Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en Creativiteit 6 - Identiteit
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit Identiteit
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
MedMec01-2 Les schema per week
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Medmec04 les 1 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Transcript van de presentatie:

Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel

Allereerst  De beste wensen!  Hoorcollege  – 12.05u – 3.02 Academieplein  Wie? Joe Lamantia  Werkte oa bij Media Catalyst  Founder / Experience Strategist at Blend Consulting   Gaat vertellen over het boek dat hij schrijft over Online Identiteit  Zeer interessante spreker! Komt allen!

Vervolgens  Medmec kwartaal 7 (of 3)‏  Co-creatie  Module zal bestaan uit te organiseren workshops  Naar aanleiding van het boek 'Iedereen' van Clay Shirky  Module wordt afgesloten met een tentamen  Prijs NL-versie: E24,90 – Prijs EN-versie: E13,00  Intekenlijst voor NL-versie ligt bij Front-Office, met voldoende afname krijgen we korting  Intekenen tot volgende week woensdag (13-01)‏

Voor de vakantie  Identiteit in Vogelvlucht  Herhaling van vorig jaar over opbouw en kenmerken van identiteit  Uitleg over Identiteit vs Imago (toelichting in de modulewijzer)‏  Uitleg over de Challenge  Opdrachten 2A en B gedaan, C voor in de vakantie

Komende week  2C: Verdere ontwikkeling van de online publicatie  Zowel in woord en beeld  Met een platform met voldoende publiek  Lok reactie uit op wat je doet  Werk met elkaar iedere dag aan de online publicaties  Opdracht 2A en B zijn leidraad voor deze opdracht  Hoe: Vorm duo's zodat je elkaar stimuleert

Komende week  2D: Visualiseer het proces (de uitvoering van je online identiteit van begin tot einde).  Bijvoorbeeld dmv een tijdlijn/flowcharts/schema.  Hierin maak je zichtbaar hoe al je acties een effect hebben.

Stapsgewijs  Beschrijf de nieuwe identiteit  Haal er enkele belangrijke kenmerken uit  Associeer vrij om de nieuwe identiteit  Kies een publicatiemedium  Zorg voor 'volgers/vrienden/hyvers'  Onderhoud de identiteit  Leg dit vast

Geheugensteuntjes  Achtergronden nieuwe identiteit onderzoeken  Wat maakt deze persoon 'echt?  Wat is het innerlijk/uiterlijk/gedrag van deze persoon?  Behoort deze identiteit tot een groep?  Wat voor groep is dit?  Wat is het imago van deze groep?‏

Wat verwacht ik van de challenge?  2A: Een net verzorgde, breed geanalyseerde uitwerking, met een terugblik naar medmec02 en toepassing van creatieve technieken (mindmaps?)‏  2B: Een net verzorgde uitwerking  van zowel je hetgene wat je hebt veranderd als hetgeen je terugkreeg  Verhaal van een zaterdagavond uit het leven van deze persoon ( woorden)‏

Wat verwacht ik van de Challenge?  2C: Een online gepubliceerde en onderhouden identiteit  Die eigenschappen vertoont net de opgegeven identiteit in woord en beeld  Die zorgvuldig is onderhouden, voldoende followers heeft en duidelijk actief bezig is geweest  2D: Een tijdlijn/flowcharts/schema  Waarin je aangeeft hoe de identiteit zich gedragen heeft op het Internet  Effecten van acties die de identiteit ondernomen heeft  Een verklaring van gedragingen

Beoordelingscriteria  Komt de identiteit goed uitgedacht over?  Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht?  Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit?  Is de tijdlijn helder en compleet?  Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect?  Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)?

Voor nu:  Brainstorm in duo's over de 2 nieuwe identiteiten  Gebruik hierbij creatieve technieken  Kies een richting die je op zou willen  Zet de eerste stappen  Stuur een link naar Roelof ter publicatie op de wiki

Volgende week:  Lezen: Toelichting in de modulewijzer  Presentatie van afgelopen week  Door middel van online publicatie  Door middel van de tijdlijn  Inleveren opdracht 1