OMP’s in BB (One-Minute-Papers in Blackboard)  Aanleiding  Oud vs Nieuw  Onderwijskundig effect  Implementatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Advertisements

I love you.
A/AN Review. HOW DOES IT WORK? Op elke dia krijg je zometeen een vraag te zien. Vervolgens staan daaronder twee of drie antwoordmogelijkheden. Deze antwoordmogelijkheden.
donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
User Centred Development
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Woordvolgorde met woorden van tijd
Grammar Chapter 3 – G3 One en Ones.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Woorden als or, and, but, when, because, so en since gebruiken we om twee zinsdelen te koppelen. Voorbeeld in het Nederlands: De dvd was erg duur maar.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
I hurt myself today to see if i still feel. Ik deed mijzelf pijn vandaag, om te zien of ik nog gevoel heb.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Why me Lord? Waarom ik Vader. What did I ever done? Wat heb ik ooit gedaan.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Sunday, 19 April 2015 zondag 19 april 2015 Click Klik.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Friday, 24 April 2015 vrijdag 24 april 2015 RADIO JEFKEN 75 A Thousand Kisses Deep 6’28’’ Benedectine Monks 4’39’’ E Tu 4’45’’ Exaltation de la Croix.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Deltion College Engels A1 Lezen/ Schrijven [Edu/001] thema: you’ve got mail can-do : kan korte, eenvoudige berichten begrijpen/ kan een korte mededeling.
WHY ME LORD WAAROM IK HEER. What did I ever done? Wat heb ik ooit gedaan.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Nieuwjaarssonnet 2011 Geven en Nemen New year‘s sonnet 2011 Give and Take © paul verstraete 2011.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Wisselen?
Mijn weg voelend door het donker geleid door een kloppend hart Ik weet niet waar de reis gaat eindigen Maar ik weet wel waar het begint.
Vrijwilliger voor de S.I.R.O Woonzorgcentrum Sinnehiem in Haulerwijk Sinnehiem Radio omroep is met spoed op zoek naar een vrijwilliger. Een vrijwilliger.
Scriptie workshop GW Renske de Kleijn Centrum voor Onderwijs en Leren (COLUU) Onderwijsadvies en Training 17 maart 2014.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Broederschool Roeselare
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Applied Sciences Teacher of the year Genomineerden
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Muziek - Ricky King - Medley
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
Kracht van kwetsbaarheid
English 23 April 2018.
California Blue San Diego
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Transcript van de presentatie:

OMP’s in BB (One-Minute-Papers in Blackboard)  Aanleiding  Oud vs Nieuw  Onderwijskundig effect  Implementatie

Begrijpen = ‘Performance’

Begrijpen = Context

college Algoritmiek: Oud vs Nieuw  2 STP = 3 ECTS  6 x 2 uur hoorcollege  2 dagdelen praktikum opgaven maken, met assistentie  Zelfwerkzaamheid: tentamenvoorbereiding  2 STP = 3 ECTS  6 x 2 uur hoorcollege  Zelfwerkzaamheid: 5 OMP’s >5 Individuele opdrachten 1 Groepsopdracht (duo) Tentamenvoorbereiding

Effecten …  Rendement van DLO = % voldoende inclusief herkansing  Rendement van OMP (+ opdrachten) = % voldoende inclusief herkansing ‘94‘95‘96‘97‘98‘99‘00‘01‘ Start Topclass / Blackboard BIO‘01‘ LST‘01‘

Effecten …  …zonder slijmerig over te komen wil ik u graag even melde dat ik het voortgang van het studieonderdeel AB tot nu toe zeer prettig vind. De communicatie is uitstekend, het schriftelijke materiaal prima, de docent erg motiverend en er wordt snel en adequaat gereageerd op reakties van studenten. Als het tentamen nou ook nog zo gaat heb ik niet te klagen..  For starters, I have a learned a lot !!! It took a while to get really used to pseudotaal but im starting to get the hang of it. … In general the ‘opdracht’ was a lot of fun and VERY ‘leerzaam’.  I was wondering if perhaps there is a way of getting some feedback on the homework that we have been handing in. I understand that this will be an immense amount of extra work on your behalf, but it would be nice to know where im going wrong on Opgave 7 if I don’t get it right by the end of tonight. Perhaps you could give feedback on request only, and maybe just only a small clue as to where we might be going wrong –so that we can learn from our mistakes.

Effecten …  Ik vond het bespreken van de opdrachten heel erg nuttig. Hierbij herken je toch veel fouten die je mogelijk zelf ook zou kunnen maken. Deze manier van bespreken is voor mij totaal nieuw maar zeker heel effectief. Je wordt op deze manier veel beter bij het college betrokken waardoor je niet alleen beter oplet maar ook een grotere drang heb het college te begrijpen. Dit werkt voor mij perfect.  Het inleveren van de opdrachten en one minute paper is een goede manier stof wekelijks bij te houden en niet tot het laatste moment voor het tentamen te wachten.  Het gebruik van blackboard in deze cursus vond ik zeer goed. Meeste docenten maken helemaal niet of slechts een beetje gebruik van de mogelijkheden die deze omgeving bied. In deze cursus is blackboard echter het centrum van communicatie en informatieuitwisseling geweest.

Effecten …  Maar nogmaals, ik zie het vak als een voorloper op en misschien was het dan beter geweest om direct met C++ aan de slag te gaan ipv met pseudotaal. Maar de manier waarop, met de opdrachten en werkgroepen vond ik zeer aangenaam en doeltreffend.  Ik vind de vorm van college en opdrachten op blackboard een goed idee. Zo word je verplicht om binnen een beperkte tijd over de stof na te denken. De werkgroep opdracht was ook goed. Het was in het begin wel heel ingewikkeld, maar wel te doen. Ik denk dat je meer van het vak leert door opdrachten te moeten maken.  Lastly, I found that we had too much time to correct the opdrachten. In that amount of time we could have corrected two of them. All in all though, I found the buildup of this class and teaching method (quizzes and opdrachten) very good,

Effecten …  Ik heb voornamelijk veel opgestoken van de werkopdrachten omdat je ziet hoe andere mensen denken wanneer ze programmeren. Niet alleen mijn practicumpartner, maar ook de mensen van wie ik de opdracht moest verbeteren hadden een ander denkpatroon. Tenminste, ze hebben dingen verwoord waar ik nooit aan gedacht zou hebben. Ik ben dan ook van mening dat we meer hebben aan een extra werkopdracht in samenwerkingsverband als alternatieve toetsing.  Ik vindt de opzet van het vak, zoals het nu is gegeven, heel goed. Er was, vooral door de opdrachten na elk college, een vrijwel perfecte samenhang tussen theorie en praktijk. Op die manier bracht je het geleerde meteen in de praktijk en kon je het ook beter begrijpen. En dat je door de OMP’s werd gedwongen ook de theorie door te nemen was een goede zet.  All in all, still a very fun subject, and well taught I find. I also like that we are forced to do homework since it forces us to start to study before hand, whilst our effort is still rewarded as part of our grade.

Implementatie  Antwoord OMP als word doc in algemene dropbox Antwoorden goed leesbaar Zelf item aanmaken in gradebook  OMP als essay-vraag Via assessment manager naar Assignments (quiz) Automatisch item in gradebook Antwoorden slecht leesbaar (BB cr bug)

Epiloog  “The most interactive experience you ever had with your computer is less interactive than the most meaningless experience you ever had with your cat! ” (quoting Tom Snyder, educational software designer)  Google-it: “one minute paper” ca 2250 referenties  Google-it: “just in time teaching” ca 2100 referenties