Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Advertisements

> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Zoeken met Google Door Kick de Wolff 13 juni 2006.
F. Rubben NI Lookout 1 06/RIS/05 - NI Lookout VTI Brugge F. Rubben, ing.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
nieuwe toepassingen 2008 Schoolbib 2.0 / VVBAD Mechelen, 5 november 2008 Rosemie Callewaert - Project Manager VCOB.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Welke zoekwoorden leveren veel verkeer op?. Aan de slag! Stap 1. Bepaal je zoekwoorden en schat het verkeer in.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan
Freelancenetwork.be audit. SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan Elke pagina één H1 tag Meta description (inhoud vd pagina) ALT tag op afbeeldingen.
Meer bekendheid via je Website
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Oefeningen Workshop RIE Gemeenten
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
ZijActief Koningslust
Minor Internet Marketing
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
SEO Seminar.
Online Marketing Basis
Goochelen met Google Zoeken
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh. Sicco Hesselmans, online campagne coördinator Utrecht, 28 feb 2012

Voorbeeld zoekresultaten Betaalde advertenties / gratis vermeldingen Opbouw vermelding: titel, url, tekst + evt. extra links / locatie / telefoon Zoekwoord vet in vermeldingen Vertical search: bijv. video’s, afbeeldingen, nieuws

Voorbeeld 2 zoekresultaten Hoge vermelding op zoekwoord “motor” dankzij vermelding locatie Motorbeurs (vertical search) Afhankelijk van de locatie waar gebruiker zoekopdracht uitvoert

Vermelding wordt bepaald door: Relevante inhoud pagina’s website Inkomende links relevante websites

Techniek Hoeven wij ons geen zorgen over te maken

PageRank Google’s methode om pagina’s op internet te ordenen naar belang “Rapportcijfer” tussen 0 en 10, logaritmisch Bepaald door aantal (relevante) inkomende links op pagina die zelf een hoge PageRank hebben Ranking domein speelt ook een rol

Opbouw training Zoekwoorden bepalen Pagina’s aanpassen Linkbuilding > links naar de website/pagina Monitoren resultaten

Opdracht: Elke website van VNU Exhibitions optimaliseren voor minimaal 5 geschikte zoektermen en resultaat hiervan aantoonbaar maken.

Keywords: Te gebruiken voor zoekmachine optimalisatie, Adwords, YouTube, social media, branding, bannering, email martketing, printed media, TV etc.

ZOEKTERMEN:

Zoektermen bepalen Op zoek naar geschikte keywords: Brainstorm Jatten van concurrentie (Google) keyword tool Maak lijst zoekwoorden + inschatting zoekvolume + inschatting concurrentie Verfijn en categoriseer zoekwoorden

Brainstorm Vraag projectteam om te helpen bij samenstellen van lijst zoekwoorden. Gebruik evt. SeedKeywords.com Deel op in verschillende categorieën en zoek dan verder. Je vindt zoekwoorden in/op: Eigen website, persberichten, nieuwsitems, brochure, vaktijdschriften etc. Rapport zoekmachines Webtrends (let op conversie, bounce rate, tijd op website) websites concurrenten, social media (bijv. (hash)tags), blogs, panels

Websites concurrenten Invoeren url concurrent in Google Keyword Tool Bekijk keywords uit keywords metatag Bekijk tekst website concurrent: Welke keywords gebruiken ze? Welke keywords gebruiken ze niet?

