Parkeren en data Wilco van de Vosse Donderdag 1 december 2016 Hier komt ook tekst
De grote verandering
Formule 1 (80 jaren)
Wanneer heeft parkeren gewonnen?
? Bereikbaarheid (route informatie) Access( Leefbaarheid (parkeerdruk) Winst in Utrecht ? Bereikbaarheid (route informatie) Access( Leefbaarheid (parkeerdruk) Bedrijfsvoering
Data gedreven sturing is meer een Stelling Data gedreven sturing is meer een organisatie vraagstuk dan technisch vraagstuk.
Data analyse (De start) NPR CaleWebOffice CityControl KNMI Entropia (portofoons) VRI’s RDW GEO informatie parkeerplaasten Sensoren
Ontwikkeling van de ontsluiting Datadump Periodiek aanleveren van data Realtime data ontvangen
Begrijpen wat er gebeurt
Hoe druk is het in de straat?
Scanauto Transacties kort parkeren = Automaat en Belparkeren Verhouding vergunning houders vs kort parkeren gedurende de dag Donkerblauw = Kort pareren Lichtblauw = Vergunninghouders
Andere bronnen (Kamer van Koophandel/NHR)
Hoe zit het dan op de ‘maandagen’ op het Janskerkhof? Begrijpen
Wijsheid (toekomst Utrecht) Kunnen voorspellen Aantal parkeerders Gedrag Kunnen sturen Route informatie PRIS-systemen Kunnen aanpassen Gedifferentieerde tarieven Adaptieve parkeerplekken Kunnen samenwerken in de keten Incar informatie Samenwerking met OV Garage en straatparkeren
Optimale Bedrijfsvoering Winst in Utrecht Bereikbaarheid Access( Leefbaarheid Optimale Bedrijfsvoering
Vragen Email : w.van.de.vosse@utrecht.nl Telefoon : 0031302860333 Cellphone : 0031610683477