Functiebeschrijvingen DKO

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LEERKRACHT MIJN SPREEKBEURT LAURENT GOEMAN.
Advertisements

Inschrijvingsprocedure schooljaar Basisscholen Sint-Pieters-Leeuw
functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
De Van Damschool in ontwikkeling
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Andere schooltijden OBS Molenbeek 8 mei 2012
Personeel ten laste van het werkingsbudget
SES-Omkadering BaO Uitgangspunten Juni 2012.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
Vijf-gelijke-dagen model
Structuur secundair onderwijs
OVSG, de gemeente maakt school
Vlamo vzw, Bijlokekaai 8, 9000 Gent | T | F | E | MUZIEKEDUCATIE IN VLAANDEREN (BE) EXCLUSIEF.
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
Welkom Afsluiting KC en hoe verder!. Klas 3 sluit kc af Klas 3 is laatste jaar van project Kunst & Cultuur. Leerlingen krijgen eindbeoordeling per vak.
Modeltrajecten Master in Overheidsmanagement en - beleid K.U.Leuven Faculteit Sociale Wetenschappen Instituut voor de overheid.
Modeltrajecten Master in Overheidsmanagement en - beleid K.U.Leuven Faculteit Sociale Wetenschappen Instituut voor de overheid.
Gedragsproblemen bij kinderen samen te lijf
Programmahervorming semester 3 van burg ir.. waarom programmahervormingen kwaliteitscultuur –rekening houden met onderwijslandschap en decreten bv bachelor/master.
Update 1 september 2014 Marijke Wilssens opleidingscoördinator
Diverse maatregelen infosessie 25 augustus Welke? Actualisering opleidingsaanbod Vrijstellingen Instroom Lagere Graad Dans en Woordkunst Duur toelatingsperiode.
Welkom op de informatieavond Andere Schooltijden
Andere Schooltijden 12 januari 2015.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Kunstonderwijs op maat
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
ANDERE TIJDEN Informatieavond CBS De Bron en CBS De Fontein 5 oktober 2015 Eelke Hoekstra Wat betekent dit voor de kinderen, de ouders en de leerkrachten?
Eva Verstraete Studiedag “Ouders over het secundair onderwijs” 20/11/2015.
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
 Welkom  Aanleiding  Proces  Huidig model  Nieuw model  Gevolgen voor ouders  Gevolgen voor personeel  Vragen.
Het 5 gelijke dagenmodel Obs ’t Hunnighouwersgat.
Meedraaidag: Techniek 22 oktober 2015 De Brug Ternat.
Ouderportaal. Ouderbetrokkenheid – Het ouderportaal als middel en niet als doel.
INFOMOMENT Directeur GA voor beeldende kunst & media.
Informatieavond Adalbert Basisschool ‘Andere schooltijden?’
Informatieavond schooltijden. Informatieavond   Aanleiding   Warming-up   Algemene info   Pauze   Aan de slag   Afsluiting en vervolg.
WELKOM © Misjel Decleer SCHACHTBOKKEN -EISDEN. GEMEENTEmaasmechelen Themadagen »Bij aanvang nieuwe legislatuur: violen (bestuur/administratie) op elkaar.
1. De Academie voor Muziek, Theater & Dans Maasmechelen: Een korte geschiedenis.
Natuur Leven en Technologie cursus voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Continurooster 5 gelijke dagen model Mei 2011 m.z.r. / schoolleiding c.b.s. de Vuurvlinder.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
ANDERE TIJDEN St. Bernardus, Bergeijk, 21/6/2016 Rein van Dijk.
Het 5-gelijke dagen model Informatieavond 6 februari 2014.
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
Leren reflecteren op binnen- en buitenschoolse burgerschapservaringen
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Ouderavond 24 oktober 2017 WELKOM Ouders - verzorgers – begeleiders.
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
Onderwijsdoelen in het dko
Hervorming DKO: personeelswetgeving
Infosessie Begrippen in de kijker Inschrijvingen
Model academiereglement deeltijds kunstonderwijs
Nieuwe onderwijsregelgeving basisonderwijs
Profielkeuze op het Novalis College
Klas: Mentor:.
VERNIEUWINGEN VANAF SEPTEMBER 2018
Welkom! Schooljaar
Tweefactor authenticatie wijzigen bij SMS methode uitzetten
12 tot -16 jarigen NT2 LOP Kempen Donderdag 15 december 2016
Transcript van de presentatie:

