persoonlijke presentatie op uw omzet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van eigen onderzoek
Advertisements

Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
Bijeenkomst Fairtrade Gemeenten Het benaderen van bedrijven
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Sollicitatiegesprek.
Regelt Goed en Snel uw Project Resultaat Z-teams Corporate Value Proposition v09 1. Realisatie van uw éénmalig project met een expert team - Snel geregeld.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
De kracht van MySolution
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Een startersgids voor innovatie
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
CanDo Coaching.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
WELKOM.
Social media presentatie
WOW: enqueteren bij Jumbo
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Praktijkervaring en reflectie
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Talent in Ontwikkeling
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Anders kijken, anders doen
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Een vergadering organiseren
Les 5: Het marketingplan
Vergadering Personeelsdienst
Commissie voor vrijwilligerswerk
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

persoonlijke presentatie op uw omzet Seminar Het effect van persoonlijke presentatie op uw omzet Anita ten Hoff

Onderwerpen Seminar “Het effect van persoonlijke presentatie op uw omzet” Uw toegevoegde waarde Zorg dat de markt u kent Wat willen klanten? Benut uw netwerk

Visitekaartje Zorg dat u uw ‘pitch’ gereed hebt organisatie – activiteiten – toegevoegde waarde – eigen rol Oefen dit geregeld met uw team, met uw medewerkers en leer van elkaar Laat blijken dat u uw vak leuk vindt, benoem uw passie Benut de referentietechniek Wat ik veel tegenkom in de detailhandel is … Klanten met een vijver stellen me geregeld de vraag … Een issue dat vooral in de kinderopvang voorkomt is … Pas uw taalgebruik aan aan uw gehoor (wel/geen vakjargon) Check of ‘het plaatje’ en ‘het praatje’ kloppen Benoem de toegevoegde waarde van uw product/dienst

Toegevoegde waarde Dus niet alleen WAT u levert “Wij leveren een systeem van zonnepanelen van 250 Watt piek, gecombineerd met 2,2kW omvormer en enkele optimizers …” Maar ook wat het VOORDEEL is voor de klant: “ … waardoor u € 100,00 per maand aan energiekosten kunt besparen …” WAT “De aangeboden panelen zijn van het merk Yingli Solar en zijn volledig zwart … ” VOORDEEL “… wat optisch het beste past bij uw zwarte dakpannen…”

Toegevoegde waarde & contracteren BENOEM HET VOORDEEL voor de klant, het effect Wij leveren een systeem van zonnepanelen van 250 Watt piek, gecombineerd met 2,2kW omvormer en enkele optimizers … (Effect) ... waardoor u € 100 p mnd aan energiekosten bespaart OEFEN thuis, op de zaak, in de auto met voorbeelden Deze aanpak leidt tot … Een proces waardoor de resultaten … Een methode die bijdraagt aan … CONTRACTEER wanneer er interesse is Stap 1: Je geeft aan dat .../in de markt zie je vooral dat …(effect) Stap 2: Wij hebben een aanpak die ervoor zorgt dat … (effect) Stap 3: Wat vind je ervan om hier eens samen naar te kijken zodat … (effect)

“Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg”

Succesfactoren Laat uw toegevoegde waarde zien Zorg dat de markt u kent

Zichtbaarheid Zorg voor voldoende contactmomenten met uw klant (verjaardag, feestdagen, vakantie, artikel in media, geboorte) en bel, mail, sms, kaartje, bloemetje, stuur een aardigheidje. Klant en prospect moeten u ervaren: 10 voor 10 actie, bel bijvoorbeeld op maandag vóór 10 uur 10 klanten/prospects. Informeer uw klanten structureel, bijv. met een nieuwsbrief. Stuur informatie door aan uw klant (artikel FD, bericht op internet, onderdeel digitale nieuwsbrief) met persoonlijke noot. Organiseer voor uw klanten een Ronde Tafel over een thema, bijvoorbeeld voor dga’s, hr, zzp-ers, ouders, etc. Laat u zien/horen bij lokale gelegenheden, bijvoorbeeld Editie Leerdam, VOS, IVL, KvK, Timmerdorp, etc. Benut nieuwjaarsrecepties, ondernemersavonden, thema-avonden lokale bank, tractor pulling events, etc.

Zichtbaarheid Schrijf een interessant artikel voor een (vak)blad. En stuur dit artikel ook naar lokale pers en naar uw eigen klanten. Laat u interviewen over uw business en TW in de lokale media, voorbeeld het Kontakt, Vakvrouwen in beeld. Word lid van een netwerk, serviceclub of bedrijvenkring. Ga samen met uw relatie naar bedrijvencontactdagen, Week van de Ondernemer, etc. en benut elkaars contacten. Benut het netwerk van uw klant, leg uw netwerken naast elkaar en laat u door uw klant introduceren. Presenteer bij een event van uw relatie of organiseer samen een event, voorbeeld Van Noord, Rabobank, Lifestyle Event, workshops. Benut ook relatiegeschenken om ‘zichtbaar’ te zijn; theedoos met logo, paraplu, schrijfmap, klok om bij de tijd te blijven, etc.

