultaten van de Monitor de Bibliotheek op school 2015 School X.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Informatieavond groep 4 September 2013 Aletta Geuzinge Hannie van Hasz.
Informatieavond Algemene informatie Rondje voorstellen: Tamara: maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag Peter: donderdag * Digiduif Informatie.
Welkom in groep 5MR Informatieavond 12 september 2016.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Welkom.
Presentatie ouderbijeenkomst
De nieuwe school Impressie.
Formatief versus summatief
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Hoe koppel je preventie voor kinderen aan een aanpak voor ouders?
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Informatieavond september 2016
Van rapport naar portfolio
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
Informatieavond groepen 8
Doubleren.
groep 5 …………………….…….…….…….…….…….……...
Doubleren.
Transcript van de presentatie:

iPad op Bos en Vaart Kinderen van nu groeien multimediaal op.

onderwijs op maat zelfstandig werken groepsplannen We geven op Bos en Vaart ‘modern klassikaal onderwijs’. Binnen dit onderwijs is er ruimte voor differentiatie. visie onderwijs op maat zelfstandig werken groepsplannen

effectiever onderwijs (differentiëren, onderwijs op maat) vergroten betrokkenheid van de leerling (motivatie) vergroten ouderbetrokkenheid (iPad mee naar huis) vergroten eigen verantwoordelijkheid voor werk efficiënter gebruik van ict-faciliteiten doelstellingen zorgvuldig omgaan met dure ict-apparatuur leerprestaties zijn minimaal gelijk of beter vergroten effectieve leertijd verantwoord omgaan met interactieve (social) media concentratie verbetert

stappenplan

En er zijn ook eerst 0-metingen gedaan Vragen uit de Kwaliteitsmeter.

Hoe betrekken we ouders bij deze pilot? Finn: toen mijn vader MotionMath geprobeerd had op mijn iPad heeft hij meteen op alle telefoons en iPads in huis deze app gezet. Bij het ontbijt was hij al weer bezig met MotionMath. Tijn: toen ik de iPad als huiswerk mee naar huis kreeg, moest mijn vader lachen om de breukenapp. Hij vond het lachen dat je ervan kan leren. En mijn zus is jaloers. Hoe betrekken we ouders bij deze pilot? Infoavond voor start pilot Nieuwsbrieven iPad mee als huiswerk Businessplan -> MZR/Ouderraad

Hoe wordt er met de iPads gewerkt? iMovie

Demo muziekles met iPad

2. Evaluatie eind 1e jaar Vergroten betrokkenheid kinderen + beter gemotiveerd iPad is een aantrekkelijk, eigentijds onderwijshulpmiddel, apps zijn uitdagend (scores, levels, prijzen, beloningen + regelmatig nieuwe apps (afwisseling) + kinderen vertellen zelf dat ze door de iPad school leuker vinden + leerling enquête (Kwaliteitsmeter)

7. Leerprestaties zijn gelijk of beter + In de startfase van de iPads gaan de leerprestaties niet ten koste van het experiment. De resultaten van rekenen, begrijpend lezen en spelling zijn op hetzelfde niveau gebleven. Effecten voor lezen en spelling nog niet meetbaar door te kort gebruik iPad + Resultaten automatiseren van ‘tafels’ zijn bevredigend

9. Verantwoord omgaan met interactieve (social) media + Kinderen weten de do’s en don’ts van gebruik iPad in de klas (voorbeeld: foto maken… eerst vragen; foto bewerken… eerst vragen) + Door de kinderen zelf is een protocol opgesteld en aangenomen. Dit protocol gaat mee naar groep 7 - Protocol is nog niet met ouders gecommuniceerd

Realisatie overige doelstellingen Effectieve onderwijs Vergroten ouderbetrokkenheid 4. Vergroten eigen verantwoordelijkheid voor leerproces 5. Efficiënter gebruik van ict-faciliteiten Zorgvuldig omgaan met dure ict-apparatuur Vergroten effectieve leertijd 10. Concentratie verbetert

Bron: Kennisnet, september 2013

2013 -2014 Uitbreiding naar groep 7 – aangepaste doelen - Groepsplan (meer differentiëren, maatwerk/adaptief) - iPad delen met andere groepen - geschiedenis - socrativ -> mening peilen/toetsen - instructiefilmpjes - onderwijsmogelijkheden verder ontwikkelen Eindevaluatie 2e jaar -> besluit doorgaan of niet Bij positief besluit -> aandachtspunten: - financiering - balans in ambities met realiteit