Iedereen een eigen monstertje

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Advertisements

Presentation Of Learning
Les 5: orde en klassenmanagement
Ik hou van Holland spel!.
Huiswerk voor vandaag les 4
8.1: Eigen schuld, dikke bult? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Informatieavond groep 3 WELKOM
Experts werkvorm + begrippentest
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Groep 6 mei 2014 Schoolreis Tuinen Ons werk in de klas Extra hulp.
KWF Ze zamelen geld in voor mensen met kanker. Heel veel mensen willen er mee helpen. En sommige doen het ook heel goed met de opbrengsten van bijvoorbeeld.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Welkom in groep juf jacqueline
Lezen: doe het goed voor
Vijf gelijke dagen model  De praktijk  Waarom?  Voordelen  Nadelen.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Continurooster 5 gelijke dagen model Mei 2011 m.z.r. / schoolleiding c.b.s. de Vuurvlinder.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Naam: 1 Vul je naam in Druk op de startknop om te beginnen Beantwoord de vragen door de juiste digitale tijd te kiezen Kijk aan het eind hoeveel je goed.
Presentatie Nederlands Over 4 stellingen Naam: xx Klas: 4vmbo bk Datum:
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Vul in wat persoonlijke en niet persoonlijke gegevens zijn
Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen? Gebruik dan de.
Workshop Duurzaamheid
Wie denk je wel niet wie je bent???
Puntentelling Teams Geschat
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Intervisie CU6745 Femke Posthuma.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
NSCCT Instructie groep 4
Bladzijde 91 van je tekstboek
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
NSCCT Instructie groep 6
beslist geen rocket science
SPREKEN: HET BETOOG Betoog: een spreekbeurt waarin je een standpunt inneemt ten aanzien van een stelling en dat standpunt verdedigt. Formuleer een duidelijk.
Slim tellen.
Introductie intervisie
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Boekpresentatie.
Gedragsproblemen en stoornissen
Slim tellen.
SEL Les 1: kennismaking.
OP DE WILLEM DE ZWIJGERSCHOOL
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Profielkeuze &vakkenpakket leerjaar 4 Havoroute
Observeren rapporteren
School is stom?! Of: hoewel niet vrijwillig, ik zie dat ik er mijn voordeel mee kan dioen en haal er uit wat er in zit.
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Conclusies onderzoekers
Welkom in groep 6/7!.
Welkom in groep 4.
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Iedereen een eigen monstertje

Aandachtspunten Punten verdienen

Punten inwisselen voor een beloning Beloningen per leerling en voor de hele klas

Meedenken Eerste vijf minuten: individueel werken aan de vragen op het blad Daarna: in je tweetal bespreken wat je hebt bedacht en wat jouw mening is. Vervolgens: vul je jouw blad aan met wat er besproken is

Individuele beloningen:

Individuele beloningen:. huiswerkvrij bon. vrije tablettijd Individuele beloningen: * huiswerkvrij bon * vrije tablettijd * vrije tekentijd * teams maken voor de gymles * gymles geven * gym kiezen * de helft van een taak maken * hele dag met een pen naar keuze * een dag naast een vriend(in) zitten * tijdens de les achtergrondmuziek luisteren

Beloning voor de hele klas:

Beloning voor de hele klas:. naar buiten. film kijken. bingo Beloning voor de hele klas: * naar buiten * film kijken * bingo * grote dramales * extra voorlezen (en tekenen) * stoelendans * kringspelletjes * petjes/hoedendag * High tea met de klas * een dag zelf plaatsen kiezen