Functiebeschrijvingen DKO

Waarom? Vorige: van 2010 Nieuwe wetgeving  nieuwe modellen OVSG Op één lijn brengen met gemeente

Wat wijzigt er? Opnemen van kerncompetenties gemeente Diplomavoorwaarden ambt leraar toegevoegd Salarisschalen werden geschrapt uit functiebeschrijvingen Specifiek opgenomen directeur: Kwaliteitsbewaking Omgang met kinderen Administratie en documentbeheer Contacten met schoolbetrokken instanties Algemene kerncompetenties belangrijk voor iedereen die voor gemeente werkt werden opgenomen. Competenties overgenomen van gelijke profielen uit gemeente (bv klantgerichtheid, voortdurend verbeteren = voor iedereen; organisatiebetrokkenheid, probleemanalyse = voor adm. medew gemeente) Leraar: bachelor + pedagogisch diploma Salarisschalen  worden bepaald door ministerie afh. van diploma van de leerkracht. Wij kunnen dat niet wijzigen. Voor directie werden een aantal competenties toegevoegd, die voordien geïntegreerd waren in een andere competentie. Op die manier kon specifieker ingaan op wat belangrijk was.

Arbeidsreglement DKO

Waarom? Nieuw decreet deeltijds kunstonderwijs Nieuwe wetgeving  nieuw model OVSG

Wat wijzigt er? verandering in benamingen eerste, tweede, derde en vierde graad twee keer per jaar pedagogische studiedag verduidelijking van de feestdagen en vakanties aanpassing van lestijden nieuw verlofstelsel "zorgkrediet" organisatie van lesverplaatsingen Schoolreglement  academiereglement Opsteller  administratief medewerker Lesuren  lestijden Vroeger lagere, middelbare en hogere Twee pedagogische studiedagen ipv 1 Nu algemeen eerste, tweede en derde graad 22 lestijden; vierde graad 20 (vroeger: hogere graad min. 20, max 22) Lesverplaatsing: vroeger 5%  nu 10% jureren aan openbare proeven is geen reden meer voor een lesverplaatsing Leraar brengt ouders op de hoogte, niet meer directeur

Academiereglement en retributiereglement

Waarom? Nieuw decreet deeltijds kunstonderwijs Nieuwe wetgeving  nieuw model OVSG Openstellen lessen kunstgeschiedenis voor vrije leerlingen Verandering in wijze van evaluatie Capaciteit werd bepaald Wijkafdelingen zijn veranderd

Wat wijzigt er in het academiereglement? Wijziging in benaming (cfr. Arbeidsreglement) opleidingsaanbod en wijkafdelingen up to date de akkoordverklaring met het academiereglement als inschrijvingsvoorwaarde engagementsverklaring manier waarop lessenroosters worden meegedeeld bepalingen omtrent vrije leerlingen maximumcapaciteit Opleidingsaanbod: 1,2 en 3: ABV met vak beeldatelier; 4: optie projectatelier met vakken: specifiek artistiek atelier en kunstgeschiedenis of optie beeldende en audiovisuele kunsten met vakken: specifiek artistiek atelier en kunstgeschiedenis Wijkafdelingen LKA: Merselborre, De Groene Parel, Ave Maria Een vrije leerling is een leerling die in de Leeuwse Kunstacademie in de hogere graad de aangeboden optie(s) heeft doorlopen maar toch wenst verder les te volgen. Dus optie om enkel kunstgeschiedenis te volgen. Maximumcapaciteit: Eerste en tweede graad: 20 leerlingen per klas Derde graad: 25 leerlingen per klas Vierde graad: geen maximumcapaciteit.

Wat wijzigt er in het academiereglement? Hoe wordt inschrijvingsgeld meegedeeld en wanneer wordt het betaald Verwijzing naar retributies voor organiseren van DKO quotering gebruikt bij leerlingenevaluatie gewijzigde privacyverklaring bepalingen omtrent het gebruik van leerlingengegevens Retributies = het inschrijvingsgeld voor vrije leerlingen en de materiaalbijdrage  Quotering: A=zeer goed, B= goed, C=voldoende, D= kan beter Leerlingengegevens  wijzigingen met GDPR

Wat wijzigt er in het retributiereglement? Definitie: Een vrije leerling is een leerling die in de Leeuwse Kunstacademie in de hogere graad de aangeboden optie(s) heeft doorlopen maar toch wenst verder les te volgen. Vrije leerling die enkel kunstgeschiedenis volgt moet slechts €100 betalen. Kosten voor klasgerelateerde bezoeken zijn voor rekening van de vrije leerling (bv. museum)