Social Media marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Advertisements

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Wat is interactieve marketing?
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
Uw persoonlijke creatieveling:
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
- - - Social Media.
Arteveldehogeschool Office management
Hoe kan het jou veranderen?
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege 6: Trends in technologie.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Nieuw relatiemanagement / scrm
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
ARTIEST 2.0. ATIESTEN Pete Philly Dennie Christian MC Biggah.
Kennismanagement & Sociale media
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
TEAM VOODODO – CREATIVE MARKETING – 15 MEI 2014 PRESENTATIE CAMPAGNE ANALYSE ‘RAYMAN RAVING RABBIDS’ DAMLA ÇETIN, DENVER ASENCE, THOMAS VAN VEELEN & GIANNI.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Politiek 2.0 Obamanomics. Obama for America Acquisition Activation Advocacy.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Digitale media Rotterdam, 00 januari 2007 Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Inleiding digitale media Rotterdam, 00 januari 2007.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
SOCIAL MEDIA De rol van social media in marketing & internetstrategie
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Omschrijf wat je nu aan het doen bent in 140 #tekens.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media omdat wij met dit project bezig zijn moeten we hier eerst een werkstuk over maken en daarna een PowerPoint over maken aan de hand van dit.
Sociale media.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Viral Marketing Groep A.
Marketing in sociale media
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Social Media marketing Marketingcommunicatie Sven ten Hove, Ruben Horbach, Leonie Jonk, Omar Sheshtawy & Bas Dobbelaer

ONDERWERPEN Definitie van social media Sterke punten van social media marketing Zwakke punten van social media marketing Hoe kan je zwakke punten vermijden? Laatste ontwikkelingen in social media Voorbeelden

DEFINITIE VAN SOCIAL MEDIA "Een groep internetapplicaties die gebruikmaken van de ideologie en de technologie van Web 2.0 en de creatieve uit wisseling van User Generated Content.” Voorbeelden hiervan zijn Weblogs Fora Hyves Facebook Youtube Twitter

STERKE PUNTEN SOCIAL MEDIA Enorm bereik Een miljoenenpubliek Relatief goedkoop Goedkoper dan tv campagne / website - meestal wel aan elkaar gekoppeld (onderdeel van) Persoonlijk contact Onderling verder verspreiding

ZWAKKE PUNTEN SOCIAL MEDIA Weinig controle Over het bericht dat je de wereld in stuurt Doelgroep Het gemak Lastig om de impact te meten van de campagne

ZWAKKE PUNTEN VERMIJDEN Controle / gemak: Een beleid opstellen, zorgvuldig omgaan met het verspreiden Doelgroep: Mensen gaan selecteren op interesses en leeftijd Impact meten: Kijken hoeveel mensen jouw bericht aan klikt of meteen weg klikt Kijken naar de winst, of deze gegroeid zijn na de campagne

LAATSTE ONTWIKKELINGEN Alles gaat kleinschaliger Path is een voorbeeld van een nieuwe social media wat kleinschalig is. Path werkt alleen met foto’s en je kan maximaal 50 vrienden hebben. Ook neemt de advertising in social media toe, bij twitter zie je al dat er promoted tweets komen. Deze tweets zijn het advertising platform van twitter zelf. Bekende mensen op twitter (artiesten e.d.) met veel volgers, gaan steeds meer producten promoten. 50 cent zorgde met een aantal tweets over een koptelefoon er voor dat de waarde van het bedrijf met 10 miljoen steeg

VB 1/5 ARTSEN ZONDER GRENSEN

VB 2/5 KWF FIGHT CANCER

VB 3/5 KLM Social media campagne van KLM KLM suprise team. Persoonlijk, klein schalige campaigne

VB 4/5 DONALD DUCK OP TWITTER Avonturen van Donald Duck, Dagobert en de drie neefjes kan worden beleeft via Twitter Doelgroep 10 dagen, 110 tweets gepost, 363 followers Op dit moment 12 451 followers

VB 5/5 OLD SPICE Old Spice is special voor mannen een verzorgingsproduct Random filmpjes werden er gemaakt Via de social media campagne kon je online voorstellen geven, waardoor er interactie ontstond tussen de makers en de consumenten In 24 uur waren er 180 nieuwe filmpjes op Youtube gezet Deze viral zorgde voor 107% meer verkoop

Einde. Vragen?