Google keyword tool Google “Google keyword tool” Typ zoektermen in. Bekijk lijst synoniemen Google Trends Google Insights

Uitbreiden / verfijnen / categoriseren Gebruik online “Van Dale” voor synoniemen / hyponiemen Bedenk voorvoegsels / achtervoegsels Bedenk verschillende vormen van het woord

Inschatting zoekvolume / concurrentie Zet zoekwoorden in Excel en verdeel de zoekwoorden in categorieën op basis van: Doel bezoeker Persoonlijke karakteristieken Sector / productgroep Functie

Inschatting zoekvolume / concurrentie Neem zoekwoorden op in Excel bestand + kolommen voor: Relevantie zelf score bedenken van 1 t/m 10 Specifiek/algemeen zelf score bedenken van 1 t/m 10 Concurrentie (getal Google Keyw. Tool) Populariteit (getal Google Keyw. Tool -> lokaal per maand) Algehele score (op basis van weging?) Opmerkingen

Pagina’s aanpassen

Kies zoekwoorden / pagina’s Kies de beste zoekwoorden: Relevant Weinig concurrentie (check ook welke websites nu hoog scoren op zoekw.) Hoog lokaal zoekvolume Makkelijk te gebruiken in website Kies de beste pagina’s: Veel binnenkomende links Hoge pagerank (“Quirk searchstatus” voor Firefox) Geschikt om tekst aan te passen 1-3 zoekwoorden per pagina

Optimaliseren website Domeinnaam URL Ankers en tags Inhoud website

Domeinnaam Heeft grote invloed op vindbaarheid Over het algemeen niet raadzaam meerdere domeinen te gebruiken 301-redirects (doorverwijzingen) verschillende domeinnamen naar één website hebben geen zin Belang domeinnaam neemt iets af

URL Belangrijk voor SEO Keywords gebruiken in url In plaats van spaties “-”-teken gebruiken Gebruik boomstructuur in opbouw url bv. www.vakantiebeurs.nl/afrika én www.vakantiebeurs.nl/afrika/ghana

Ankers en tags Page title Zeer belangrijk voor positie Wordt vaak gebruikt in vermelding Standaard opbouw Sitecore: titel pagina + “ – “ + domeinnaam of naam project Keyword vóóraan Ongeveer 70 tekens

Ankers en tags Meta description Meta keywords Niet belangrijk voor positie Wél belangrijk voor vermelding Gebruik keywords binnen de eerste 170 tekens Wordt vaak uitgelezen door andere websites (bijv. LinkedIn) Waarschuw Sicco als na 2 weken description tag nog niet door Google is overgenomen Meta keywords Zijn niet erg belangrijk meer

Ankers en tags Alt tags Headings Geef alle afbeeldingen een relevante alt tag Headings Pagina title krijgt in Sitecore automatisch <H1> heading Geef subkoppen <H2> of <H3> headings Laat keywords terugkeren in headings Heading is gewoon te kiezen in WYSIWYG-editor

Ankers en tags Anker teksten van links Zijn teksten die linken naar andere pagina, bv. “Bekijk ons assortiment kazen” Zijn heel erg belangrijk voor SEO Keywords toevoegen Veel interne links naar belangrijke pagina’s

Inhoud website Vervang indien mogelijk zin(delen) door keywords waarop geoptimaliseerd moet worden Keywords evt. vet maken Aanpassingen mogen niet ten koste gaan van leesbaarheid

Keyword dichtheid 1x in Titel tag 1 of 2x in meta description 1x in H1 tag (titel op de pagina) 2x in de eerste 200 – 300 woorden 1x per paragraaf Dichtheid zoekwoord niet meer dan 5%

Handige tool Sitecore

Linkbuilding

Linkbuilding Zorg voor tekstlinks van relevante en belangrijke websites Laat keywords in tekstlinks terugkomen Vergeet niet interne links te gebruiken En links vanaf andere relevante websites VNU Exh. Keywords moeten onderdeel zijn van de link, dus: NIET: Klik hier voor de link naar ons overzicht van luxe vakanties WEL: Bekijk de lijst met luxe vakanties

Resultaten monitoren

Resultaten monitoren Bekijk in Webtrends rapporten: VNU Most Recent Search Phrases (organic) Traffic Sources per Entry Page Org. Search Phrases per Entry Page Meer verkeer via gekozen zoekwoorden op desbetreffende pagina’s? Lage bounce rate? Hoe zit het met registraties? En tijd op website? Vergelijk met relevante vorige periode