het speelkwartier is over

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Verborgen vormen van pesten
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Wegwijs in social media land
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
Het Horizon College en R.O.C. van Amsterdam heten u van harte welkom
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
nadat je dit gelezen hebt!!!
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
de ouderbetrokkenheid vergroten
Sociale media op school
Sneak Preview Socious Neem een kijkje in de nieuwe community van Ngi-NGN.
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Start met twitteren een handleiding voor beginners Huib Koeleman, augustus 2010.
Enquête.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Het nieuwe solliciteren:
Social media presentatie
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Altijd online!.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
UVW LinkedIn Presentatie
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Winkelstraat de Heurne
Mediagedrag van Millennials
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
‘Boost je Business met LinkedIn’
Onderzoek in Apps.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
© UNIEK IN DE KLAS.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

het speelkwartier is over sociale media in de wijk het speelkwartier is over

online contact (doelen) in stappen… FB & twitter: wel / niet PAUZE even voorstellen… sociale netwerken online contact (doelen) in stappen… FB & twitter: wel / niet PAUZE aan de slag (de praktijk) vragen klaar

mijn digitale wereld

sociale netwerken

Ik deel Ik zoek Ik wil Ik vraag

ik zoek …

Transparant Simpel Direct Participatief Always on Niet-hierarchisch Niet stuurbaar

communicatie

communiceren

evolutie van communicatie Informatie krijgen van je buren / je omgeving Informatie krijgen van verre plaatsen De keuze krijgen wanneer je het wil zien Ruimte krijgen om commentaar te leveren Zelf zender worden van informatie, zelf de informatie zijn Traag Passief Intens Snel Actief Vluchtig

…en aandacht de nieuwe schaarste communicatie is aandacht …en aandacht de nieuwe schaarste

met wie communiceren we? Via informele bijeenkomsten Via gezinsactiviteiten Via formele correspondentie

communicatie samengevat traag | passief | intens snel | actief | vluchtig aandacht is de nieuwe schaarste abstract concreet wereld | land | stad | wijk | straat | huis | bewoner massa | interpersoonlijk | massa interpersoonlijk homogene groepen individu met pers.leefstijl

online contact (doelen)

zenden

interactie dagboek nieuws film foto geluid storytelling

bron en platform tegelijk

marktaandelen Nederland

uniek bezoek per maand

actieve leden Nederland

jongere gebruikers Maar liefst 91 procent van de Nederlandse jongeren is actief op sociale media (= top EU). Het aantal jongeren (16 tot 25) dat gebruik maakt van sociale netwerken stijgt nog steeds en neemt af met leeftijd na 25e. Tussen hoog- en lager opgeleiden bestaat vrijwel geen verschil in deelname. Er zijn net zoveel vrouwen als mannen actief al is er wel verschil in gebruik.

oudere gebruikers Nederland telt inmiddels zo’n 6 miljoen senioren (1 op 3 is ouder dan 50). Van de 55-65 jarigen zit ruim 8 op de 10 mensen regelmatig op internet, waarvan ruim drie kwart dagelijks. Van de 65-75 jarigen is bijna 6 op de 10 online, 94 procent van deze groep zelfs dagelijks of wekelijks. De helft gebruikt sociale netwerken. Het snelst groeiende segment op social media? De 65-plusser!

In stappen

Stel een doel, bepaal je strategie en kies je kanaal / kanalen Luister naar wat men over je zegt Leer van voorlopers / anderen: wat doen ze, hoe communiceren ze en hoe binden ze klanten? Start in je eigen netwerk: reageer op stellingen en discussieer mee

Communiceer: start de dialoog en reageer snel en open, in een vorm die past bij het middel Kijk breder: werk niet alleen aan je eigen middelen, maar doe mee met anderen Monitor je acties, maak ze meetbaar en schaaf ze zonodig bij (na stap 1)

Facebook & Twitter (+ do’s/dont’s)

Facebook Facebook is een sociale netwerksite (opgebouwd rond groepen) voor onder andere vrienden, scholieren, studenten en werknemers. Je kunt gebruik maken van de netwerken van vrienden om nieuwe contacten op te doen. Facebook vooral voor informeel gebruik. Jonge mensen gebruiken het steeds meer als dagboek.   Steeds meer professionals ontdekken FB. Er zijn tal van apps om je kennis te delen, je successen zichtbaar te maken of expertise in te winnen om je werk beter te doen of om nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Maar ook een evenement of een groepspagina is heel makkelijk te maken.