“Succes begint waar de meesten al lang zijn opgehouden”

Succesfactoren Laat uw toegevoegde waarde zien Zorg dat de markt u kent Weet wat klanten willen 5000 bedrijven, 50 redenen, 5 kiezen

Wat willen klanten? 92% aandacht 88% initiatief 81% meedenken 77% afspraken nakomen 75% fouten herstellen 75% deskundigheid 67% voor vol worden aangezien 59% eerlijk behandeld worden En dat ERVAART uw relatie tijdens de contactmomenten met u!

Aandacht & initiatief Bespreek de ‘wakkerligpunten’/uitdagingen van uw relatie en draag oplossingen/suggesties aan. Weet welke klanten de meeste omzet doen (dit zijn niet altijd dezelfde klanten als die de meeste aandacht vragen). Differentieer in aandacht. Bel uw klant, prospect van te voren om de bespreekpunten vast te stellen en vraag naar specifieke onderwerpen/vragen (resultaatgericht). Bespreek (het effect van) marktontwikkelingen. Stuur na afloop een kort verslag met de gemaakte afspraken. Koppel de ene relatie aan een andere relatie bij specifieke issues. Bel een week na het voorstel, check welke vragen + hoe verder? Contracteer (Als ik deze zaken in de offerte verwerk, gaan we dan zaken doen?) en vraag om de opdracht.

Meedenken & deskundigheid Check de tevredenheid van de klant: wat gaat goed in de samenwerking en wat kan beter? Bel na het verstrijken van de betalingstermijn zèlf met uw contactpersoon. Check bijzonderheden. Denk mee in oplossingen. Doe aan nazorg. Bel ook ná een opdracht om te horen hoe het gaat en geef tips. Blijf in contact, onderhoud de relatie, stuur info toe. Laat uw deskundigheid blijken in het gesprek (referentietechniek) Wat ik veel tegenkom in de detailhandel is … Een issue dat vooral bij de kinderopvang voorkomt is … Ken de aandachtsgebieden per contactpersoon, maak uw voorstel maatwerk. Attendeer uw relatie op www.ted.com of www.managersonline.nl Laat zien dat u uw werk leuk vindt!

SUCCES voor WERKEN komt, “De enige plek waar SUCCES voor WERKEN komt, is in het woordenboek”

Succesfactoren Presenteer uw toegevoegde waarde Zorg dat de markt u kent Wat willen klanten? Benut uw netwerk

Benut uw netwerk Leer van elkaar, plan met een collega uit de branche een afspraak, zoek ‘de verschillen’ (kosten, marktbewerking, internet). Plan structureel tijd in voor acquisitie. Is dit niet ‘uw ding’? Plan tijd in met een collega/ander die acquisitie leuk vindt/die er goed in is. Copy - paste & deel, wat bij een ander werkt kan voor u ook succesvol zijn. Benut een netwerkmoment (zoals vandaag). Bepaal hoeveel nieuwe mensen u wilt leren kennen en welke mensen u wilt leren kennen. Laat u voorstellen via een bevriende relatie of iemand van Van Noord. Stel niet alleen vragen over de business, maar ook over de persoon, zorg voor ‘de klik’: Hoe lang ben je al zelfstandig/actief in deze branche? Wat vind je daar vooral leuk aan? Waar ben je trots op? Stuur nieuwe contacten iets toe waar ze wat aan hebben (effect).

Bekendheid vergroten binnen netwerk Word lid van een netwerk dat u leuk vindt. Ga zo vaak mogelijk naar de bijeenkomsten/vergaderingen. Vervul een bestuursfunctie. Organiseer een activiteit, lezing bij uw bedrijf. Of organiseer een bedrijfsbezoek. Leid een activiteit van het netwerk (mvo). Presenteer een onderwerp op bijzondere wijze. Schrijf een artikel of column in een netwerkblad. Bizz Cooking (koken met zakenrelaties). Organiseer een Ronde Tafel over een bepaald thema. Help nieuwe leden op weg en stel ze aan anderen voor. Bied uw hulp aan aan andere leden op basis van uw expertise.

“Ondernemen is als zeilen. Ook met tegenwind kun je vooruitgaan”

Succes! Boekentips Ondernemen is gewoon DOEN – Wouter van Burgeler Succes in zaken – Richard Branson De klantenfluisteraar – Jan van Setten Maak een fan van uw klant – Ken Blanchard

Voor meer informatie, bel of mail gerust Voor meer informatie, bel of mail gerust! Anita ten Hoff Mobiel 06 53 78 24 31 Mail anita@tenhoffadvies.nl