Functiebeschrijvingen DKO
Waarom? Vorige: van 2010 Nieuwe wetgeving nieuwe modellen OVSG Op één lijn brengen met gemeente
Wat wijzigt er? Opnemen van kerncompetenties gemeente Diplomavoorwaarden ambt leraar toegevoegd Salarisschalen werden geschrapt uit functiebeschrijvingen Specifiek opgenomen directeur: Kwaliteitsbewaking Omgang met kinderen Administratie en documentbeheer Contacten met schoolbetrokken instanties Algemene kerncompetenties belangrijk voor iedereen die voor gemeente werkt werden opgenomen. Competenties overgenomen van gelijke profielen uit gemeente (bv klantgerichtheid, voortdurend verbeteren = voor iedereen; organisatiebetrokkenheid, probleemanalyse = voor adm. medew gemeente) Leraar: bachelor + pedagogisch diploma Salarisschalen worden bepaald door ministerie afh. van diploma van de leerkracht. Wij kunnen dat niet wijzigen. Voor directie werden een aantal competenties toegevoegd, die voordien geïntegreerd waren in een andere competentie. Op die manier kon specifieker ingaan op wat belangrijk was.
Arbeidsreglement DKO
Waarom? Nieuw decreet deeltijds kunstonderwijs Nieuwe wetgeving nieuw model OVSG
Wat wijzigt er? verandering in benamingen eerste, tweede, derde en vierde graad twee keer per jaar pedagogische studiedag verduidelijking van de feestdagen en vakanties aanpassing van lestijden nieuw verlofstelsel "zorgkrediet" organisatie van lesverplaatsingen Schoolreglement academiereglement Opsteller administratief medewerker Lesuren lestijden Vroeger lagere, middelbare en hogere Twee pedagogische studiedagen ipv 1 Nu algemeen eerste, tweede en derde graad 22 lestijden; vierde graad 20 (vroeger: hogere graad min. 20, max 22) Lesverplaatsing: vroeger 5% nu 10% jureren aan openbare proeven is geen reden meer voor een lesverplaatsing Leraar brengt ouders op de hoogte, niet meer directeur
Academiereglement en retributiereglement
Waarom? Nieuw decreet deeltijds kunstonderwijs Nieuwe wetgeving nieuw model OVSG Openstellen lessen kunstgeschiedenis voor vrije leerlingen Verandering in wijze van evaluatie Capaciteit werd bepaald Wijkafdelingen zijn veranderd
Wat wijzigt er in het academiereglement? Wijziging in benaming (cfr. Arbeidsreglement) opleidingsaanbod en wijkafdelingen up to date de akkoordverklaring met het academiereglement als inschrijvingsvoorwaarde engagementsverklaring manier waarop lessenroosters worden meegedeeld bepalingen omtrent vrije leerlingen maximumcapaciteit Opleidingsaanbod: 1,2 en 3: ABV met vak beeldatelier; 4: optie projectatelier met vakken: specifiek artistiek atelier en kunstgeschiedenis of optie beeldende en audiovisuele kunsten met vakken: specifiek artistiek atelier en kunstgeschiedenis Wijkafdelingen LKA: Merselborre, De Groene Parel, Ave Maria Een vrije leerling is een leerling die in de Leeuwse Kunstacademie in de hogere graad de aangeboden optie(s) heeft doorlopen maar toch wenst verder les te volgen. Dus optie om enkel kunstgeschiedenis te volgen. Maximumcapaciteit: Eerste en tweede graad: 20 leerlingen per klas Derde graad: 25 leerlingen per klas Vierde graad: geen maximumcapaciteit.
Wat wijzigt er in het academiereglement? Hoe wordt inschrijvingsgeld meegedeeld en wanneer wordt het betaald Verwijzing naar retributies voor organiseren van DKO quotering gebruikt bij leerlingenevaluatie gewijzigde privacyverklaring bepalingen omtrent het gebruik van leerlingengegevens Retributies = het inschrijvingsgeld voor vrije leerlingen en de materiaalbijdrage Quotering: A=zeer goed, B= goed, C=voldoende, D= kan beter Leerlingengegevens wijzigingen met GDPR
Wat wijzigt er in het retributiereglement? Definitie: Een vrije leerling is een leerling die in de Leeuwse Kunstacademie in de hogere graad de aangeboden optie(s) heeft doorlopen maar toch wenst verder les te volgen. Vrije leerling die enkel kunstgeschiedenis volgt moet slechts €100 betalen. Kosten voor klasgerelateerde bezoeken zijn voor rekening van de vrije leerling (bv. museum)