Satisfaction survey Externe consultants 2012 Randstad Professionals
2 Oktober 2012 confidential / for internal use only ICMA International Detailed Findings
3 Oktober 2012 confidential / for internal use only ICMA International Detailed Findings SATISFACTION LOYALTY ADDED VALUE COMPETITIVE Satisfaction Index 82% - Hoe tevreden bent u in het algemeen over de samenwerking met Randstad Professionals? Evolution satisfaction Impact Drivers 76% - Zou jij iemand die ernaar vraagt aanraden bij xyz te solliciteren? - Stel, men biedt jou een vergelijkbare job aan tegen dezelfde voorwaarden in een ander bedrijf, zou jij overwegen om van werkgever te veranderen? - - Hoe zou u uw relatie met Randstad Professionals omschrijven? 60% 44% - Wanneer u het jobaanbod van/samenwerking met Randstad Professionals vergelijkt met de concurrenten, is Randstad Professionals dan… Index: % Scores ‘de beste' & ‘bij de betere'
2. Dienstverlening voor aanvang van het contract Detailed Findings
5 Oktober 2012 confidential / for internal use only ICMA Priority Action Grid Detailed Findings 2. Dienstverlening voor aanvang van het contract Tev/Bel % Hoog Impact op SI Laag a. Informatie over de te volgen procedures 2.b. De gesprekken waren interessant voor u 2.c. Duidelijk geïnformeerd over de aangeboden job 2.d. Duidelijk geïnformeerd over arbeidsvoorwaarden 2.e. Duidelijk geïnformeerd over cultuur klant 2.f. Duidelijk geïnformeerd over activiteiten van klant
3. Dienstverlening tijdens de opdrachten Detailed Findings
7 Oktober 2012 confidential / for internal use only ICMA Priority Action Grid Detailed Findings 3. Dienstverlening tijdens de opdrachten Tev/Bel % Hoog Impact op SI Laag a. Randstad Prof. toont interesse huidige situatie 3.b. Uw huidige job sluit aan bij uw capaciteiten 3.c. Huidige job sluit aan bij verwachtingen jobinhoud 3.d. Het arbeidsvoorwaardenpakket in het algemeen 3.f. Job sluit aan bij verwachtingen randvoorwaarden 3.g. Fysieke werkomstandigheden 3.h. Voldoende werkmiddelen om taak goed uit te voeren
4. Opvolging Detailed Findings
9 Oktober 2012 confidential / for internal use only ICMA Priority Action Grid Detailed Findings 4. Opvolging Tev/Bel % Hoog Impact op SI Laag a. Regelmatig contact met de interne medewerkers 4.b. Bij problemen maakt men snel de nodige tijd vrij 4.c. Gesprek over prestaties/verwachtingen 4.d. Gesprekken verlopen op vertrouwelijke manier 4.e. Duidelijk antwoord op uw vragen 4.f. Randstad Professionals komt haar beloftes na
10 Oktober 2012 confidential / for internal use only 4. Opvolging Detailed Findings 4.1. Met welke interne medewerkers heeft u regelmatig contact bij Randstad Professionals? n=324 0%5%10%15%20%25%30%35%40%45%50%55%60%65%70%75% Account Manager/Business Development Partner 71% (Personeels)administratie29% Business Manager (regio verantwoordelijke) 18% Recruiter12% HR11% Andere3% NA7%
5. Dienstverlening bij verandering van project Detailed Findings
12 Oktober 2012 confidential / for internal use only ICMA Priority Action Grid Detailed Findings 5. Dienstverlening bij verandering van project Tev/Bel % Hoog Impact op SI Laag a. Vertrouwen in vinden (nieuwe) opdrachten 5.b. Mogelijkheid tot overleg bij nieuwe opdracht 5.c. Duidelijk beeld van werk/bedrijf bij nieuwe opdracht 5.d. Duidelijk beeld over mogelijkheden/kansen
6. Interne en externe communicatie Detailed Findings
14 Oktober 2012 confidential / for internal use only ICMA Priority Action Grid Detailed Findings 6. Interne en externe communicatie Tev/Bel % Hoog Impact op SI Laag a. Voldoende info betreffende het doel/resultaten 6.b. Op de hoogte reilen/zeilen binnen Randstad Prof. 6.c. Voldoende info op extranet 6.d. Tevreden over activiteiten Randstad Professionals
7. Administratie & organisatie Detailed Findings
16 Oktober 2012 confidential / for internal use only ICMA Priority Action Grid Detailed Findings 7. Administratie & organisatie Tev/Bel % Hoog Impact op SI Laag a. De administratie verloopt in het algemeen vlot 7.b. Documenten zijn duidelijk 7.c. Documenten/uitbetalingen zijn correct
8. Advies en andere diensten Detailed Findings
18 Oktober 2012 confidential / for internal use only ICMA Priority Action Grid Detailed Findings 8. Advies en andere diensten Tev/Bel % Hoog Impact op SI Laag a. U wordt aangemoedigd om u verder te bekwamen 8.b. U krijgt de kans om u verder te bekwamen
9. Klachtenafhandeling Detailed Findings
20 Oktober 2012 confidential / for internal use only 9. Klachtenafhandeling Detailed Findings 9.2. Bij wie heeft u die klacht geuit ? n=44 0%5%10%15%20%25%30%35%40%45%50%55%60%65%70%75%80% Account Manager/Business Development Partner 75% Business Manager (regio verantwoordelijke) 30% (Personeels)administratie27% HR20% Recruiter7% Andere5%
21 Oktober 2012 confidential / for internal use only 9. Klachtenafhandeling Detailed Findings 9.3. Waarover ging deze klacht ? n=44 0%5%10%15%20%25%30%35%40%45%50%55% Loonsafhandeling en/of betalingen 52% Administratie20% De opvolging nadat de opdracht gestart is 18% Uw contact met Randstad Professionals 16% De situatie bij de klant14% De uit te voeren opdracht9% De dienstverlening voor de opdracht 5% Andere34%
Overzicht Detailed Findings
23 Oktober 2012 confidential / for internal use only Overzicht Prioriteiten Detailed Findings hoogste scores naar belangrijkheid Correl 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100%110% a. Informatie over de te volgen procedures b. De gesprekken waren interessant voor u a. Regelmatig contact met de interne medewerkers b. Mogelijkheid tot overleg bij nieuwe opdracht c. Duidelijk geïnformeerd over de aangeboden job b. Op de hoogte reilen/zeilen binnen Randstad Prof.
24 Oktober 2012 confidential / for internal use only Overzicht Prioriteiten Detailed Findings Prioriteiten en werkpunten Correl 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100%110% d. Het arbeidsvoorwaardenpakket in het algemeen b. Mogelijkheid tot overleg bij nieuwe opdracht d. Duidelijk beeld over mogelijkheden/kansen c. Gesprek over prestaties/verwachtingen b. U krijgt de kans om u verder te bekwamen a. Klacht opvolgingssysteem