Facebook Doen (tips): Zorg voor interessante content in woord en beeld +updates Goed profiel geeft houvast en uitstraling (en geeft fans) maak je FB pagina bekend: offline! gebruik je eigen website voor goede verwijzing reageer snel: ook buiten kantoortijden + professioneel

Facebook Niet doen: “Omdat iedereen er op zit” (geen doelen stellen) Alleen zenden, niet interacteren Té lange reactietijd op vragen en posts van anderen Posten vanuit een andere naam/profiel Kritische opmerkingen verwijderen (maar wél modereren) Uitgebreide teksten en uitleg (gebruik je website)

Facebook Profielpagina (persoonlijk) Groep (interessegebied) Bedrijfspagina (organisatie, beheer) Hoe zou jou team zich willen presenteren?

Facebook Profielpagina = -5000 vrienden, geen logo, Bedrijfspagina = onbegrensde fans, bedrijfs- info, toepassingen als YouTube, LinkedIn, Twitter, Slideshare, enz, meerdere beheerders, zichtbaar in de zoekmachine, voor iedereen toegankelijk ook als ze nog geen fan zijn, enz.

oftewel: activeer je fans…

… en maak je boodschap viraal!

Twitter Twitter is een internetdienst waarmee je via je computer of smartphone korte berichtjes publiceert die voor een heleboel andere mensen tegelijk toegankelijk zijn. Het plaatsen van berichtjes heet twitteren en een berichtje heet een tweet. Dit verklaart ook het logo, namelijk een klein vogeltje. Het belangrijkste van Twitter: je bent voortdurend op de hoogte hoe kennissen, klanten of collega's over iets denken. En dat kan interessant zijn voor jezelf. Je hebt zelf de regie over wat je wilt delen. Ook beslis je zelf wie je volgt, dus wie interessant is voor jouw netwerk.

Twitter De dingen die je doet: Zorg voor interessante content in 140 tekens Hou het bij 1 onderwerp (branding) Ga de dialoog aan! Webcare (er wordt over je gesproken) Twitter correct (gedragscode is positief)

Twitter De dingen die je niet doet: Twitteren als je niks te melden hebt (goedemorgen) Generaliseren (de Groninger is…) Naar anderen wijzen (de gemeente moet…) Belerend zijn (vrije mening) Negatief zijn (schelden, mopperen, grove woorden)

Twitter Retweeten stimuleren (om te zorgen dat mensen je bericht lezen en nieuwe volgers te krijgen) RoegenRoem De flyer van 'Vuurtje?' nu online, check it out en meld je aan: http://bit.ly/ij4Yax RT dit bericht en maak kans op gratis deelname! 4 hours ago Favorite Retweet Reply

Twitter Vraag en aanbod op gang brengen en houden (zonder tegenprestatie) SabineBurkunk Kent iemand een jonge Groningse schilder? Representatief type gezocht voor fotoreportage in tijdschrift. #durftevragen MarleenvdWerff @SabineBurkunk De perfecte kandidaat: Michel Velt. Maakt prachtige schilderkunst: kleurrijk, 3d etc. Leuke gast. http://ow.ly/52JT5

Twitter Netwerken, informatie en tips uitwisselen (op basis van interesse) SergeArnold @joskruit @MarleenvdWerff ik was vorige week op een symposium vd NHL in Leeuwarden en toen gebruikte ze jullie forum als voorbeeld.leuk! JosKruit @SergeArnold Leuk dat je er op terug komt. Zijn jullie ook met vergelijkbare dingen bezig bij #Woonfriesland?

Twitter Naar je website en/of activiteit lokken (en zo een grotere groep deelnemers krijgen) GaaikeEuwema Eerste digitale bewoneradviesgroep een succes! 'ik durfde veel meer te zeggen dan in een echte vergadering' Lees het op:http://bit.ly/ijCFKx 8 Feb Favorite Reply Delete

Zeg wat je doet en doe wat je zegt