EEN REKENSPEL ONTWERPEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Advertisements

Rekenen in groep 1 en 2 Bijeenkomst 2
Leerlingbemiddeling / mediation
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Op naar groep 8! Entreetoets Groep 7.
4.1 Van probleem tot prototype
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Hgj Bon biní Informatie-bijeenkomst: Toelatingsprocedure.
Digibordles Eieren Tellen Gemaakt door: Juf Marije & juf Sanne
Kinderen op De Schouw maken ook hun eigen keuze
Technisch Ontwerp.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Algebra en tellen Subdomein B1: Rekenen en algebra
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
handvaardgheid / techniek
Introles: Opstarten + intro:
Wat gaan we leren in groep 5
Deel 5 concept Huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65.
Domein: Breuken, kommagetallen, verhoudingen en procenten
Chronologisch…. In de goede volgorde In een logische volgorde Op volgorde van datum Bijvoorbeeld: -> je wordt geboren -> je wordt volwassen -> je gaat.
Welkom bij de ouderavond van groep 7
Op dit schilderij van de franse kunstenaar Matisse zie je mensen afgebeeld die een dans uitvoeren. De mensen zijn niet alleen verbonden met hun lichaam.
KIJK! voor groep 1-2 Informatie voor ouders.
2.2 Pak de boef dan, als je kan
 Kimberley Verhage  Thomas Dral  Mandy Deegeling.
LES 6. glusyndicates.nl DIKKE VETTE VIEZE GROFFE EINDOPDRACHT Max €10.000,-
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord! Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord!
TECHNISCH ONTWERPEN TECHNISCH ONTWERPEN.
A START SCHOOLJAAR GROEP 8: WELKOM OP DE TOP VAN KLIMOP Galactisch Goed PBS.
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Ontwerp je eigen kwartet
Bestaan buitenaardse wezens?. Een filmpje! Chileense-bergtop-maakt-ruimte-voor- telescoop
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Beleidsplan Rekenen & Wiskunde Edwin Hortensius. Maatwerk in taal, rekenen en wiskunde Uitgangspunt is het LEREN continu afstemmen op de individuele behoefte.
Het chaotische samenwerk spel!. Samen tegen de klok Business model Spellen Uit te breiden Demo.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Juf Naomi (groep 1/2) Juf Liesbeth (groep 6 en 7/8) Juf Francis (groep 8)
Leerling- en onderwijsvolgsysteem Rekenen wiskunde Groep 6.
Fotopresentatie Acadin winterwedstrijd
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Ondernemingsvormen.
Taalspelletjes Werken met een woordenboek
Zorgbeleid Zorgbeleid.
Meester Jaap is jarig.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
2.4 Breuken vermenigvuldigen en delen Delen door een breuk
Het 24 spel.
Les 6 Combineren van bewerkingen in berekeningen
Workshop: Starters Mirjam Bos 15 november 2017
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Sleutels, codes en aanwijzingen
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Bedrijvigheid in Je Buurt
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Rekenen Verhoudingen Les 1: Breuken en procenten 1
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Rekenspecialist bijeenkomst 2
Les 6: Breuken en procenten 4
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Spel en beweging in het onderwijs
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
Je kunt het lesritme hieronder zo gebruiken, of de symbolen selecteren en er een nieuwe ontwerpcyclus mee maken. Een die goed past bij jouw ontwerp. Als.
Art & Design Productvormgeving.
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

EEN REKENSPEL ONTWERPEN GROEP 7 EN 8

Wat gaan jullie doen? Jullie gaan in groepjes een rekenspel ontwerpen, waarin het thema ‘verhuizen’ centraal staat.

Hoe bedenk je een spel? https://www.schooltv.nl/video/spellen-hoe-bedenk-je-een-spel/

HOE GAAN JULLIE HET DOEN? Jullie gaan eerst het spel bedenken en uitwerken op papier. Gebruik hierbij het hulpblad dat jullie van de juf of meester hebben gekregen. (9:00 uur – 9:45 uur) Jullie gaan een prototype van het spel maken. Tussendoor evalueren jullie het proces. (9:45 uur – 11:30 uur) Jullie testen het spel door het zelf te spelen. (11:30 uur – 12:00 uur) Wat werkt wel/niet goed? Zijn er aanpassingen nodig?

Jullie spel moet aan de volgende eisen voldoen: Het spel moet geschikt zijn voor kinderen van groep 7 en 8; In het spel moeten (makkelijke en moeilijke) rekenvragen verwerkt zijn, waarbij de onderstaande rekendomeinen terugkomen: - breuken, procenten en verhoudingen - getallen en bewerkingen - meten, tijd en geld Iedereen is betrokken bij het bedenken van de rekenvragen